hirdetés
hirdetés

Vezetők, akik a legtöbbet posztolnak

Kiderült, kik a legaktívabbak a legnagyobb cégek vezetői közül a LinkedIn-en

Egyre több magyar felsővezető használja aktívan kommunikációs és cégvezetési célból a LinkedInt a TOP50 hazai nagyvállalat körében – derült ki az Uniomedia most megjelent, a szakmai közösségi portált, valamint az ott jelen lévő 200 felsővezető oldalát vizsgáló felméréséből.  Összesen több, mint 100 ezren követik a nagyvállalati topvezetőket, míg 39 menedzser követőbázisa haladja meg az 1000 főt. A legnagyobb közösséggel a Telekom felsővezetői büszkélkedhetnek.

Egyre aktívabbak a magyar nagyvállalatok felsővezetői a LinkedInen, ami egyértelmű jele annak, hogy a szakmai közösségi platform szerves és megkerülhetetlen részévé vált a vállalati- és márkakommunikációnak – derült ki abból a 2021 nyarán készült kutatásból, amelynek során az 50 legnagyobb magyar nagyvállalat vezérigazgatójának, HR-, kommunikációs és marketingvezetőjének LinkedIn jelenlétét vizsgálta az Uniomedia. Kommunikációs szempontból egyre aktívabbak a csúcsvezetők, a kommunikációs és a HR-szakemberek a LinkedInen, a marketingvezetők között azonban jelentős arányban szerepelnek azok, akik passzív profillal vannak jelen a szakmai hálón. 

Kutatása során az ügynökség azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek az 50 legnagyobb magyar vállalat csúcsvezetői és a követőik számához képest miként aránylik a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások összessége. Ez utóbbi, az ún. engagement rate mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció intenzitását és hatékonyságát, illetve utal arra, hogy milyen aktív szakmai networkkel rendelkezik az adott vezető. (Az engagement rate vizsgálata azért is kulcsfontosságú, mert a nagyvállalati felsővezetőket jellemzően sokan követik – köszönhetően az adott cégnél dolgozó kollégák nagyobb számának –, tehát a követőszámok összehasonlítása önmagában nem adna reális képet. Ugyanakkor valakinek minél több követője van, annál nehezebb a követőszámmal arányosan magas engagement rate-et elérnie.) Ha ez a mutató 0-5% között van, akkor az adott vezető kevésbé aktív a LinkedInen, és többnyire csupán tartalmat fogyaszt az oldalon.

Engagement alapján a mezőnyt Rékasi Tibor, a Telekom CEO-ja vezeti 137%-kal. Összességében a legjobb 5 arányt elérő vezető közül hárman a kommunikációs területen dolgoznak, ez önmagában is jól jelzi, hogy a LinkedIn mostanra már nem csupán a toborzás eszköze, hanem sokkal inkább az üzleti kommunikáció platformja lett.

A TOP5 engagement aránnyal rendelkező vezető a LinkedInen: 

  • Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 137%
  • Vogronics Krisztina, Phoenix Pharma Zrt.: 59%
  • Bodó Teodóra, Bosch Csoport Zrt. 49%
  • Hevesi Nóra, Tesco-Global Zrt. 43%
  • Friedl Zsuzsanna, Magyar Telekom Távközlési Nyrt. 42% 

Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között:

  • Dr. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.), Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.) alkotja a CEO TOP3-at kizárólag a követőszámok alapján.
  • Ha azonban az interakciók és a követőszámok arányát, azaz az ún. engagement rate-et nézzük, akkor: Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Varga Balázs (Eaton Enterprises Kft.) nevére módosul a lista.   

A HR-vezetők listáján:

  • A követőszám alapú TOP3: Kósa Barbara (Harman Becker Kft.), Simon Csilla (Magyar Posta Zrt.) és Osváth-Bori Mercédesz (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.)
  • Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Fluck Benedek (MVM Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) a sorrend.

A kommunikációs és marketing vezetők között:

  • A legtöbb követője Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Zrt.), Szabó Bélának (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Kutas Istvánnak (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) van.
  • Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma Zrt.), Bodó Teodóra (Bosch Csoport) és Hevesi Nóra (Tesco-Global Zrt.) profilja a legaktívabb. 

A 200 felsővezető LinkedIn profiljának elemzése során az Uniomedia munkatársai mindössze 39 olyan vezetőt találtak, akinek 1000 fölött volt a követőszáma, míg a vizsgált felsővezetői célcsoport összes követőszáma meghaladta a 100 ezret!

„A LinkedIn közösség mérete Magyarországon meghaladja az 1,2 milliót. A technológiai, a pénzügyi és a távközlési cégek munkatársai vannak a legtöbben, de ma már csaknem minden iparág eléri a kritikus tömeget a LinkedInen. Ez összességében is akkora közönség, amelyre nemcsak lehet, hanem érdemes is kommunikációs aktivitást építeni. A LinkedIn üzleti célú használata ma már messze túlmutat a toborzáson. Kíváló eszköz a márkakommunikációra is, hiszen a LinkedInen az értékes szakmai tartalmat, inspirációt és a követendő üzleti stratégiákat keresik ma már az emberek” – mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapítója és ügyvezetője. 

A kutatás során mintegy 50 felsővezető esetében nem találtak LinkedIn profilt az ügynökség munkatársai, vagy ha igen, akkor az adott vezető profilja inaktív, illetve privát volt. A TOP50 listán belül ez olyan cégeknél is előfordult, mint például a Lidl Magyarország, a Szerencsejáték Zrt., az OMV, az MVM Zrt., az Audi Hungária Zrt., vagy épp a Wizz Air.  

A TOP 50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, 2021. szeptember 8-án:

1. Continental Automotive Hungary Kft.             Dr. Keszte Róbert         4 131

2.Harman Becker Kft.                                         Kósa Barbara               3 767

3. Szerencsejáték Zrt.                                        Bánhegyi Zsófia            3 208

4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                  Szabó Béla                   2 837

5. Tesco-Global Zrt.                                            Hevesi Nóra                 2 796

 

A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, szakterület szerinti csoportosításban, 2021. szeptember 8-án:

 

CEO:

1. Continental Automotive Hungary Kft.             Dr. Keszte Róbert                     4 131

2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                  Rékasi Tibor                             2 340

3. SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.        Heiszler Gabriella                     1 948

4. Jabil Circuit Magyarország Kft.                      Sergio Alonso Cadavid             1 716

5. Teva Gyógyszergyár Zrt.                                Bjorn Hultermans                     1 578

 

HR:

1.Harman Becker Kft.                                        Kósa Barbara                           3 767

2. Lidl Magyarország                                        Osváth-Bori Mercédesz             2 463

3. Magyar Posta Zrt.                                         Simon Csilla                              2 402

4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                 Friedl Zsuzsanna                      2 006

5. Samsung Electronics                                    Zong Attila                                 1 873

 

Kommunikáció és marketing:

1. Szerencsejáték Zrt.                                      Bánhegyi Zsófia              3 208

2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                Szabó Béla                     2 837

3. Tesco-Global Zrt.                                          Hevesi Nóra                   2 796

4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                Kutas István                   2 755

5. Bosch Csoport                                             Bodó Teodóra                 2 215

 

 

A sorrend engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2021. május-július):

 

CEO:

1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                  Rékasi Tibor                 137%

2. Shell Hungary Zrt.                                          Solti Andrea                  32%

3. Eaton Enterprises (Hungary) Kft.                   Varga Balázs                18%

4. Continental Automotive Hungary Kft.             Dr. Keszte Róbert         14%

5. Howmet-Köfém Kft.                                        Katus István                  12%

 

HR:

1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt.                  Friedl Zsuzsanna          42%

2. MVM Zrt.                                                        Fluck Benedek              38%

3. Schaeffler Savaria Kft.                                   Gazdag András             29%

4. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt.          Erdei Katalin                 21%

5. GE Magyarország                                          Szabó Letícia               19%

 

Kommunikáció és marketing:

1. Phoenix Pharma Zrt.                                    Vogronics Krisztina       59%

2. Bosch Csoport                                             Bodó Teodóra                49%

3. Tesco-Global Zrt.                                         Hevesi Nóra                   43%

4. Szerencsejáték Zrt.                                      Bánhegyi Zsófia            37%

5. Porsche Hungária Kft.                                  Bujjáki Zsolt                  26%

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szaklap bemutatja a VIII. HR szakmai randit.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

hirdetés