hirdetés
hirdetés
hirdetés

Béremelés

Nincs hiány munkaerőben, külföldről is hazajönnek: így toboroz a Lidl

„Több olyan magyar kollégánk van, akik nem az ún. „job rotation” keretében jutottak ki külföldre, hanem a külföldi leányvállalatunk valamelyikénél vállaltak munkát, majd megkerestek minket a hazai HR-osztályon, hogy nagyon szeretnének hazaköltözni, fogadjuk-e őket” – mondta Dulin Judit, a Lidl Magyarország HR ügyvezetője a Pénzcentrumnak adott interjújában.

A vezető szerint a hazai cég egyáltalán nem küszködik munkaerőhiánnyal: legalábbis eddig sosem okozott problémát, ha rövid határidővel szeretnének 100 embert felvenni, jelentette ki. Jelenleg több mint 5000 munkavállalót alkalmaznak, és azt mondják, nincs hiány a jelentkezőkben. Sok ezer pályázatot kapnak évente, és a toborzónapjaikon is nagyon komoly érdeklődést tapasztalnak mindenfelé, jelentette ki a HR ügyvezető. Egyetlen olyan régiót nevezett meg, ahol nehezebben jutnak munkaerőhöz: ez a nyugati határ, mert onnan a lakosság szívesen megy át Ausztriába dolgozni.

A Lidl Magyarország – az MTI híradása szerint – idén március 1-jével átlagosan 20 százalékkal emelte a 8 órás munkaidőben dolgozó bolti és raktári fizikai munkavállalók, valamint az üzletvezetők bérét. A közleményben az is benne volt, hogy ezt követően a bolti dolgozók havi keresete eléri majd a bruttó 290‒320 ezer forintot, az üzletvezetők havi fizetése pedig bruttó 658 ezer forinttól 720 ezerig terjedhet. A társaság közölte, hogy a kiskereskedelmi szektorban egyedülálló módon az idei fizetésemeléssel együtt 2016 januárja óta 52 százalékos béremelést hajtott végre.

Kritikus hangok

A kritikus hangokra, miszerint nem minden dolgozó kapta meg a cég által kommunikált, átlagosan 20 százalékos bérfejlesztést márciustól, Dulin Judit azt válaszolta, hogy súlyozottan, a munkavállalók jelentős része 20 százalék feletti bérfejlesztésben részesült. A 24.hu-nak a részleteket firtató kérdésére korábban a Lidl Magyarországtól az a válasz érkezett, hogy a munkakörtől és a munkavégzés helyétől függően tér el az emelés mértéke, ami 4,55 százaléktól 32,51 százalékig terjed, így jön ki az átlagos 20 százalék. Azok a kollégák kaptak alacsonyabb mértékű emelést, akik már addig is az adott pozícióban elérhető legmagasabb bért keresték, magasabb béremelésben pedig az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező kollégák részesültek. „Ezzel a lépéssel a vállalat tovább szeretné közelíteni a munkabéreket” – tették hozzá.

Saját fejlesztésű HR-modell

Ahogy a Lidl nemzetközi leányvállalatai, úgy a Lidl Magyarország is a saját fejlesztésű, központilag meghatározott HR-modellt alkalmazza, mondta el Dulin Judit a Pénzentrumnak adott interjúban. Ez sokféle tant ötvöz, de nagyon fontos eleme, hogy a vezetés stratégiai partnernek tekinti a HR-t, amely így minden esetben részt vesz az üzleti célok megtervezésében és megvalósításában.

A fent leírt 20 százalékos béremelésre jellemzően nagyon pozitív visszajelzések érkeztek hozzájuk, mondta el Dulin Judit a Pénzcentrum-interjúban. Szavaiból kiderül, hogy voltak olyan kollégák, akik jelezték, nem értik, hogy miért csak ennyit kaptak, de velük is meg tudták személyesen beszélni a dolgot. Felvázolták nekik, hogy arra törekedtek: azoknak a kollégáknak emeljék nagyobb mértékben a bérét, akiknél nominálisan alacsonyabb bért fizettek; míg azoknál a pozícióknál, ahol eleve a piaci átlag felett fizettek, ott százalékosan ugyan kisebb volt az emelés, de összegben ott is korrekt fejlesztést hajtottak végre. Amikor elmondták ennek a néhány embernek, hogy ezt hogyan kell értelmezni, akkor egyfajta megnyugvást tapasztaltak náluk a HR ügyvezető elmondása szerint.

A legfelső bérkategóriában lévő kollégáik tisztában vannak vele, hogy jobban keresnek, mint amennyit a versenytársainknál hazavihetnének. Nem véletlen, hogy a régóta a Lidl alkalmazásában álló munkavállalók között nem tapasztalnak nagymértékű fluktuációt, és esetükben az okok is elsősorban családi jellegűek szoktak lenni. A fluktuáció jelentős része a korai időszakban történik – avatta be az olvasókat a Lidl Magyarország HR ügyvezetője.

(forrás: Pénzcentrum, 24.hu)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés