hirdetés
hirdetés
hirdetés

Álláskeresés nyáron

Nyári uborkaszezon az álláspiacon szakértői szemmel

Létezik nyári uborkaszezon az álláspiacon, vagy a cégek ilyenkor is aktívan keresik a munkaerőt? Van értelme ebben az időszakban állást keresni, vagy jobban tesszük, ha kivárjuk az őszt, amikor a szabadságolások után újra visszatér az élet a megszokott kerékvágásba? Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője úgy látja, az álláspiac dinamikája nyáron sem mérséklődik jelentősen.

Magyarország piacvezető toborzási szolgáltatójának adatbázisa szerint bár korábban valóban jelentkezett visszaesés a nyári hónapokban, napjaink álláspiacára egyáltalán nem jellemző az uborkaszezon. Bár a legerősebb hónap minden kétséget kizáróan a január, kiugróan erősnek számít a május és szeptember is. Egy ideje pedig a nyári hónapok – közülük is leginkább az augusztus – kifejezetten aktívnak számítanak. 

Az elmúlt években megfigyelhető az a trend, hogy az álláspiac dinamikája nyáron sem mérséklődik jelentősen, a cégek ilyenkor is aktívan keresik az új munkaerőt. 2018-ban a nyári hónapokban feltöltött hirdetések száma több mint 10 százalékkal növekedett az előző évhez képest. Az eddigi számokat látva idén is erős nyarunk lesz” – mondja Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője. 

Nem csak idénymunkákat hirdetnek 

A turizmus és vendéglátás szektor természetesen mindig nagy munkaerőigénnyel jelentkezik a nyári hónapokban – ez idén sincs másként. Ugyanakkor, míg korábban a többi szektorra jellemző volt a visszaesés a hirdető cégek és meghirdetett állások számában, mostanra a nyári hónapok is rendkívül erősnek számítanak szinte minden munkahely esetében. 

„Júniusban és júliusban egyaránt több mint 11 ezer álláshirdetést publikáltak a cégek a Profession.hu oldalain. A nyári időszakban nem lankad a kereslet pl. a mérnökök vagy IT szakemberek iránt sem, előbbi kategóriában 1120, utóbbiban közel 2000 hirdetést tettek közzé a cégek a nyár folyamán” – sorolja az adatokat a szakértő. 

Munkakeresés nyáron 

A fenti adatokból jól látszik, hogy a nyári időszak legalább annyi lehetőséget rejt az álláskeresők számára, mint az év többi része. Az előrelátó cégek már előre terveznek a szeptemberi hajrára és szeretik idejében kiválasztani az új munkaerőt, így mindenképpen érdemes figyelni a hirdetéseket. 

Érdemes frissíteni a profilunkat a Profession önéletrajz adatbázisban, hiszen több mint 1000 magyar vállalat napi szinten toboroz innen új kollégákat. A most megújult mobil applikáció segítségével pedig egyszerűen és gyorsan válogathatunk a számunkra legmegfelelőbb állások között, és néhány kattintással jelentkezhetünk is azokra. Emellett érdemes napi hírlevelet beállítani, hogy a számunkra ideális állások reggel a postaládánkban landoljanak. Azzal viszont érdemes számolnunk, hogy a jelentkezési és kiválasztási folyamat ilyenkor – a szabadságolások miatt – jellemzően elnyúlik. 

És ha már szóba került a szabadság kérdése: Tüzes Imre szerint csak a nyaralás miatt nem kell elodáznunk a munkába állást. „Korábban talán valós félelem lehetett álláskeresői oldalról, hogy a nyári munkába állással kezdődő – jellemzően 3 hónapos – próbaidő keresztülhúzza a nyaralási elképzeléseket. Ma már a tudatosabb cégek a jó munkaerő megszerzése érdekében flexibilisek ebben a kérdésben” – állítja a szakértő.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés