hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem szégyen, viszont nagyon hasznos

Már heti egy futás is hatékonyan oldja a stresszt

Vonzó sportág-e a futás? Sportolnak-e rendszeresen a kisgyerekesek? Nők vagy férfiak futnak többet? Egyáltalán miért vágunk bele a futásba? 1000 ember részvételével készített friss felmérést a Generali a Biztonságért Alapítvány futási szokásainkról. A felmérés eredményei ismétcsak bizonyítékkal szolgáltak e mozgásforma jótékony stresszoldó hatására.

A 18-59 éves megkérdezettek mintegy 41%-a sportol rendszeresen, de úgy tűnik, a futásra inkább “csak” kiegészítő mozgásformaként gondolnak – hiszen mindössze 4 százalékuk fut rendszeresen. Az, hogy miért kezd valaki bele, számos motivációra vezethető vissza, legtöbben persze a fogyás reményében húzzák fel a nyúlcipőt, de az erősítés és a stresszoldás is a leggyakoribb okok között van. (Ez utóbbi kettő elsősorban a 30 év alattiak körében.)

A kutatás alapján a férfiak dominálják inkább a terepet, a rendszeres sport az átlagnál nagyobb arányban jellemző náluk, de főleg a 30 év alatti, fővárosi, középfokú végzettségűeknél, illetve a magasabb jövedelműek körében. Épp ezért a rendszeres futás is gyakoribb nálunk, annak ellenére, hogy több esetben is előnyben részesítik a csapatsportokat. Időhiány miatt a kisgyerekesek kevésbé tudják beiktatni életükbe a rendszeres testmozgást: a 3 év alatti gyerekeket nevelők mindössze 1 negyede sportol legalább havonta egyszer.

Az előnyök (legalább) hármasával járnak

A kutatás során ismét bebizonyosodott, hogy a rendszeres futás jó hatással van az általános testi és mentális állapotunkra. Nemcsak erősíti az állóképességet és az immunrendszerünket, hanem természetesen segíti a fogyást is. Ami mindezek mellett viszont szembetűnő volt, az az, hogy sokan stresszlevezetés céljából húznak futócipőt – mert amit kaphatnak cserébe, az elmondásuk alapján teljes mértékben megéri azt a pár kilométert: kiegyensúlyozottabbak, magabiztosabbak, összeszedettebbek, türelmesebbek és nyugodtabbak lesznek. Mindezek általában együtt tapasztalhatók, a megkérdezettek kiemelkedő többsége legalább hármat tapasztalt a felsoroltak közül.

Nem maratoni teljesítményre kell gondolni: a kis lépések is messzire vezetnek

A felmérés alapján nem is szükséges ehhez az állapothoz szinte belehalni a futásba, hiszen a résztvevők válaszai alapján heti egy edzés is elég lehet ahhoz, hogy e pozitív változások megjelenjenek az életünkben. (Amennyiben kimarad egy-egy edzés, a futókat inkább csak egy kis bűntudat gyötri és amúgy némi stresszt okoz csak, ha egy rendszeres futónál valamilyen oknál fogva kimarad az edzés.)

Kiderült az is, hogy a résztvevők között a valaha rendszeresen futók fele már részt vett valamilyen futóversenyen, átlagosan 510 km-es távokon. Mindannyian pozitív tapasztalatokról számoltak be, úgymint a sikeres kitartás, saját maguk legyőzése, határaik feszegetésének izgalma és önbizalmuk erősödése. Nyugodt szívvel ajánlják mindazoknak, akik még nem vagy régen mérettették meg magukat.

Ha kedvet kaptál, csatlakozz te is, és vágj bele!

Vállalati szinten is lehet és érdemes támogatni ezt a fajta stresszlevezetést: a Generali a Biztonságért Alapítvány például évek óta támogatja a futóversenyek nevezési díját.

És ti hogyan kezelitek a dolgozói stresszt?

 

A stresszkezelés egyik igen hatékony módja a mindfulness. Ha szeretnél többet megtudni róla, és tudásodat rögtön a gyakorlatba is átültetni, akkor gyere el alábbi workshopunkra!

Mindfulness az üzleti életben - Workshop

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlás, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

 
Időpont:
2019. szeptember. 06. 09:30-16.30
Helyszín:
Mozsár Kávézó (1065 Budapest Nagymező u. 21.)

Ismerősek ezek a szavak: időstressz, multitasking? Nem az időnket, az energiánkat kell jól beosztani!

  • Hogyan ne legyek egy kifacsart citrom a nap végére?
  • Hogyan aludjak jól?
  • Hogyan kezeljem a határidők és a túl sok feladat okozta stresszt?
  • Mit lehet tenni a kiégés ellen? 

Erre ad választ a mostani mindfulness alapú workshop, ahol megtanulhatod a jó alvás és a hatékony energiamangement bombabiztos technikáit.

Előadó: Horváth Ágnesmindfulness oktató, alvástréner, TEDx előadó

Az egynapos tanfolyam tartalmazza:

- az elméleti oktatást, kézzel fogható tudást a nap végére
- szakszerű meditáció levezetést
- kinyomtatott handoutokat

Jelentkezem

Amennyiben cégre szabottan szeretné megvalósítani a képzést a saját székhelyén vagy telephelyén, kérje kihelyezett ajánlatunkat!

Kapcsolat: Légrády Edit, senior event manager, +36 1 430 4563, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés