hirdetés
hirdetés

Időbeosztás a karantén alatt

Kiderült, mivel töltöttük a távmunkának köszönhetően megtakarított időt

A járvány miatt elterjedt távmunka jelentős időmegtakarítást hozott idén tavasztól kezdve emberek millióinak, egy amerikai kutatás szerint az ingázás kiesésével nyert idő több mint harmadát az emberek munkával töltötték – írja a G7.

Egy 10 ezer amerikai megkérdezésével május és augusztus között készített kutatás adatai szerint az amerikai munkavállalók több mint fele (52,3 százalék) dolgozott otthon. 147,2 millió munkavállalóval, illetve napi átlagos 54 perces ingázással számolva ez azt jelenti, hogy mindennap összesen 62,4 millió óra volt a megtakarított idő.

A kutatók arról kérdezték a kutatás résztvevőit, hogy mivel foglalkoztak abban az időben, amit korábban ingázással töltöttek volna. A válaszadók ennek az időnek a 35,3 százalékát töltötték az elsődleges munkahelyükkel foglalkozva túlórában, 8,4 százalékban viszont a második munkahelyükön dolgoztak.

Emellett a megtakarított idő csaknem ötödét otthoni kikapcsolódással töltötték, például filmezéssel, de jelentős időt fordítottak gyereknevelésre (11 százalék), a házimunkára (15 százalék), és a szabadtéri tevékenységekre is (11 százalék).

A felmérésből az is kiderült, hogy minél alacsonyabb végzettségű valaki, annál nagyobb részét fordította az megmaradó idejéből másodállásra: az érettségizettek majdnem kétszer annyit dolgoztak átlagosan a második munkahelyükön, mint a diplomások.

A kutatók szerint az adatok megerősítik más hasonló adatfelvételek eredményét, hogy a járvány több kisebb részre szakította szét a munkanapot. A házimunka vagy a távoktatásban tanuló gyerekekkel való foglalkozás miatt gyakran estébe nyúlt a munkavégzés ideje.

 

Stubnya Bence
a szerző cikkei

(forrás: g7.hu)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés