hirdetés
hirdetés
hirdetés

Építőipar

Munkába állt Sofia, a logisztikai robot

Átadásra került a Mapei Kft. új gyára: 2,8 milliárd forintos beruházás keretében, robottechnológia bevezetésével tette hatékonyabbá gyártási folyamatait a vállalat, valamint kétszeresére, mintegy 15 ezer négyzetméterre bővítette a raktárkapacitást. Azonban lehet, hogy ez sem lesz elég az építőipar megnövekedett igényeinek kielégítésére.

A beruházás keretében robotizálásra kerültek a gyártási folyamat egyes részei. A logisztikai és csomagolási végfolyamatokat automatizáló robotot Sofiának nevezték el a vállalat munkatársai.

A 19 új munkahelyet teremtő beruházás keretében bővültek még az üzem szociális helyiségei: 40 személyes étkező, konditerem, öltözők, kerékpár és motorkerékpár-tároló került kialakításra.

Balra az újonnan átadott csarnok
Balra az újonnan átadott csarnok

A gyártókapacitás egy új, gravitációs rendszerű, energiatakarékos gyártósorral 55 ezer tonnáról 110 ezer tonnára nőtt, valamint egy 800 tonnás, beton-adalékszer gyártást segítő speciális keverőgéppel bővült. Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője elmondta, hogy ha jelenlegi ütemben növekszik a kereslet az év végéig, nem lesz elég a beruházással kétszeresére nőtt gyártókapacitás sem. Bár a vállalat 16%-os növekedést tervezett idénre, az elmúlt hónapok növekedése ezt jóval meghaladta.

„Olaszok vagyunk Olaszországban, magyarok vagyunk Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy jobban meg tudjuk ismerni az országot, a helyi igényeket, és kifejleszthetünk olyan termékeket, amelyek illeszkednek a piaci igényekhez. Ennek köszönhetjük piaci sikereinket. Ez a gyárberuházás pedig a bizonyítéka annak, hogy hiszünk a piacban” – mondta Veronica Squinzi, a Mapei csoport globális fejlesztési igazgatója.

Sofia munka közben

A Mapei Kft. az építőipari segédanyaggyártás és -forgalmazás egyik jelentős piaci szereplője Magyarországon. 1991. szeptember 1-jén jött létre az osztrák Mapei GmbH. alapításában, a Mapei S.p.A. leányvállalataként.  A vállalat jelenleg 176 főt foglalkoztat, forgalma 2018-ban 16,44 milliárd forint volt. Évente több mint 65 000 tonna terméket állít elő, Sóskúton lévő 15 ezer négyzetméter területű gyárában.

„Nemcsak bízunk a növekedésben, hanem szeretnénk tevékenyen hozzá is járulni. Beruházásunkkal, minden tudásunkkal, egészség- és környezetbarát termékeinkkel szeretnénk segíteni az építőket és építtetőket a jövő épületeinek megalkotásában. Ezért támogatta a vállalatcsoport ezt a nagyvolumenű magyarországi fejlesztést” – mondta Markovich Béla.

A sóskúti gyár

A vállalat tevékenyen részt vesz a szakemberhiány és a szakember-utánpótlás problémájának megoldásában. 2018-ban 7347 szakember számára biztosított szakmai és üzleti témájú képzéseket, 700 gyermek és fiatal számára tartott előadásokat az építőipari szakmákról. A vállalat által alapított Magyar Építőipari Szakember Közösség tagjainak száma jelenleg 1296 fő. 

A Mapei Kft. 2015-ben megalapította a Mesterek Mestere díjat. Az évente átadásra kerülő díj célja elismerni a kiemelkedő színvonalú munkát nyújtó építőipari szakemberek munkáját. A 2016-ban megalapított Magyar Építőipari Szakember Közösséget pedig azért hozták létre, hogy fejlődési lehetőséget és támogatást biztosítsanak a szakembereknek. A vállalat szakemberképzésért tett erőfeszítéseit 2010-ben Gazdasági Miniszteri Kitüntetéssel ismerték el. 2006-ban először, majd 2015-ben másodszor is elnyerte a Legjobb Munkahely címet.

(Borítókép: az új raktárépület.)

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztalbeszélgetés keretében május 22-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIN-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés