hirdetés
hirdetés

Elemzés

Kiderült, kik dolgoztak tavaly távmunkában

Tavaly az elmúlt tíz év átlagának (2,9%) közel háromszorosára nőtt a távmunkában vagy home office keretében dolgozók aránya (8,6%) hazánkban. A csúcsot 2020 májusa jelentette, amikor közel 760 ezer főt, a foglalkoztatottak 17%-át érintette ez a fajta munkavégzés, idén februárban pedig arányuk az egy évvel korábbinak csaknem ötszöröse volt – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legújabb elemzéséből, melynek eredményeiről a HRCENTRUM számolt be.

Döntő többségük (77%) felsőfokú végzettséggel rendelkezett, közel kétharmaduk a központi régiókban élt, Budapesten a foglalkoztatottak 21%-a dolgozott ily módon a múlt évben. E foglalkoztatási formának a korábbiaknál nagyobb arányban, szélesebb körben való elterjedése vélhetően a jövő munkaerőpiaci folyamataira is hatással lesz.

A megelőző tíz év átlagának háromszorosa volt a HO-ból dolgozók aránya

Az ily módon dolgozók aránya folyamatosan változott az év során, de 2020 egészére nézve is háromszorosa (8,6%) volt a megelőző tíz év átlagának (2,9%). 2021 elején, a második hullám idején – de már a harmadik hullám fenyegetettségében – tovább nőtt a számuk: februárban 482 ezer főt, a foglalkoztatottak 11%-át érintette, csaknem ötször annyit, mint egy évvel korábban.

A 2020-ban távmunkában vagy home office keretében dolgozók közel kétharmada a központi régiókban élt, Budapesten minden ötödik, Pest megyében minden tizedik foglalkoztatott dolgozott otthonról. Arányuk Észak-Magyarországon, a Dél-Alföldön és a Közép-Dunántúlon volt a legalacsonyabb, egyaránt 4,2%.

Fiatal, városban élő szellemi foglalkozásúak

A távmunkában vagy home office-ban dolgozók között felülreprezentáltak a nők, a 25–44 évesek és a városban élők.

Döntő többségük (77%-uk) felsőfokú végzettséggel rendelkezett, továbbá a digitális oktatásra való áttérés miatt nagyobb arányban érintette azokat, akiknél több 15 éven aluli gyermek is élt a háztartásban. Elsősorban a szellemi foglalkozásúak munkája végezhető távmunka vagy home office keretében, az így dolgozók aránya körükben 2019 és 2020 között 4,2%-ról 18%-ra nőtt. Az átlagosnál nagyobb arányban éltek ezzel a lehetőséggel az 50 főnél nagyobb telephelyek és az állami tulajdonú munkahelyek dolgozói (10, illetve 11%).

NEM FULL TIME HO-BAN KÉPZELED EL A JÖVŐT? ...HA SZÍVESEN HALLANÁL TÖBBET A MUNKAKÖRNYEZETÜNKKEL, MUNKASZERVEZÉSSEL, HIBRID MEGOLDÁSOKKAL KAPCSOLATOS TÉMÁKRÓL A MEGVÁLTOZOTT KÖZEGBEN, AKKOR GYERE EL HOLNAPI ONLINE KONFERENCIÁNKRA!

Bent lenni vagy nem bent lenni? – Mindent a munkakörnyezetünkről - hosszú távon

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts április 8-án velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Időpont: 2021. április 8., délelőtt
Felület: Online, Cisco Webex felületén

Lassan látjuk az alagút végét: az oltások és a védettség eljövetelét, a nyitást. Egy év már elég volt ahhoz, hogy megszokjuk az „új normálisat” annyira, hogy ne akarjunk mindent minden téren a régi kerékvágásba visszaterelni. Az irodába járással kapcsolatban is sokan tervezik már hosszú távra a hibrid megoldásokat. Nézzünk körül együtt az online konferenciánk keretében: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik. 

Program:

9:00-9:20 Visszatérés az irodába – lehetőség vagy kockázat?
A munkáltatók jogi felelősségének kérdései – és válaszai
Előadó: Dr. Gera Dániel, ügyvéd, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda munkajogi csoportjának vezetője

9:25-9:45 Az irodakérdés újragondolása a környezetpszichológia mentén
Melyek azok a környezetpszichológiai elvek, melyeket érdemes szem előtt tartani mielőtt kialakítjuk az „újnormális” rendszerünket?
Előadó: Dr. Dúll Andrea környezetpszichológus, az MTA doktora, intézetigazgató egyetemi tanár, ELTE Pedagógiai Pszichológiai Kar Ember-Környezet Tranzakció Intézet vezetője

9:45-10:00 Ergonomikus iroda - vírushelyzet előtt, alatt és után
Milyen praktikus kérdések merülnek fel, amikor egy cég valóban tesz a dolgozói egészsége érdekében? Az ergonomikus eszközhasználat és tanácsadói szolgáltatás részletei.
Előadók: Pákozdi Petra, Safety, Health and Environment Advisor, ExxonMobil Global Business Center Hungary és Salacz Dorottya, Ergo Specialist

10:00-10:10 Újra-újratervezés
Visszaállás az Erste Banknál – felmerülő kérdések és válaszok

Előadók: Mihók Krisztina, HR vezető, Erste Bank és Murányi Krisztina, PR és belső kommunikációs vezető

10:20-10:30 Munkatérstratégiai forró kérdések napjainkban
Mennyire kell elszenesednie egy szervezetnek ahhoz, hogy a pénzügyi, az operációs és humán területek vezetői lecsavarják a bizonytalanság égető lángját, és megvizsgálják azokat a kevésbé fájdalmas megoldásokat, melyekkel nem foglalkoztak rendszerszinten? Súgok: legtöbbször nagyon.
Előadó: Horváth Dávid, Vezető Munkatér Tanácsadó és Service Designer / Lead Workplace Advisor & Service Designer

10:30-10:50 SZÜNET

10:50-11:50  ! WORKSHOP !  Light Lightning Decision Jam: sorvezető a munkatérhez köthető újratervezésekhez
A workshop célja közösen végig gondolni, hogy milyen kérdések, feladatok, kihívások és buktatók merülhetnek fel, ha elmozdítunk egy-egy elemet a munkakörnyezetünk rendszeréből a COVID hatásai okán. Hol, min és mennyit lehet és érdemes megtakarítani, min pedig nem érdemes. Adott döntések milyen következményekkel járnak. Közös gondolkozás, példák megosztása. A cél, hogy senkit ne érjen meglepetés az újragondolás után.
Előadó: Horváth Dávid, Vezető Munkatér Tanácsadó és Service Designer / Lead Workplace Advisor & Service Designer

Részvételi díjak:

Early bird jegy február 28-ig: 9000 Ft+áfa/fő 
Teljes árú jegy március 1-től: 15 900 Ft+áfa/fő


A jegyvásárlásért kattins a jelentkezem gombra vagy az esemény tetején található jegyvásárlás gombra! A jegyvásárlás regisztrációhoz kötött.

 

Kapcsolat:
Rendezvény: Mohai Fanni, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Szponzoráció: Galambos Zsófia,  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés