hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új-Zéland

Négynapi munka ötnapi bérért

Új-Zélandon négynapos munkahétre vált egy cég, miután a kísérleti időszakot követően a dolgozók számos pozitív hatást tapasztaltak. A rövidített hét növelte a termelékenységet, miközben csökkent a dolgozók stressz-szintje.

Az új-zélandi Perpetual Guardian vállalatnál március és április között kísérleti jelleggel bevezették a négynapos munkahetet. A cég kétszáznegyven munkavállalója heti négy napot dolgozott, napi nyolc órában, mindezt ötnapi fizetésért cserébe.

A fizetésen túl a dolgozók számos pozitív hatásról számoltak be a próbaidőszakot követően. Sokkal több idejük volt a magánéletükre, kevésbé voltak stresszesek, sőt a cég iránti elköteleződésük is növekedett.

Andrew Barnes, a vállalat alapítója a munkavállalók hatékonyságát kívánta növelni a rendhagyó munkahét bevezetésével. Úgy gondolta, ha az emberek kevesebb időt töltenek az irodában, akkor amíg bent vannak, sokkal fókuszáltabban tudnak dolgozni, nem kezdenek a magánéleti ügyeikkel foglalkozni, hiszen arra heti két nap helyett, három is jut.

Jarrod Haar, az aucklandi egyetem professzora kutatásában kimutatta, hogy ezen dolgozók körében növekedett a munkával és az élettel való elégedettség, sokkal jobb teljesítményt nyújtottak, és sokkal jobban élvezték a munkájukat, mint a kísérletet megelőzően.

A négynapos munkahét kipróbálása után a dolgozók arról számoltak be, hogy jobban össze tudták hangolni a munkával kapcsolatos és a munkán kívüli feladataikat, növekedett az elköteleződésük, sokkal autonómabbnak érezték magukat, miközben a stressz-szintjük lényegesen csökkent. Helen Daley, az aucklandi egyetem professzora szerint a dolgozók azért is tapasztalhatták meg mindezeket az előnyöket, mert őket is bevonták a tervezésbe, illetve beleszólhattak abba is, hogy hogyan alakítsák a négynapi munkát, úgy, hogy ne legyen negatív hatással a produktivitásra.

A vállalat abszolút sikernek nevezte a próbaidőszakot és következményeit, így ezentúl heti négy napban foglalkoztatja a dolgozóit.

(forrás: The Guardian)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés