hirdetés
hirdetés

Felemás a kép

Mi lesz veled, vendéglátóipar?!

Amíg egyesek megszűnnek, mások éppen a piacra lépést tervezik a járvány két hulláma között – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató elemzéséből.

Az elmúlt egy év adatait elemezve megállapítható, hogy a szektorban működő társas vállalkozások száma folyamatosan enyhe csökkenésben van. A cégmegszűnések havi bontású adatait vizsgálva látható, hogy a kismértékű áprilisi visszaesést követően májusban a járvány első hullámának lefolyása után ismét a márciusi magasságokba került a cégmegszűnések száma.

A cégbíróságok működésének lassulása, a közzétételek csúszása mellett, ennek oka, hogy sok vállalkozásnak ekkora fogyott el a pénzügyi tartaléka, illetve ekkor szembesültek azzal, hogy az élet újraindulása ellenére sem állt vissza a kereslet a járvány előtt megszokott mértékre. Júniusban ugyanakkor az idei év legalacsonyabb megszűnési számát mértük, aminek egyrészt szezonális okai lehetnek, hiszen a nyár beköszöntével, illetve a korlátozások oldásával egy kis levegőhöz juthattak a vendéglátóipar szereplői. Másfelől nagy várakozással tekintettek a kormányzat gazdaságvédelmi intézkedési tervére is.

Cégalapítások alakulása a vendéglátásban

Más a helyzet a cégalapítások számának alakulása tekintetében. A járvány áprilisi berobbanása radikálisan visszavetette a cégalapítások számát, de májusban és júniusban már majdnem háromszor annyi vendéglátóipari céget alapítottak, mint áprilisban. Úgy látszik a cégtulajdonosok a kedvező járványügyi statisztikák ismeretében már kisebb kockázatot látnak az étterem és egyéb vendéglátóipari egységek alapításában, mint a koronavírus első hullámának lefolyásának közepén. A befektetői optimizmust természetesen egy a főszezonban, vagy közvetlenül utána, bekövetkező második hullám jelentősen ronthatja. Hogy ez pontosan mikor következik be és milyen mértékű lesz, az jelenleg éppen annyira kevéssé tudható, mint, hogy az első hullámot szerencsésen túlélt vállalkozások hány százalékát sodorja magával az iparág esetleges újabb teljes lefagyása.

A szektor gyors magára találását valószínű az sem segíti elő, hogy továbbra sem lehet 500 főnél nagyobb látogatottságú rendezvényt tartani. Az elmúlt években felfutó food-truck vállalkozások, amelyek általában szorosan kötődnek a különböző kulturális és gasztro rendezvényekhez biztosan nem optimisták a jövőt illetően – zárja elemzését a céginformációs szolgáltató.

(forrás: Piac és Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés