hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nemi diverzitás

Nők a ranglétra tetején – gender-kérdés a munka világában

A legtöbben ha vezetőre gondolnak, előbb jellemzik férfiként mint nőként. A különféle berögződések és torzított észlelés következtében még mindig sokszor ragaszkodunk ahhoz, hogy a férfiakat fogadjuk el vezető pozizíciókban. Azonban, érdemes továbblátni a sztereotípiáknál, mivel egy friss kutatás bebizonyította: a női vezetés mellett sikeresebbek lehetnek a cégek.

Nagy-Britannia legjobban teljesítő vállalatainak körében nagyobb a női vezetők aránya. 2011 és 2015 között a nemek tekintetében összetettebb cégek átlagosan húsz százalékkal jobb anyagi teljesítménnyel jellemezhetők, mint azok a vállalatok, amikben egyáltalán nincs, vagy kevesebb arányban fordul elő női vezetés.

A nemi diverzitás és pénzügyi teljesítmény közötti összefüggés egyértelmű. A sokszínűbb vállalatok szignifikánsan több bevételhez jutnak. A nők aránya az FTSE100 (Financial Times Stock Exchange, London részvényindexe) tábláin 2011 óta folyamatos emelkedést mutat, többek között a diverzitást szorgalmazó kormány és részvényesek felől érkező nyomás következtében. A kutatás alapján a brit, nők által vezetett cégek a globális átlag felett helyezkednek el, azonban még mindig elmaradnak az amerikai és ausztrál riválisaiktól: mindösszesen hét FTSE100 vállalat élén találunk női CEO-kat.

Ez év áprilisától az Egyesült Királyságban a cégeknek eleget kellett tenni a transzparens bértábláról szóló kötelezettségüknek, amely azt a célt szolgálta, hogy rávilágítson a nemek közötti bérszakadékra. Ezzel is arra kívánják bátorítani a vállalatokat, hogy azonos bérezés mellett foglalkoztassák mindkét nemet, ezzel is lehetőséget teremtve a nőknek, hogy elérjenek a ranglétra tetejére.

A McKinsey kutatás nemcsak a nemi diverzitás, de az etnikai sokszínűség tekintetében is érdekes kapcsolatot talált a pénzügyi teljesítménnyel. Azok a cégek, ahol kevesebb arányban foglalkoztatnak nőket és etnikai kisebbségeket, rosszabb anyagi teljesítményt produkálnak, mint sokszínű riválisaik.

A cégek eltérő okokból szorgalmazzák a diverzitást, de a jelenlegi kutatásból egyértelműen kirajzolódik, hogy a nemi és etnikai diverzitás minden vállalat számára kifizetődő. A sokszínűség magasabb fokú növekedést eredményez, segíti a hosszú távú értékek kialakítását, kiváltképp, ha példaértékű módon vezetői székekbe ültetik a (nemi vagy etnikai) kisebbségek képviselőit.

Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

(forrás: The Telegraph)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés