hirdetés
hirdetés
hirdetés

#dolgoznielmeny kutatás

Kiderül, mit tudnak a Legjobb Munkahelyek

Mennyire tartják fontosnak a hazai cégek a munkavállalói élményt, milyen gyakorisággal mérik, és mit tesznek érte? Kiderül az Aon Legjobb Munkahely Program 2018-as kutatásából, amelynek középpontjában a munkavállalói élmény állt.

A munkavállalói élmény áll az Aon Legjobb Munkahely Program 2018-as kutatásának középpontjában. Magyarország legrégebbi, 18. éve induló dolgozói elkötelezettség-mérésében ugyanis mindig van egy külön téma, ami kiegészíti a kérdőívet. A témaválasztás nem véletlen: a HR-vezetők legnagyobb gondja ugyanis a tehetségek megszerezése, megtartása és motiválása. Ehhez pedig élményt kell adni a munkavállalóknak. Itthon évente, kétévente mérik a cégek a munkavállalói élményt. Többek között ez derült ki az Aon Magyarország év eleji, #dolgoznielmeny kutatásából, ahol közel 120 vállalat HR- és cégvezetője nyilatkozott 180 000 kolléga munkavállalói élményéről.

A vezetők fele tartja fontosnak a munkavállalói élményt

"A #dolgoznielmeny kutatásunkból kiderült, hogy a részt vevő vállalatok ügyvezetői és HR-vezetői fele gondolja azt, hogy vállalatuk számára fontos az egyedi munkavállalói élmény közvetítése. Úgy gondolom, hogy az arány növelésének első lépéseként szükséges mélyebben megértenünk a munkatársakat, hogy lássuk, szerintük mi támogatja igazán az egyedi munkavállalói élmény kialakulását. Ezért most erről is kérdezzük őket az idei dolgozóielkötelezettség-kutatásban” – mondta el György Máté, az Aon Legjobb Munkahely Program projektvezetője.

A 2017-es felmérés szerint a 25 év alatti fiatalok a legkritikusabb munkavállalók, mindössze 55%-uk elkötelezett. Ők könnyen tovább állnak, fontos számukra az önmegvalósítás, szeretnének hasznos munkát végezni a munkahelyükön, kevésbé szeretik a napi feladataikat, és úgy érzik, hogy a munkájuk kevésbé illeszkedik a képességeikhez. Kérdés, hogy egy év alatt erre tudtak-e reagálni a vállalatok?

Szemben a nemzetközi trenddel: csökken a dolgozói elkötelezettség

Tavaly magabiztosságukról és csökkenő munkavállalói elkötelezettségükről nyilatkoztak a dolgozók, akik úgy érezték, hogy ha felállnának a munkahelyükről, könnyebben találnának állást. Ez azért is érdekes, mert külföldön, globális szinten 2017-ben két százalékponttal nőtt az elkötelezettség. Vajon idén itthon is érvényesül ez a trend, vagy tovább csökken a dolgozói elkötelezettség?

„A tavalyi Legjobb Munkahelyek Program még inkább megerősítette a felsővezetők fontosságát az elkötelezettség alakítása kapcsán. Az eredmények alapján ugyanis azt látjuk, hogy minél jobb az együttműködés a felsővezetői csapaton belül, és meg tudják oldani a felmerülő konfliktusokat, problémákat, annál magasabb a szervezeti elkötelezettség. Ezen kívül az is kiderült a tavalyi kutatásból, hogy a Legjobb Munkahelyek nemcsak a felsővezetők megítélésében teljesítenek jobban, hanem munkatársaik úgy gondolják, hogy jobban meg tudják tartani és be tudják vonzani a tehetségeket. Ez annak is köszönhető, hogy a Legjobb Munkahelyeknél 10 munkatársból 8 gondolja úgy, hogy a szervezet erőforrást fordít a rájuk a jövőbeni sikeresség érdekében” – mondta György Máté.

Indul a jelentkezés a Legjobb Munkahely Programra

Idén is várják azokat a legalább 50 fős szervezeteket, akik el szeretnének indulni ezen a megmérettetésen, illetve azokat is, akik szeretnének tenni azért, hogy jobb munkahelyekké váljanak. Az Aon Legjobb Munkahely Programra már lehet jelentkezni This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Érdemes megtekinteni a Legjobb Munkahely Program kutatásának idei fő témáiról szóló videót is!

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés