hirdetés
hirdetés

Így dolgozik otthonról a magyar

Minden negyedik munkavállaló 2 órával többet dolgozott a kötelező home office-ból, mint azelőtt

A koronavírus-járvány bebizonyította, hogy krízishelyzetben még a nehezebb, vagy szokatlanabb körülmények ellenére is többet dolgoznak azok a munkavállalók, akiket a vezetőjük partnerként kezel. A koronavírus munkaerőpiaci hatásait vizsgáló, reprezentatív magyar kutatás 2020 május harmadik hetében készült, amely több mint 500 fizikai és szellemi munkavállaló körében vizsgálta a mikro- és KKV-szektor, a nagyvállalatok és multinacionális cégek, valamint a közigazgatás Covid-19 járványra adott reakcióit, legfőképp annak munkájukat megtartható, aktív dolgozókra tett hatásait.

  • Minden negyedik munkavállaló esetében átlagosan 2 órával nőtt a munkaóra-mennyiség home office-ban.
  • A munkavállalók járványhelyzet idején fontosabbnak tartják, hogy főnökük emberségesen kommunikáljon velük és tudjanak otthonról dolgozni, mint azt, hogy ne csökkenjen a bérük.
  • A multik vezetői stílusban, rugalmasságban egyaránt jobban jöttek ki a válságból.

Nemzetközi és a magyarországi tapasztalatok egyaránt azt mutatják, hogy a home office-tól nem elsősorban a munkaadóknak, hanem inkább a munkavállalóknak kell tartaniuk: a kényszer szülte home office-ban közel 23%-uk átlagosan 2 órával többet dolgozott, mint a vírus előtti időszakban.

Szirtes Hajnalka szervezetpszichológus, a magyarországi Covid-19 munkaerőpiaci kutatás szerzője szerint a megdöbbentő adat is azt mutatja, hogy kifizetődik a bizalom, amivel egyes munkaadók fordulnak kollégáik felé. A tanulmány szerint a munkavállalók egy esetleges következő járvány esetén fontosabbnak tartják az őszinte és emberséges kommunikációt és a home office lehetőségét, mint az irodai fertőtlenítést, vagy a bérkérdést. Ez pedig egyértelműen a multiknak kedvez, akik a home office biztosításában toronymagasan az élen jártak. A kkv-k pedig annak ellenére, hogy a munkavállalók átlagosan 57%-a rendszeresen dolgozik egyébként is otthonról, csak 37%-ban biztosították ezt a fajta munkavégzést a koronavírus járvány idején.

„A rugalmas és odafigyelő vezetői stílus nagy mértékben erősíti a lojalitást, növeli a hatékonyságot, valamint csökkenti a munkavállalók álláskeresési motivációit” – foglalja össze Szirtes Hajnalka szervezetpszichológus. „A kkv-knak tehát érdemes már most elkezdeni lerakni az alapjait egy bizalomra épülő, konstruktívabb munkakörnyezetnek, hogy az esetlegesen bekövetkező hasonló krízishelyzetben még felkészültebb és maximálisan elhivatott munkavállalókkal, sikeresebben vészeljék át a nehezebb időszakokat is.”

Home office elrendelésének eloszlása cégméret alapján

A válaszadók javarészt az X és az Y generáció tagjai, akik főleg Budapesten, vagy nagyvárosi környezetben élnek. Munkaerőpiaci státuszukat tekintve 90%-uk alkalmazott, közel harmaduk kkv-nál dolgozik, minden negyedik válaszadó pedig multinacionális, illetve nagyvállalatnál. A fennmaradók főleg a közigazgatás területéről érkeztek.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés