hirdetés
hirdetés
hirdetés

Women in Finance Charter

Javulhat a nemi sokszínűség a bankszektorban

Az UniCredit bejelentette, hogy aláírta az Egyesült Királyság Gazdasági és Pénzügyminisztériumának „Women in Finance Charter” dokumentumát, és ezzel vállalja, hogy teljes mértékben támogatja a nemek sokszínűségének javítását a pénzügyi szolgáltatások szektorában az Egyesült Királyságban és világszerte. 

A kezdeményezéshez kapcsolódó kötelezettségvállalás része az UniCredit csoportszintű sokszínűségi cselekvési tervének, amelyet a bank részéről már több, a nemek kiegyensúlyozottabb megoszlását a szervezet minden szintjén elősegítő határozott intézkedés előzött meg. A chartához való csatlakozás részeként és a többi aláíróhoz hasonlóan az UniCredit a nemek közötti egyensúlyra vonatkozó belső célszámokat határoz meg, amelyeket 2018 szeptemberében jelent be.

Jean Pierre Mustier, az UniCredit vezérigazgatója így kommentálta a hírt: „A sokszínűség és a nemek közötti egyenlőség kulcsfontosságúak az UniCredit számára, és büszkék vagyunk a kollégáink körében már most is meglévő sokszínűségre. Arra törekszünk, hogy munkakörnyezetünk a tiszteletre és folyamatos tanulásra épüljön összhangban a »One Bank, One UniCredit« vállalati kultúránkkal, és hogy az európai pénzügyi szektor egyik legjobb munkaadójává váljunk. Tisztában vagyunk azzal, hogy a célunk eléréséhez folyamatos befektetésre van szükség a sokszínűség és a nemek közötti egyensúly javítása terén.”

Az UniCredit 2017-ben indította el csoportszintű sokszínűségi cselekvési tervét, amely a sokszínűség minden szinten történő fejlesztésére és támogatására összpontosít a toborzás és a tehetséggondozás, a szakmai fejlődés, a bérezés, a munka és a magánélet közötti egyensúly, a tájékoztatás és az oktatás terén egyaránt. Az esélyegyenlőségről és a megkülönböztetés elleni harcról szóló közös nyilatkozat (Joint Declaration on Equal Opportunities and Non Discrimination) 2008-as aláírása óta az UniCredit elkötelezett munkatársi közösségének nagyobb sokszínűsége és a nemek közötti egyensúly javítása mellett. Az UniCredit 2011-ben indította el a nemek közötti egyenlőség programját (Gender Balance Programme), 2013-ban pedig a nemek közötti egyensúlyt monitorozó rendszert (Gender Balance Dashboard) is magában foglaló globális egyenlőségi irányelvet (Global Equality Policy) vezetett be.

A bank 2015-ben csatlakozott 30% Clubhoz[1], és a nők szerepvállalását elősegíteni hivatott Women’s Empowerment Principles alapelvek aláírásával ismételten kötelezettséget vállalt a munkaerő nemek közötti kiegyensúlyozottabb megoszlására a csoport minden szintjén és a tehetséges nők támogatására. 2017 novemberében az UniCredit aláírta az Európai Üzemi Tanács munka és magánélet egyensúlyára vonatkozó új közös nyilatkozatát, ezzel ismételten hangsúlyozva a munkavállalók iránti tisztelet fontosságát.

Az elért eredmények nyomon követésére az UniCredit a Gender Balance Dashboard segítségével évente kétszer áttekinti a női munkavállalók számának alakulását a csoport szervezeti hierarchiáján belül. Emellett évente közzéteszi a munkaerő szerkezetére vonatkozó részletes adatokat a csoport integrált jelentésében.



[1] A 30% Club kezdeményezés 2010-ben indult az Egyesült Királyságban azzal a céllal, hogy az FTSE 100 indexben szereplő vállalatoknál a női alkalmazottak aránya elérje a minimum 30%-ot.

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés