hirdetés
hirdetés
hirdetés

UNLEASH konferencia

Itt a vég azoknak a cégeknek, ahol a hr nem stratégiai partner!

A londoni UNLEASH konferencián (amiről már írtunk itt) megtartott előadásában dr. Daniel Thorniley sötét jövőt festett azon cégek számára, akik nem lesznek képesek alkalmazkodni, és nem ismerik fel, hogy a hr-nek mint az emberi erőforrás menedzserének stratégiai partnerré kell válnia.

Dr. Daniel Thorniley (a világ vezető közgazdásza / UNLEASH Group) szerint az, ami a Brexit kapcsán zajlik most Angliában, egy általános, világméretű tendencia, akár tetszik nekünk, akár nem.

Vagyis a globalizáció a következő folyamatokat erősíti fel:

- egyre kevesebb a megfizethető valódi tehetségek száma,

- egyre nehezebb az egyszerű, általános fizikai munkákra megfelelő embert találni,

- ezért a külföldről beáramló munkaerő egyre nagyobb teret nyer, de egy idő után ők is kvalifikálódni akarnak (a belpolitikai hatásról nem is beszélve…),

- a robotizáció hatására munkahelyek szűnnek meg, még inkább felértékelve azon képességeket, amelyek még nem végezhetők el robottal,

- a korrupció mint világgazdasági jelenség nehezíti a valós piaci értékek elterjedését.

Dr. Daniel Thorniley

A krumplit is meg kell enni, nem csak a kaviárt!

A Brexit ezen folyamatokra volt egy válaszreakció, de ezek a folyamatok nem állíthatók meg, csak késleltethetők. A cégek többsége még mindig azt gondolja, hogy olcsón jó munkaerőhöz lehet hozzájutni, akik sokáig elkötelezettek. Jobb, ha felkészülünk, hogy ez az idő nem jön már vissza. A krumplit is meg kell enni….

Manapság két fő irány látszik: vagy sok pénzt áldozol a tehetségekre, vagy pedig olcsón külső munkaerőt alkalmazol, akikre egy idő után szintén költened kell, mert fejlődni akarnak.

A túlélés kulcsa: az alkalmazkodóképesség

Minél hamarabb ismerik fel a cégek, hogy a hr mint az emberi erőforrás menedzsere stratégiai partner, annál gyorsabban tudnak elindulni a fejlődés útján. Azon cégek lesznek képesek fennmaradni, akik az idő, hatékonyság és az emberek területére áldoznak a legtöbbet. Az alkalmazkodóképesség a túlélés kulcsa. Ha mindenképp költséget kell csökkentened, három dologhoz soha ne nyúlj hozzá: a tehetségekhez, a partnerek költségeihez és a kínálathoz. Ezek azok a pontok, amelyekkel a versenyképességet a leggyorsabban elveszítheted vagy megtarthatod.

A közeljövő 3 legfontosabb piaci képessége

Ebből is jól látszik, hogy a hr-nek üzleti partnerré kell válnia, már nem elég „csak” az erőforrás állományba kerülésével és megtartásával foglalkoznia.

Vagyis összefoglalva: az innovációra való nyitottság és ezen képességek erősítése a jövő útja. Öt éven belül a három legfontosabb piaci képesség a komplex problémamegoldás, a kritikai gondolkodás és a kreativitás lesz a mostani koordinációs és people management képességekkel szemben.

Szirtes Hajnalka
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés