hirdetés
hirdetés

2021 KPMG CEO Outlook Pulse

Már nem hibrid irodában képzelik el a jövőt a cégvezetők

Már csak a cégvezetők egyhatoda tervezi az irodaterület csökkentését. Leginkább a munkatársak átoltottsága és a régi-új munkamódszerek optimalizálása foglalkoztatja a közeljövő kapcsán a CEO-kat – derül ki a KPMG friss kutatásából.

Noha 2020-ban a megkérdezett cégvezetők túlnyomó többsége a távoli munkavégzés végleges elterjedését prognosztizálta, a KPMG friss kutatásában, ami már a pandémia harmadik hullámának tanulságait is magába foglalja, már sokkal óvatosabbak voltak. Csak minden hatodik cégvezető nyilatkozott úgy, hogy csökkenteni fogják az irodaterületeiket, és csak a munkatársak ötödét tervezik távoli munkavégzésben foglalkoztatni. Ugyanakkor kétharmaduk azt vallja, hogy ezeket a lépéseket csak akkor érdemes napirendre venni, ha már a kollégák legalább felét beoltották.

A 2021 KPMG CEO Outlook Pulse felmérése a világ legjelentősebb piacainak meghatározó cégvezetői körében végzett kutatás, amely február és március során 500 cégvezetőt kérdezett három évre előre tekintő üzleti és gazdasági kilátásaikról, valamint az ezeket meghatározó legfontosabb trendekről.

A kutatás tanulsága szerint a megkérdezetteknek közel a fele (45%) 2022 előtt nem tartja valószínűnek, hogy a normalitásba visszazökkenjen az üzlet. Ezzel ellentétben a válaszadók egyharmada (31%) szerint ez az idén még megtörténik. A járvány okozta változások 24%-uk szerint tartós módosulások az üzleti gyakorlatukban.

A munkatársak átoltottsága és a régi-új munkamódszerek optimalizálása foglalkoztatja a közeljövő kapcsán leginkább a CEO-kat.

Oltási státusz és visszatérés

A munkatársak biztonsága és egészségének megóvása a legnagyobb kihívás, és feltétele a visszarendeződésnek. 61%-a cégvezetőknek csak azután kezdi az irodába való visszatérés megszervezését, miután a lakosság legalább 50%-a már részesült az oltásban. Az első számú vezetők többségét (55%) aggasztja a munkavállalók hozzáférése a COVID-19 vakcinához, ami nagyban befolyásolja a kilátásaikat az irodába való visszatérést illetően. Szinte valamennyien (90%) fontolgatják, hogy az oltásban részesülő munkatársaktól nyilatkozatot kérnek, ami segítheti a szervezetet a munkaerő védelmében hozott döntéseikben. Az irodába történő visszatérést követően a cégek egyötöde (21%) további óvintézkedésként tervezi a személyes látogatásra érkezőket is megkérdezni az oltási státuszukról.

Csupán a CEO-k egyötöde képzeli tartós home office-szal a jövőt

A zömmel home office-ból való foglalkoztatás inkább kivétel, mint szabály. A cégek első számú vezetőit foglalkoztatja az új normalitásban való munkavégzési módszertan. A cégek csupán egyötöde (21%) kívánja az új munkatársakat zömmel távolról való munkavégzés keretében foglalkoztatni, ez az arány jelentősen visszaesett a tavalyi 73%-hoz képest. Mindössze tízből hárman (30%) terveznek olyan hibrid megoldással, amely keretében a munkatársak túlnyomó többsége hetente 2–3 napot otthonról dolgozik. A CEO-knak mindössze 17%-a nyilatkozott úgy, hogy csökkenteni fogja az irodai területeket a világjárvány következtében, míg 2020 augusztusában a válaszadók 69%-a állította azt, hogy az elkövetkező három évben csökkenti fogja az irodai területeket.

Top öt üzleti kockázat

Az üzleti kilátásokat és kihívásokat illetően a tevékenységüket és annak sikerességét befolyásoló kockázatok élére a kiberbiztonság került. A megváltozott környezetben elsősorban a home office-ra való átállás egyik új kihívása a kibertérből érkező támadások számának növekedése.

A top öt üzleti kockázat az internetbiztonsági kockázat után a szabályozói környezet, az adókockázat, a beszállítói lánc okozta rizikó és a környezeti és klímaváltozás okozta fenyegetettség.

A 2020 őszén az első helyen említett munkaerő-kockázat ismét a 2020. év eleji helyén szerepel, azaz a 12. helyen a ’belső nem etikus kulturális kockázat’ mögött. A munkatársak jóllétét nagyobb biztonságban tudják, és a távolról való munkavégzés is csökkenti a fenyegetettséget. A CEO-k 51%-a véli úgy, hogy a sokszínűség és annak elfogadása lassabban valósul meg az üzleti életben, mint elvárnák. Nagy figyelmet fordítanak a vállalatvezetők az esélyegyenlőség kérdésének, és ilyen szempontból tervezik is a cégüket értékelni és vizsgálni az elkövetkező években.

Az ún. ESG (Enviromental, Social, Governance) szemlélet meghatározóvá vált a szemléletükben. Mivel az idén megrendezésre kerül a COP26 (United Nations Climate Change Conference 2021), és az Amerikai Egyesült Államok újra csatlakozik a Párizsi Klímaegyezményhez, a vezérigazgatók 49%-a szigorúbb ESG-gyakorlat bevezetését tervezi. A környezeti (environmental), társadalmi (social) vagy irányítási (governance), azaz ESG-tényezők elengedhetetlenek a hosszú távon is fenntartható növekedéshez. Szinte valamennyi megkérdezett (96%) nagyobb hangsúlyt kíván helyezni az ESG programok társadalmi (social) elemére. A felső vezetők már nem külső hatásként tekintenek az olyan kockázatokra, mint például a klímaváltozás, hanem ezt is úgy kezelik, mint amivel kapcsolatban konkrét teendőjük van, és vállalatuknak is meg kell tennie mindent a lassítás érdekében. 89%-a a cégvezetőknek a járvány hatására elért fenntarthatósági eredményeket szeretné megtartani.

Az elkövetkező 3 évben a világgazdaság növekedését illetően szkeptikusak a vállalatvezetők, 42%-uk számít csupán növekedésre. Saját vállalatuk jövőjét ugyanakkor optimistábban látják, 88%-uk prognózisában szerepel növekedés.

A tanulmány, számos további részlettel, itt érhető el angol nyelven.

 

TE MÉGIS HIBRID IRODÁBAN KÉPZELED EL A JÖVŐT? ...HA SZÍVESEN HALLANÁL TÖBBET A MUNKAKÖRNYEZETÜNKKEL, MUNKASZERVEZÉSSEL, HIBRID MEGOLDÁSOKKAL KAPCSOLATOS TÉMÁKRÓL A MEGVÁLTOZOTT KÖZEGBEN, AKKOR GYERE EL ONLINE KONFERENCIÁNKRA!

Bent lenni vagy nem bent lenni? – Mindent a munkakörnyezetünkről - hosszú távon

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts április 8-án velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Időpont: 2021. április 8., délelőtt
Felület: Online, Cisco Webex felületén

Lassan látjuk az alagút végét: az oltások és a védettség eljövetelét, a nyitást. Egy év már elég volt ahhoz, hogy megszokjuk az „új normálisat” annyira, hogy ne akarjunk mindent minden téren a régi kerékvágásba visszaterelni. Az irodába járással kapcsolatban is sokan tervezik már hosszú távra a hibrid megoldásokat. Nézzünk körül együtt az online konferenciánk keretében: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik. 

Program:

9:00-9:20 Visszatérés az irodába – lehetőség vagy kockázat?
A munkáltatók jogi felelősségének kérdései – és válaszai
Előadó: Dr. Gera Dániel, ügyvéd, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda munkajogi csoportjának vezetője

9:25-9:45 Az irodakérdés újragondolása a környezetpszichológia mentén
Melyek azok a környezetpszichológiai elvek, melyeket érdemes szem előtt tartani mielőtt kialakítjuk az „újnormális” rendszerünket?
Előadó: Dr. Dúll Andrea környezetpszichológus, az MTA doktora, intézetigazgató egyetemi tanár, ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kar Ember-Környezet Tranzakció Intézet vezetője

9:45-10:00 Ergonomikus iroda - vírushelyzet előtt, alatt és után
Milyen praktikus kérdések merülnek fel, amikor egy cég valóban tesz a dolgozói egészsége érdekében? Az ergonomikus eszközhasználat és tanácsadói szolgáltatás részletei.
Előadók: Pákozdi Petra, Safety, Health and Environment Advisor, ExxonMobil Global Business Center Hungary és Salacz Dorottya, Ergo Specialist

10:00-10:10 Újra-újratervezés
Visszaállás az Erste Banknál – felmerülő kérdések és válaszok

Előadók: Mihók Krisztina, HR vezető, Erste Bank és Murányi Krisztina, PR és belső kommunikációs vezető

10:20-10:30 Munkatérstratégiai forró kérdések napjainkban
Mennyire kell elszenesednie egy szervezetnek ahhoz, hogy a pénzügyi, az operációs és humán területek vezetői lecsavarják a bizonytalanság égető lángját, és megvizsgálják azokat a kevésbé fájdalmas megoldásokat, melyekkel nem foglalkoztak rendszerszinten? Súgok: legtöbbször nagyon.
Előadó: Horváth Dávid, Vezető Munkatér Tanácsadó és Service Designer / Lead Workplace Advisor & Service Designer

10:30-10:50 SZÜNET

10:50-11:50  ! WORKSHOP !  Light Lightning Decision Jam: sorvezető a munkatérhez köthető újratervezésekhez
A workshop célja közösen végig gondolni, hogy milyen kérdések, feladatok, kihívások és buktatók merülhetnek fel, ha elmozdítunk egy-egy elemet a munkakörnyezetünk rendszeréből a COVID hatásai okán. Hol, min és mennyit lehet és érdemes megtakarítani, min pedig nem érdemes. Adott döntések milyen következményekkel járnak. Közös gondolkozás, példák megosztása. A cél, hogy senkit ne érjen meglepetés az újragondolás után.
Előadó: Horváth Dávid, Vezető Munkatér Tanácsadó és Service Designer / Lead Workplace Advisor & Service Designer

Részvételi díjak:

Early bird jegy február 28-ig: 9000 Ft+áfa/fő 
Teljes árú jegy március 1-től: 15 900 Ft+áfa/fő


A jegyvásárlásért kattins a jelentkezem gombra vagy az esemény tetején található jegyvásárlás gombra! A jegyvásárlás regisztrációhoz kötött.

 

Kapcsolat:
Rendezvény: Mohai Fanni, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Szponzoráció: Galambos Zsófia,  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés