hirdetés
hirdetés
hirdetés

Víz, víz, víz!

Iszik Ön eleget munka közben?

A folyadékhiány direkt módon rontja a fizikai és szellemi teljesítményt, muszáj odafigyelni erre munka közben is. 

Manapság sokan nem fogyasztanak elegendő folyadékot munka közben. A folyadékhiány azonban direkt módon rontja a fizikai és szellemi teljesítményt, a megfelelő hidratáltság elengedhetetlen az egészséghez és a hatékony munkavégzéshez. 

Honnan tudjam, hogy eleget iszom-e?

A folyadékhiány első jele a szájnyálkahártya kiszáradása (1 százalék alatti hiány). Ha a folyadékhiány 1-5 százalékos, a szomjúságon kívül fejfájás, hányinger lép fel, romlik a fizikai teljesítmény és a koncentráció. Kutatások szerint mérhetően nő a teljesítmény azokban az iskolákban, munkahelyeken, ahol vízautomaták vannak elhelyezve. Hasznos az is, ha a megbeszéléseken mindenki hozzájuthat a megfelelő mennyiségű vízhez, az aktív szakaszokat követő szünetekben pedig lehetőség van a mellékhelyiség meglátogatására.

Rövid távú élénkség

A kávéban, energiaitalokban, csokoládéban, kólában található koffein szinte azonnal élénkít, serkenti a koncentrációt, de a hatása rövid ideig tart, a napi több adag koffein pedig már nem fejti ki ezt a hatást. Mivel a cukor (glükóz) az agy fő tápanyaga, ezért egy pohár cukros üdítő, vagy frissen facsart narancslé szinte azonnal serkenti az agyműködést, de aztán a vércukorszint gyors esése visszafordítja a folyamatot, akár szédülést, rosszullétet is okozhat.

Dr. Gajdács Ágnes, obezitológus, belgyógyász
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! A verseny shortlistesei és nyertesei pontszerzők a Kreatív PR Toplistán! Nevezési határidő: 2018.04.06.

hirdetés