hirdetés
hirdetés
hirdetés

Irodatrendek

Kihalt plázákba költöznek a legmenőbb cégek irodái

Új trend van kibontakozóban tőlünk kicsit nyugatabbra: az Egyesült Államokban használaton kívüli plázákat alakítanak át irodatérré a The New York Times tudósítása szerint. Úgy tűnik, ez a megoldás mindenkinek megéri: az épületek tulajdonosainak és a munkáltatóknak, valamint az újonnan kialakított irodák dolgozóinak egyaránt.

A plázatulajdonosoknak azért éri meg a dolog, mert jóval kevésbé rizikós irodákat kiadni, mint üzlethelyiségeket. Ezen túl a kiürülő plázák néhány megmaradt boltjában és éttermében is fellendíti a forgalmat az irodai dolgozók „beköltöztetése”.

A munkáltatók és dolgozók számára pedig azért jövedelmező ez az ötlet, mert például coworking terek létrehozására kiválóan alkalmasak a plázák belsőterei: ezt használta ki például az amerikai WeWork nevű cég is, amely elsősorban vállalkozók, szabadúszók és startupok számára üzemeltet közösségi munkatereket. Egy 2018 augusztusában lefolytatott kutatás szerint 2023-ig világszinten évi 25%-kal fog nőni a plázák coworkingra való kihasználásának aránya.

Fulton Center, Manhattan – többek közt ebben a plázában is coworking irodák épülnek (kép forrása: Wikimedia Commons)

További előny, hogy a helyi lakosok is jobban kedvelik a plázák ilyen célú felhasználását, mivel így az egykor plázaként funkcionáló épületek rövidebb ideig tartanak nyitva, és kisebb gyalogos-, valamint járműforgalmat generálnak a környéken.

Greg Maloney, a Jones Lang LaSalle ingatlanszolgáltató cég elnök-vezérigazgatója szerint a dolgozói elvárások megváltozása is abba az irányba mutat, hogy jó döntés a cégeknek a plázákba költözni. A munka-magánélet összemosódásával, a 9-től 5-ig munkaidő megváltozásával (ami gyakran annak kitolódását jelenti) a dolgozók részéről egyre inkább elvárássá válik, hogy a munkahelyük a központban, tömegközlekedéssel is könnyen megközelíthető helyen legyen, és hogy az irodától járótávolságra találhassanak éttermeket és edzőtermeket, a plázák pedig könnyen teljesíteni tudják ezeket a várakozásokat.

Óriáscégek a plázák közösségi irodáiban

Egy New York-i székhelyű startup, a Cowork at the Mall idén nyáron készül megnyitni első co-working irodáját a Chicago’s Water Tower plázában közel 1400 négyzetméteren. Eredetileg elsősorban kisebb cégek érdeklődésére számítottak, de ehelyett olyan neves nagyvállalatok jelezték érdeklődésüket az újonnan kialakítandó iroda iránt, mint a Lego, a Microsoft, a Nike vagy a Samsung – mondta el Mark Kennedy, a Cowork at the Mall chief strategy officere.

A plázákban kialakított coworking terek tehát korántsem csak szabadúszóknak jelenthetnek vonzó lehetőséget, de akár nagyobb cégeknek is érdemes lehet elgondolkodniuk azon, hogy egyes részlegeiket ilyen irodákba költöztessék – amint arra ma már egyre több példát láthatunk. 

Budapest legmenőbb közösségi irodáit korábban mi is összegyűjtöttük: itt nézegetheted őket!

ÉRDEKELNEK A LEGÚJABB TRENDEK A MUNKAERŐ BEVONZÁSA ÉS MEGTARTÁSA TERÜLETÉN? SSC-SKÉNT TE IS HARCOT FOLYTATSZ A KÉPZETT, NYELVEKET BESZÉLŐ, LELKES, HOSSZÚ TÁVBAN GONDOLKODÓ MUNKAERŐÉRT? AKKOR GYERE EL NYERŐ SSC PEOPLE MANAGEMENT STRATÉGIÁKAT BEMUTATÓ MINIKONFERENCIÁNKRA!

SSC: Miért hozzád menjen? Miért nálad maradjon?

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Időpont: 2019. június 07. 08:30

Helyszín: Esernyős - Óbudai Kulturális, Turisztikai és Információs Pont (1033 Budapest, Fő tér 2.)

Mára már nem tabu az SSC-k égető problémája: nagy a harc a képzett, nyelveket beszélő, lelkes, hosszú távban gondolkozó munkaerőért. Sok SSC-s, HR-es és vezető teszi fel a kérdést: hol vannak ezek a fiatalok? És ha már nálunk vannak, mitől maradnának még néhány évet pluszban? Erre adunk tippeket, fél napon keresztül, kifejezetten SSC-s problémákra szabva a tartalmat.

Program: 8.30 - 12.55 

 8.30 - 8.50 Regisztráció

 9.00 - 9.10 Üzleti szolgáltatói szektor helyzetének összefoglalása 
Ránki-Kovács Richárd, 
Igazgató, HOA - Hungarian Service & Outsourcing Association 
A HIPA-HOA Üzleti Szolgáltatói szektor felmérésének bemutatása.

 9.10 - 9.30 Employer branding az SSC-k/multik világában: soha ilyen fontos még nem volt!
Füzesy FrigyesColibri HR Solutions, Operatív vezető, employer branding specialist
Ekkora versenyhelyzetben nem mindegy, hogy a leendő munkavállalóid mit tudnak rólad. Mit tegyél, hogy vonzó munkaadó légy a szemükben?

 9.30 - 9.45 Mivel lehet álláshirdetőként kitűnni az SSC-k közül?
Földi Miklós Dániel, Reklámpszichológus
Magyar és külföldi példák arra, hogy milyen különbségek lehetnek álláshirdetés és álláshirdetés között.

 9.45 - 10.00 Kreatív toborzókampány az SSC szektorban?
Sallai FanniLounge Communication, Account executive
A Vodafone SSC-je rendhagyó kampánnyal rukkolt elő tavaly. Hogy milyen eredménnyel? Elmeséljük.

 10.00 - 10.20 Új dimenziók a toborzásban? Kipróbáltuk, elmeséljük!
Hudecz Annamária, Roche SSC Budapest, HR vezető
A Roche SSC a negyven pluszos, karrierváltásra nyitott korosztályt célozta meg toborzási céllal és nagy sikerrel. Beszámoló a tapasztalatokról.

 10.20 - 10.40 Motiváció a gyümölcsnapon túl…
Dr. Szilágyi JuditCome&Grow, Ügyvezető igazgató, vezetésfejlesztési tanácsadó
Minden multinacionális vállalat küzd a munkavállalók motiválásával, korai kiégésük megakadályozásával. Monoton munkakörök, távoli anyacégek, valódi piaci jelenlét hiánya, és még sorolhatnánk az okokat. Milyen, a megszokottól eltérő eszközökkel lehet motiválni ezeket a munkavállalókat?

 10.430 - 10.55 Az emberek vezetőt választanak, és tényleges kötődéssel, befogadással, elfogadással tarthatóak meg
Ács Ildikó, MOL Group, Senior HR Partner
Hogyan képezzük a vezetőinket jelenleg, és milyen tudással kellene felvértezni őket ahhoz, hogy racionálisan tudjanak működni egy, a másik fél átlal érzelmileg dekódolt helyzetben. Ötletek, tippek.

 10.55 - 11.05 A lelkes kezdés nem elég. Hogyan lesz jó munkaerőből elkötelezett munkaerő?
Farkas AttilaKYAT Group,  CEO és Braun Mona KYAT Group, Head of PR and Promotion
Sok multi és SSC vonzó ígéretekkel csábítja magához a fiatalokat, azonban megtartani már nem képes őket. Mi kell a megtartáshoz, ahhoz, hogy a lelkesedés elköteleződéssé és valódi hitté alakuljon át?

 11.05 - 11.15 A munkaERŐ LEGYEN VELED!
Barcs Júlia, AYCM, Key Account Manager
Hogyan érhetsz el pozitív munkavállalói élményt a munkaidőn kívül is? Milyen hatása van a mozgás után felszabaduló adrenalinnak a munkavállalóra? Mindezt hogyan tudod vállalaton belül is kamatoztatni?

 11.15 - 11.40 Kávészünet

 11.40 - 12.00 25 (!) év és kitartó lelkesedés az SSC szektorban? Mi a titok?
Gábor Zoltán
OC Sr. Manager (Extended Supply Chain and Capital Assets Finance Manager EMEA)
Az egyik legnagyobb SSC-nél kisebb a fluktuációs ráta, és a lelkes munkatársak sem számítanak fehér hollónak. Hol van ebben a vezetői tudatosság?

 12.00 - 12.20 Hogy adj értelmet, célt a munkában?
Kis-Tamás Loránd
,
 Corporate Values Szervezetfejlesztési és Vezetési Tanácsadó Kft., Pszichológus, szervezet- és vezetésfejlesztő tanácsadó 
Mennyire fontos (fontos-e?) megtalálni az értelmet a munkában, és hogyan lehet ebben segíteni egy olyan dolgozót, aki meglehetősen folyamatorientált munkát végez?

 12.20 - 12.40 Kis mértékű fluktuáció, lelkes munkatársak? Hogyan csináljuk a Nokiánál? 
Karácsony-Tóth FruzsinaNOKIA, Accounting manager
Mennyi a cég, a munka, a csomag, a csapat, a HR vagy épp egy „jófej főnök” szerepe abban, ha egy SSC-ben jól teljesítenek és közben még jól is érzik magukat az emberek?

 12.40 - 12.55 Apasági szabadság - mindenkinek megéri
Molnár Zsófia, UNILEVER, Skin&Hair Category Manager
Bátorítsuk az édesapákat, hogy támogassák az édesanyákat, családjukat a gyermek születést követő szenzitív időszakban. Apának, Anyának, munkáltatónak egyaránt megéri! Iparági felhívás!

Részvételi díjak: 

Teljes árú: 29 900 Ft+áfa / fő

Csoportos jelentkezés 3 főtől: 24 900 Ft+áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez KATTINTS IDE!

Kapcsolat: Tóth Jázmin,  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 061 430 4544

(forrás: The New York Times)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés