hirdetés
hirdetés

A vállalati felelősség 4 arca

Kiosztották az idei Effekt 2030 Díjakat: a legpéldamutatóbb munkáltató a Telenor

A vállalatok példamutató, innovatív és hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait ismeri el az Effekt 2030 Díj. A koronavírus-járvány okozta helyzetre reagálva idén új kategóriát is indított a díjat szervező egyesület.

A Közösség.Hatás.Jövő - A vállalati felelősség 4 arca című online konferencián adta át az Effekteam Egyesület az Effekt 2030 Díjakat. Az általános kategóriákon (Esélyteremtő üzlet, Jövő gazdasága, Zöld egyensúly, Mindenki társadalma) túl idén a járványhelyzetre válaszként létrehozott új, ’COVID-19 megoldások a közösségért’ kategóriában is pályázhattak a vállalatok. A zsűri összesen 19 pályázatot juttatott döntőbe. Közülük kerültek ki a győztesek. A díj szakmai zsűrijének egyhangú döntése alapján a ’Legpéldamutatóbb munkáltató’ díjat a Telenor karantén idején megalkotott vállalati gondoskodási programja, az #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK nyerte el.

Magyarországon a karantén kihirdetését követően a Telenor már az iskolabezárások elrendelése előtt bezárta törökbálinti székházát, és a kritikus munkaköröket kivéve, a munkavállalók biztonságát szem előtt tartva, az elsők között vezette be az otthoni munkavégzést. A vállalat megalkotta az #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK koncepciót, amelyet külső és belső üzeneteibe is beépített. Digitális oktatási programjának, a HiperSulinak szakmai csapata az iskolabezárások bejelentését követő 24 órán belül javaslatcsomagot publikált a szülőknek és pedagógusoknak, hogy kapaszkodót adjon szaktudásával. A vállalat a kialakult helyzetre való tekintettel minden üzleti és lakossági számlás és kártyás ügyfelelének 100 GB ajándék adatforgalmat biztosított.

Kollégái részére mentálhigiénés segítő hálózatot alakított ki, és egyik napról a másikra szervezte meg az ételkiszállítást a munkatársaknak és családjuknak. A vállalat vezetőit webinarokon fejlesztették, hogy hatékonyan menedzselhessék a távmunkát, és közel 700 kollégát képeztek a távoli munkavégzés és a lelki egyensúly fenntartásáról. Heti elkötelezettség-felmérést végeztek, hogy beazonosítsák azokat a területeket, melyekkel kiemelten foglalkozniuk kell.

„A Telenornál az egyik legfontosabb vállalati értékünk a #oneteam. A kultúránk az együttműködésre épül, arra, hogy támogatjuk egymást, és a nap végén a közös teljesítmény a fontos. Ez a szemléletmód a koronavírus-járvány miatt még inkább felértékelődött, és a szolidaritás kiemelt szerepet kapott. Az Effekt 2030 Díj annak a szellemiségnek az elismerése, ahogy a COVID idején is egy csapatként, egymást támogatva tudtunk működni. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy ebben a kategóriában érkezett a legtöbb pályázat” – mondta el Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.

Az Effekt 2030 Díj díjazottjai:

  • AzEsélyteremtő üzlet kategóriában az Effekt 2030 Díjat a Vodafone Magyarország Alapítvány kapta meg ÉletMentő programjáért. A Vodafone Magyarország számára kiemelten fontos, hogy olyan kezdeményezések mellé álljon, amelyek célja, hogy a technológiát a közjó szolgálatába állítsák. Ilyen, sokak életét meghatározó újítás az ingyenesen letölthető ÉletMentő mobilalkalmazás, melyet 2020 januárjában vezetett be a Vodafone Magyarország Alapítvány az Országos Mentőszolgálattal szoros együttműködésben.
  • A Jövő gazdasága kategóriában a dm Kft. vehette át a díjat, amelyetKezdd kicsiben! pályázatával érdemelt ki. A cég 2019 őszén „Kezdd kicsiben!” felhívással környezeti fókuszú edukációs programot és Facebook kihívást indított el, hogy felhívja a figyelmet azokra a kis lépésekre, amelyekkel zöldebbek lehetnek a hétköznapok.
  • A Zöld egyensúly kategóriában a Coca-Cola Magyarország Hulladékmentes Tisza Programját találta a legjobbnak a zsűri. A program célja a folyamatos védekezés, a felhalmozódott hulladék gyűjtése és újrahasznosítása, ezáltal a folyó hazai szakaszának egyre nagyobb mértékű megtisztítása.
  • A Mindenki társadalma kategóriagyőztese a Vodafone Magyarország Alapítvány. A szervezet Digitális Iskola Programja már öt éve működik, s legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek, kompetenciáinak fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése.

A COVID-19 megoldások a közösségért kategória további alkategóriáiban a következő eredmények születtek:

  • A Legfelelősebb partner kategóriában a zsűri nem adott ki első díjat. Különdíjjal ismerte el a K&H Bank és Biztosító A K&H társadalmi szerepvállalása a Covid19 idején című pályázatát.
  • A Legkiemelkedőbb támogató címet a Coca-Cola Magyarországnak ítélte oda a zsűri, a Coca-Cola Magyarország nyújtotta támogatások a COVID-19 járvány alatt című pályázatáért. Az üdítőital-gyártó 2020. áprilistól csaknem három hónapra a ’Reklám helyett segítség’ kezdeményezés keretében minden reklámfelületét (közösségimédia-csatornák, online és TV-hirdetések) a Vöröskeresztnek adta át, és a tartalmi kivitelezést is átvállalta. A Coca-Cola globális alapítványa pályázatán a Magyar Vöröskereszt 65 millió forint támogatást nyert el a vállalattól a vírus miatt nehéz helyzetbe került emberek segítésére. A cég több kollégája munkaidőn kívül segítette a Vöröskeresztet.  Ezen felül 70 000 palack italt juttattak el karitatív szervezeteknek és egészségügyi intézményeknek. Összesen csaknem 165 millió forint értékben nyújtott segítséget a járvány alatt a Coca-Cola Magyarország.
  • A Legértékesebb termék/szolgáltatás kategóriában a zsűri nem hirdetett győztest. Különdíjas lett a MOL MOL Hygi pályázata.

A közönségnek a 19 shortlistes pályázat közül szeptember 14. és 28. között volt lehetősége kiválasztani a számára legszimpatikusabbat. A legtöbb szavazatot a Provident Provident CARE Program: 'Vigyázzatok Egymásra, Vigyázunk Rátok! programja kapta, így a konferencián a Provident Pénzügyi Zrt. vehette át a Közönségdíjat. A program keretében többek között IT-bővítések révén március közepétől az irodai kollégáik otthonról dolgozhattak; védőfelszerelést (gumikesztyű, maszk, kézfertőtlenítő) biztosítottak a kollégáknak és a veszélyeztetettebb ügyfeleknek. Extra védelmet biztosítottak az ügyfélpontokban (plexifal, fertőtlenítők), kiemelten védték a veszélyeztetett kollégákat, és kialakították a „Számíthatsz ránk!” munkavállalói támogató vonal.

„Nagy örömünkre szolgált, hogy néhány kis- és középvállalkozás is elindult az Effekt 2030 Díjért folyó nemes küzdelemben” – írja a sajtóközlemény. Közülük az Abbvie Gyógyszerkereskedelmi Kft. a Legpéldamutatóbb munkáltató kategóriában beadott, Helyi munkavállalói támogató és megtartó program COVID idején című programját oklevéllel jutalmazta a zsűri.

A zsűri tagjai voltak: Matolay Réka PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem, Nagy Bálint lapigazgató, Pénzcentrum.hu, Agrárszektor, HelloVidék, Pogány Éda Glória üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta, Kelet-Európa, Schubauer Krisztina marketing és kommunikációs igazgató, Hiventures, Szabó Gyula kuratóriumi elnök, Ökoszolgálat Magyarország.

A programok részletes leírása elérhető a https://effekteam.hu/kozonsegszavazas-2020/ linken, továbbá október folyamán elkészülnek a pályázatok alapján összeállított esettanulmányok, amelyeket szintén publikálni fognak.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés