hirdetés
hirdetés
hirdetés

Új utak

Így teszi az MI emberibbé a toborzást!

A mesterséges intelligencia nem feltétlenül veszi el az emberekről a fókuszt, sőt még segíthet is abban, hogy emberibbé váljon a toborzás-kiválasztás folyamata az Unilever HR-vezetője szerint. A CogX London Conference 2018  konferencián az Unilever stratégiai HR-vezetője, Melissa Gee Kee beszélt arról, hogyan használja fel a cég a mesterséges intelligenciát a tehetségek bevonzására azzal, hogy CV-k böngészése helyett MI segítségével elemzik a jelentkezők személyiségjegyeit.

„Amikor megkértek minket, hogy változtassunk a toborzási folyamaton az Unilevernél, végül ennél sokkal többet tettünk. Kidobtuk a kukába az egész régi rendszert, és mindent a nulláról kezdtünk újra. A HR-szakemberek gyakran aggódnak amiatt, hogy a mesterséges intelligencia miatt háttérbe kerül a toborzás emberi oldala, de az Unilevernél épp ennek az ellenkezőjét figyelhetjük meg: a toborzási folyamatunk ma emberibb, mint valaha” mondta a stratégiai HR-vezető.

Felejtsük el a CV-t!

A szervezet úgy döntött: teljesen kiveszik az önéletrajzot a jelentkezési folyamatból, és helyette a Pymetrics nevű, mesterséges intelligencián alapuló toborzási eszközt vezetik be. Az eszköz objektív viselkedéses adatok gyűjtésén keresztül a jelölt személyes tulajdonságait képes értékelni, és ezek alapján dönti el, hogy beleillik-e a teambe. A toborzás első két körét teljesen automatizálták, ennek során előbb egy online képességmérő játéksorozatot játszik végig a jelölt, majd a második körben egy online állásinterjún vesz részt az MI-vel. A személyes interjú csak a harmadik körben következik.

A Pymetrics ügyvezető igazgatója, Frida Polli a Harvard Business Review statisztikáját mutatta be, amely szerint az emberek 75%−90%-át a CV-jük alapján utasítják vissza, miközben a jelölt alkalmasságát mérő hét módszer közül az önéletrajz és a korábbi munkatapasztalat jelzi előre legkisebb sikerrel a későbbi beválást. (Erről a témáról már mi is írtunk korábban.)

Kiküszöbölhetőkké válnak a tudattalan előítéletek

„Nem kérdezzük a munkatapasztalatukról a jelölteket, és ez segít abban, hogy kiaknázhassuk a rejtett képességeiket. Ez a módszer a társadalmi-gazdasági alapú előítéleteket is részben segít kiküszöbölni, mivel az ilyen típusú kiválasztás során biztosan nem részesítünk előnyben senkit az iskolái miatt” tette hozzá a HR-vezető.

Az MI használata abban is segít, hogy sokkal diverzebbé váljon a munkaerő, azáltal, hogy a mesterséges intelligencia az elfogultsági mintázatokat is ellenőrzi – például az etnikum és a nem tekintetében – a toborzás-kiválasztási folyamatban.

Márkaépítés és jelöltélmény szempontjából is előnyös

Az Unilever arról is beszámolt, hogy az újfajta toborzási folyamat a fogyasztóiknak a branddel kapcsolatos benyomásaira is pozitív kihatással volt. „250 000 fiatal diplomás jelentkezőnk van mindössze 800 helyre, és ők azok az emberek is, akik nap mint nap megvásárolják a termékeinket. Ezért fontos, hogy ne csak jelöltjeinkként, hanem fogyasztóinkként is gondoljunk rájuk, és biztosítsuk, hogy a lehető legjobb jelöltélményben  legyen részük akkor, amikor egy állásra jelentkeznek hozzánk” mondta el a HR-vezető.

„Ha egy jelölt nem válik be egy adott pozícióra, akkor esetenként más pozíciók felé irányítjuk át őket” tette hozzá Polli. Ez az átirányítás is automatikusan, a mesterséges intelligencia segítségével történik. „Az új szemléletmód nagyon pozitív fogadtatásra talált a jelöltjeink körében. Az MI-asszisztált toborzás sokkal jelöltközpontúbb, és eddig nagyon jó feedbackjeink és nagyszerű eredményeink vannak” összegezte a tapasztalatokat.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

hirdetés