hirdetés
hirdetés
hirdetés

Randstad Award

Ők lettek 2019 legvonzóbb vállalatai!

Idén hatodik alkalommal adták át a Randstad Employer Brand hazai díját, a Randstad Awardot, mellyel a legvonzóbb hazai munkáltatók teljesítményét ismerik el. A legvonzóbb hazai munkáltatónak idén a Mercedes-Benzt választották a magyarok, ám a szektorok versenyében az IT végzett az élen. A munkahelyválasztást leginkább befolyásoló tényező a fizetés lett.

A Randstad Employer Brand Research 2019 felmérés eredményei alapján hatodik alkalommal adták át a legvonzóbb vállalatoknak járó díjakat: a LEGO végzett a második, az IBM a harmadik helyen. A legismertebb munkaadónak járó címet a Spar vehette át.

A szektorok versenyében az IT végzett az élen, azt követte az SSC (szolgáltató központok) és a telekommunikáció, a munkavállalók ebben a három szektorban helyezkednének el a legszívesebben.

Dobogós helyen a fizetés

A munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb tényező rangsora nem változott tavalyhoz képest: továbbra is a fizetés a legfontosabb szempont, a második helyen áll a kellemes munkahelyi légkör és a hosszú távon biztos állás.

A munka-magánélet egyensúlyának, a munkahely elhelyezkedésének, a sokszínű, támogató légkörnek, a társadalmi felelősségvállalásnak és a szolgáltatások, termékek minőségének szerepében felértékelődést tapasztaltak: a kutatás eredményei szerint ezeknek a tényezőknek évről évre dinamikusan nő a jelentősége a munkavállalók szemében.

Miért váltanak? Miért maradnak?

A fluktuációt tekintve a megkérdezett munkavállalók 23 százaléka váltott tavaly munkahelyet, legtöbbször a munkabérrel és karrierúttal összefüggő problémák vagy a remélt, jobb lehetőségek miatt.

A kutatás arra is kitért, mi az, ami a fiatalabb (YZ generációs) munkavállalókat maradásra bírja. Eredményeik szerint a legfontosabb, hogy a fiatalabb munkavállalókat biztosítsák a cégek a karrierépítési lehetőségekről és a fejlődési potenciálról ahhoz, hogy ne kezdjenek el új kihívásokat keresni. Az Y-generációt a kellemes munkahelyi légkör, az X-et és Z-t pedig a biztonság és a kedvező fizikai elhelyezkedés tudja maradásra bírni. Mindezek mellett míg a Z-seknek fontos a sokszínű, befogadó csapat, addig az Y-korosztály inkább a karrierépítési lehetőségeket keresi.

Különdíjban részesültek...

A fődíjakon túl alább a különdíjasok listája:

  • Legvonzóbb munkaadó – Pénzintézet: K&H
  • Legvonzóbb munkaadó – Energetika és közműszolgáltatás: MVM Group
  • Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: Sanofi/Chinoin Zrt.
  • Legvonzóbb munkaadó – Szolgáltatóipar: Szerencsejáték Zrt.
  • Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: Procter & Gamble
  • Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Hunguest Hotels
  • Legvonzóbb munkaadó – IT: Nokia
  • Legvonzóbb munkaadó – Telekommunikáció: Magyar Telekom
  • Legvonzóbb munkaadó – Szállítmányozás és logisztika: Kühne + Nagel
  • Legismertebb munkaadó: Spar

A Randstad immár hatodik éve végez globálisan független felmérést a munkáltatói márkákról. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. A felmérés világszerte 32 országban zajlott, Magyarországon 6879 munkavállalót kérdeztek meg. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a TNS csoport végezte a 18-65 éves korosztályban. A minta nem szerint reprezentatív, míg a 25-44 éves korosztályra nézve felülreprezentált - olvashatjuk a Randstad weboldalán.

 

(forrás: MTI, Pénzcentrum, Magyar Telekom, Randstad Hungary)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztalbeszélgetés keretében május 22-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIN-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés