hirdetés
hirdetés
hirdetés

Érted? Értem!

Kávéscsészék és fecskelábnyom a minőségi kommunikációért: a Kayser példája

Még akkor is, ha zsigerből IGEN a válasz, biztos, hogy tényleg értem? Vagy egyáltalán nem értem? Vagy másképp értem? Vagy értem, csak nem értek egyet? A Kayser Automotive Hungária Kft. belső kommunikációs projektjével ezekre a kérdésekre keresett releváns válaszokat. A projektet megelőző két évre vonatkozó elégedettségmérési felmérés eredményei kapcsán fogalmazódott meg az igény egy átfogó vállalati belső kommunikációs stratégia kidolgozására.

Az Érted? Értem! KAYSER belső kommunikációs projekt a 2018-as HRKOMM Awardról a „Legjobb integrált belső kampány” kategóriában aranyérmet hozott el.

Miután a vállalat létszáma 2010 és 2018 között közel tízszeresére növekedett, a gyakran szokásjogon alapuló kommunikációs megoldások már nem minden esetben szolgálták a bővülés következményeként egyre komplexebbé váló folyamatokat. A definiált irányelvek és a megfelelő eszközök hiánya gyakran lassította, vagy éppen bonyolította az információáramlást, ez pedig adott esetben értékes erőforrásokat vont el más feladatoktól.

A projekt célja volt, hogy a belső kommunikációs folyamatok optimalizálásával egy olyan átlátható és hatékony rendszert hozzanak létre, mely a célcsoportok számára szükséges és hasznos információk legrövidebb úton és időben történő eljuttatását támogatja az arra legmegfelelőbb, a digitalizációs trendekhez igazodó eszközökkel, növelve ezzel a szervezeti hatékonyságot.

Elsőként egy részletes kérdőíves felméréssel, valamint a munkatársak bevonásának szándékán alapuló aktív párbeszéddel feltárták a szervezeten belüli kommunikáció állapotát, azonosították a nehézségeket okozó tényezőket. Ezek kiértékelését követően dolgozta ki a projektcsapat azokat a megoldásokat, amelyek a kívánt változások irányába mutattak.  

Stílus, minőség, mennyiség

Három fogalom volt az iránytű a munka során: a kommunikáció stílusa, minősége és mennyisége. E három pillér köré csoportosították a már meglévő és a projekt „termékeként” bevezetésre kerülő rendszereiket és eszközeiket, illetve azokat az általános érvényű kommunikációs irányelveket, amelyeket egy belső szabályzatban foglaltak össze.  

Már attól, hogy a projekt kezdeti szakaszától tudatosan bevonták a munkatársakat mind a problémák feltárásába, mind a megoldások kidolgozásába, megindult egyfajta szemlélet- és kultúraváltás, és ennek a téma érzékenysége szempontjából nagyon magas volt a hozzáadott értéke. Az elégedettségmérési felmérés anonimitásából kilépve, közvetlen beszélgetéseken keresztül lehetőséget adtak a munkatársaknak arra, hogy a saját pozíciójuk, feladatkörük és a másokkal való együttműködés szempontjából értékeljék a kommunikáció állapotát, és fejlesztő javaslatokat tegyenek.

Miért éppen madárlábnyom?

A bevonáson túl a projekt sikerének másik fontos pillére volt a gamifikáció. A projektet bevezető kampányban már számos olyan eszközt bevetettek, melyekkel arra hívták fel a figyelmet, hogy valami rendkívüli és mindenkit érintő dolog van készülőben. Ilyen akció volt többek között a lépcsők, közlekedőutak madárlábnyomokkal való felmatricázása és bizonyos, a projekthez kapcsolódó hívószavak és szlogenek megjelenítése különféle felületeken. A legnépszerűbbnek ezek közül a kávéautomatákban található papírpoharak feliratozása bizonyult.

És miért éppen madárlábnyom? Szerettek volna egy olyan, a belső brandet erősítő vizuális elemet társítani a projekthez, amely hosszú távon kapcsolódik minden további akcióhoz és tartalomhoz, és ami a belső kommunikáció témájához köthető. A választás a fecskére esett, hiszen a gyártócsarnok környéki hangos csivitelésük akár a projekt egyik üzenetének is tekinthető: legyen folyamatos és nyílt a kommunikáció! Erre a kabalafigurára a projekt fenntarthatósága szempontjából is tudtak és tudnak építeni: a projekt lezárását követően több olyan aktivitásuk volt, melyeket a munkatársak a „fecskénkhez” tudnak kötni: a havi magazinjukban meghirdetett kvízjáték, névadó pályázat, rajzverseny, pozitív üzenetekkel színesített munkanap. A legizgalmasabb hatást azonban a figura szervezeten belüli önálló életre kelésében tapasztalták: több anekdota és vállalati „közmondás” is született már vele kapcsolatban.

A játékos elemekkel a „Mi” élmény megteremtésére és a munkatársak téma iránti érzékenyítésére törekedtek: átélni azt, hogy lehet egy szigorúan folyamat- és KPI-vezérelt termelő vállalatnál is élményszerű hétköznapokat teremteni.

Bár az azóta visszamért eredmények számokban is kimutathatóan tükrözik a projekt sikerét, a legnagyobb sikernek mégis azt a változást tekintik, ami lépésről lépésre, érezhetően egy új, minőségibb szintre emelte a vállalaton belüli kommunikációs kultúrát.

Innen letöltheted a pályázatot bemutató ppt-t!

hirdetés

Fileok

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés