hirdetés
hirdetés

Megelőzés

Itt a távolságtartásra sípolással figyelmeztető karkötő, mely a vállalati szférában is egyre népszerűbb

A sport területén már sikeresen alkalmazott távolságtartásra sarkalló karkötők használatát egyre több vállalat vezetheti be. Az eszközök azonnal jelzik, ha viselőik túl közel kerülnek egymáshoz – jórészt ennek is köszönhető, hogy a technológiát használó, zömmel amerikai sportligákban szereplő csapatok körében sikerült megúszni a tömeges megbetegedéseket - írja a G7.

A New York Times cikke szerint a kosárlabda liga, az NBA-csapatainak csuklópántjait gyártó Kinexon a vállalati szférában is sikereket ér el a termékeivel. Ezek ugyanis vélhetően nem csak az edzéseken, hanem a gyártósorokon, raktárakban, szállítmányozási központokban is jól használhatók, amit már nagyvállalati példák is igazolnak. A Henkel például már a Covid-19 megjelenése előtt kipróbálta a müncheni startup eszközeinek egy korábbi, a targoncák és a dolgozók baleseteinek elkerülésére hivatott változatát, a pandémia tavaszi kitörését követően pedig a járványvédelmi távolság betartását segítő csuklópántokat is tesztelte a szerbiai és lengyelországi üzemeiben.

A tapasztalatok szerint a szenzorok viseléséhez némi ódzkodás után hamar hozzászoktak a dolgozók. Persze akadtak váratlan helyzetek, például a wc-fülkék elválasztói túlságosan vékonyak ahhoz, hogy falként érzékeljék őket az eszközök, és ha egy helyiségbe valaki benyit, nem tudhatja előre, ha hirtelen egy kollégája közelébe kerül, ami váratlan sípszót generál. A vegyipari cégóriás szerbiai leányvállalata azonban megtapasztalta azt is, hogy mivel jár, ha a gyárban járványgóc alakul ki: nagyjából egy tucat munkás megbetegedése miatt két hétre leállt a termelés, ami több millió dollár veszteséget okozott.

A rendszer képes rögzíteni, hogy ki kihez került közel a műszakja során, vagyis a dolgozói interakciókat is nyomon követhetővé teszi. Ez hasznos lehet egy fertőzéslánc felderítésekor, ugyanakkor a megfigyelés tudata ellenérzéseket válthat ki a munkavállalókból. A Henkel emiatt külön hangsúlyt fordított az alkalmazottak meggyőzésére, hogy az adatokat kizárólag a járvány hatékony megfékezése érdekében használja fel, és csak akkor, ha a szükség úgy hozza.

A Kinexon mostanra már több jelentős német feldolgozóipari és szállítmányozási cégnek is értékesítette a szenzoronként 100-200 dollárba kerülő termékét, az ügyfelei között tudhatja például a Continentalt, és a fejlesztést segítő Henkel is egyre több üzemében tervezi bevezetni a karkötőket. Sőt, az eszközök iránt az Egyesült Államokból is egyre nagyobb az érdeklődés, aminek köszönhetően mostanra világszerte több mint kétszáz cég alkalmazza őket, és már a hétköznapi viselésére is van példa: a bécsi korcsolyapályára való belépéskor a látogatók hasonló csuklópántokat kapnak.

Kérdés, hogy ha egyszer túljut a világ a járványon, mi lesz a technológia sorsa, de a Henkel egyik menedzsere szerint a targoncák okozta balesetek elkerülésében akkor is hasznosak lesznek a karkötők.

Hajdu Miklós
a szerző cikkei

(forrás: G7)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

hirdetés