hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új utak

Így veszik fel a tempót a rohamos változásokkal a nagyobb vállalatok

A most felnövő digitális generáció nemcsak az online, de az offline teret is egyre jobban meghódítja: ma már jelen vannak a munkaerőpiacon és a cégek ügyfeleiként egyaránt. Dinamizmusuk, mobilitásuk és technológiai igényük azonban új megoldásokat kíván a cégek részéről. Ezt szem előtt tartva a közelmúltban több nagyvállalat is olyan új kezdeményezéseket indított útjára, amelyek tanulságai mások számára is hasznosak lehetnek.

A rádiónak még 38, a tévének 13, a Facebooknak viszont már alig 2 évre volt szüksége, hogy elérje az 50 millió felhasználót – a számok jól mutatják, hogy milyen rohamtempóban változik a világ körülöttünk. A cégeknek valahogyan fel kell venniük a versenyt ezzel a változással, különben rövid időn belül azon kaphatják magukat, hogy nem maradtak munkavállalóik. Pár napja írtuk meg: az OTP kutatást indított, hogy  feltárja, mik azok a legfontosabb kritériumok, amelyek befolyásolják egy munkáltató megítélését, és a magyarok mit tapasztalnak azzal kapcsolatban, hogy a számukra fontos szempontok mennyire elérhetőek a jelenlegi munkáltatói piacon. Most nézzünk meg néhány további friss megoldási kísérletet a változásokhoz való felzárkózás, a toborzás és megtartás témakörében!

A most felnövő korosztály dinamizmusához igazodnak – a K&H friss kezdeményezései

A most felnövő korosztály, ahogyan a fiatalság mindig is, dinamikus, tele van energiával, tetterővel, és mint a fény, saját utat tör magának. A K&H társadalmilag felelős vállalatként ezért olyan kezdeményezéseket valósít meg, amelyek a most felnövő korosztály dinamizmusához igazodnak, és könnyebb, gyorsabb, kényelmesebb megoldásokat kínálnak” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója. A K&H frissen kiadott sajtóközleményük szerint olyan kezdeményezéseket indított útjára, amelyek a jövő generációjának munkavállalását, fejlődését, vállalkozói ambícióit építi. Ennek részeként nemcsak négy kiemelt felelősségvállalási területükön – vállalkozásösztönzés, pénzügyi oktatás, környezetvédelem és egészség – folytatják tovább átfogó, hosszú távú programjaik megvalósítását, de arra is egyre hangsúlyozottabban figyelmet fordítanak, hogy olyan vonzó, korunk igényeinek megfelelő munkahelyi környezetet alakítsanak ki a fiatal generáció számára, ahol folyamatosan új ismereteket, tapasztalatokat szerezhetnek. „Az eredmények magukért beszélnek, hiszen egyre több fiatal tehetség képzeli el szakmai jövőjét nálunk. Tavaly például 130 ezren látogattak el karrieroldalunkra, és közel 400 Y és Z generációs kollégával bővült szakmai csapatunk” – hangsúlyozta ki Horváth Magyary Nóra, hozzátéve:„Több mint 4000 munkatársunkkal arra törekszünk, hogy pénzügyi és társadalmi tevékenységünkkel egyaránt a jövő társadalmának álmait és értékeit építsük.”

A BP országos munkavállalói felmérést indít

Általánosan elfogadott, hogy a vonzó vállalati kultúra jó hatással van a munkavállalói produktivitásra, amelynek egyik alapja, hogy mindenki a képességének és a személyiségének megfelelő pozícióban dolgozhasson. A BP-nél komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy munkavállalóik a megfelelő pozícióban dolgozhassanak, és olyan kultúrát alakítsanak ki, ahol a munkavállalóik jól érzik magukat – áll a vállalat friss sajtóközleményében. Ugyanakkor egy 2017-es Eurostat kimutatás szerint Magyarország az utolsó helyen áll ebben a tekintetben a visegrádi négyek összehasonlításában, és sereghajtó az EU-ban. A helyzet mélyebb megértése okán egy országos munkavállalói elégedettség felmérésbe kezd a BP.

Az említett kimutatás szerint az EU-ban és a visegrádi országok között Magyarország az utolsók között áll a munkavállalói termelékenység tekintetében. Ez azt is jelentheti, hogy a hazai munkavállalók nagy része nem a rájuk szabott pozícióban dolgozik. „Többek között ezen kutatási eredmények sarkalltak minket arra, hogy belevágjunk egy országos munkavállalói felmérésbe, amellyel szeretnénk jobban érteni a hazai munkahely-elégedettségi helyzetet. Felvetődhet ezen adatok alapján, hogy hosszú távon milyen gazdasági és szociálpszichológiai következményei lehetnek a jelenségnek, és hogy a helyi működésű munkáltatók mit tehetnek a helyzet javítása érdekében. Éppen ezért a célunk továbbá az is, hogy olyan munkahelyi környezetet teremtsünk a munkavállalóknak, ahol azt érzik: ez itt valóban az ő helyük” – mondta Knezevics Viktor, a BP országigazgatója.

Egy hegycsúcs meghódításához hasonlítják a jól működő vállalati kultúra kialakítását

A BP-nél azt vallják, hogy egy jól működő vállalati kultúra is olyan, mint egy hegycsúcs meghódítása. „Számos párhuzam fedezhető fel egy óriási hegycsúcs meghódításához vezető komplex folyamat és egy vállalat működése, a céges kultúra között. Ahogyan egy sikeres vállalati működésben, úgy egy hegy meghódításához is elengedhetetlen egy sokféle szakértelemmel és tapasztalattal rendelkező összehangolt csapat. Ahogyan maga a hegy is a hegymászó számára egy inspiráló, sokszínű környezet, úgy fontos olyan munkakörnyezetet is kialakítani, amelyben munkavállalók megtalálják a helyüket, jól érzik magukat és amely motiválja és inspirálja őket céljaik elérésében” – folytatta Knezevics Viktor.

A Magyarországon több mint kétezer munkavállalót foglalkoztató cégnél komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy olyan kultúrát alakítsanak ki, ahol a munkavállalóik jól érzik magukat. „Az idén megvalósult BP Mountain Challenge munkavállalóknak szóló programsorozat a szervezetünk kivételes vállalati kultúráját szimbolizálta. Szerettük volna, ha a munkavállalóink ezt egy kicsit különlegesebb körülmények között tudják megtapasztalni” – mondta Knezevics Viktor az eseményről, amelyben a Suhajda Szilárd és Klein Dávid segítéségével hazánkban a Pilis és a Börzsöny meghódításával, míg végezetül Alsó-Ausztria legmagasabb hegyvonulatának, a Schneeberg csúcsának az elérésével tapasztalhatták meg a munkavállalók a BP vállalati kultúrája és a hegymászás közötti párhuzamot.

Töltsd ki a kérdőívet!

Itt található és tölthető ki a BP kérdőíve, ahol mindenki elmondhatja véleményét saját munkahelyéről, valamint azt, hogy mit vár el általánosságban egy munkahelytől, és milyen munkahelyi környezetben dolgozna szívesen – bónuszként pedig az is kideríthető, hogyan jellemezhető saját személyíségünk munkahelyi környezetben.

(forrás: Well PR, Havas Sports & Entertainment)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés