hirdetés
hirdetés
hirdetés

HRKOMM Best Practices

Így tartsd meg a kékgallérosaidat: egy egyedülálló tréningmegoldás a Grundfosnál

Bemutatjuk a HRKOMM EQ-különdíjasát! A cél a kékgalléros munkatársak bevonzásának és megtartásának támogatása volt, amit egy egyedülálló asszertív tréning keretében sikerült megvalósítani.

A Tatabányán és Székesfehérváron mintegy 2350 főt foglalkoztató Grundfos Magyarország Gyártó Kft. 2000 óta meghatározó szereplője a közép-dunántúli régiónak. Anyacége a világ vezető szivattyúgyártó vállalata, gyártókapacitásának jelentős részét Magyarországon működteti. 2017 tavaszán kezdték meg együttműködésüket a Grundfos-szal: a cég humánerőforrás- és kommunikációs céljai elérése érdekében munkáltatóimárkaépítés-stratégiát és -kivitelezést kért az Impact Workstől.

Ennek szerves része volt a kékgalléros munkatársak bevonzásának és megtartásának támogatása. Az őket érintő kihívásokat 110 sori dolgozóval folytatott fókuszcsoportos beszélgetések során tárták fel, vezetőik véleményét innovatív digitális megoldással és workshopok keretei között kérték ki.

A kihívás és a kétoldali beavatkozás

A kapott visszajelzésekből egyértelművé vált a felső- és csoportvezetők és a fizikai dolgozó közötti, elsősorban kommunikációs gyökerű feszültség: a vezetők egy része nem viszonyul kellően empatikusan a fizikai dolgozók felé, a fizikai dolgozók pedig nem tudják elég határozottan kifejezni álláspontjukat, kinyilvánítani véleményüket, megosztani problémáikat vezetőikkel. Ezt a szakadékot kétoldali beavatkozással tervezték csökkenteni: a vezetőknek vezetői kommunikációs tréninget, míg a fizikai dolgozóknak asszertivitás-tréninget tartottak. A 25 alkalommal megtartott képzéssel párhuzamosan a cég saját trénereit is felkészítették a program továbbvitelére, hosszú távú, saját erőforrásból történő alkalmazására.

A kultúrakutatás részeként a kékgallérosok körében a négy gyárból mintegy 110 sori dolgozó részvételével digitális érettségükről, illetve mind a négy gyárban, mind a három műszak dolgozóinak részvételével fókuszcsoportos interjúkat készítettek.

A szellemi dolgozók körében szintén a vállalati kultúra jobb megértése érdekében egy szociometriára épülő digitális felmérést folytattak le, amely egy online együttműködésre és véleménymegosztásra épülő, innovatív kutatási eszköz, illetve emellett egész napos vezetői workshopot is tartottak.

Így zajlott az asszertív tréning

Fizikai dolgozók körében a kommunikációs tréning megoldás unikálisnak számít, hiszen egy teljes napot töltöttek a tréningen, ami azt volt hivatott elérni, hogy magabiztosabban álljanak ki mások elé, és hatékonyabban képviseljék álláspontjukat, illetve érdekeiket.

A rövid, sok résztvevős tréning új megközelítést, fókuszálást igényelt. Nem építhettek átfogó, mély elméleti tudásanyag átadására és sok gyakorlás megvalósítására. Rövidebben, kevésbé részletekbe hatolóan, inkább jól megjegyezhető, modellszerű magyarázatokkal, szituációkkal volt érdemes dolgozni. Könnyen megérthető fogalmakat kellett használni, átélhető szituációkat kellett megteremteni.

A tréningprogramot három fontos jellegzetesség tette egyedivé:

1.) Gyakorlatorientált felépítés: A legnagyobb kihívás a sori dolgozók bevonása volt, hiszen ők korábban legfeljebb „lecturing” típusú képzésen vettek részt.

2.) A tréner személye: Az IW tréneri csapata eltérő hátterű kollégákból áll, hogy a különböző ügyfélkihívások széles körére tudjanak autentikus választ adni. A Grundfos asszertivitás-tréning vezetője dolgozott gyári munkásként, emellett gyakorlott pszichodráma-szakértő, és vállalati tréningek vezetőjeként a céges elvárásokat is ismeri.

3.) Gyakorlási lehetőség: Minden képzés akkor ér célt, ha változást tud elérni. A sori dolgozók a képzés során több „fogást” kipróbálhattak. A program részeként egyórás találkozójuk is volt a cég menedzsmentjével, melynek tagjaitól kérdezhettek és véleményt nyilváníthattak helyzetükről. A találkozót követően a trénerrel elemezték a történteket, és további gyakorlási lehetőséget kaptak.

Train the trainer!

A 25 alkalommal megtartott képzéssel párhuzamosan a cég saját trénereit is felkészítették a program továbbvitelére, hosszú távú, saját erőforrásból történő alkalmazására. A tudásanyagot 4 részletben adták át, és rövid betanítást követően a belsős oktató önállóan vitte tovább a programot. A következő hónapokban az összes fizikai dolgozó részt vett a képzésen.

Figyelemre méltó eredmények

4 hónap alatt összesen 25 alkalommal tartották meg az asszertív tréninget, 8-30 fős csoportokkal. Összesen 360 fő vett részt rajta.

Az értékelés a következőképpen alakult: 100 db tréning visszajelzései alapján figyelemreméltó 4,40-es átlagot sikerült elérni (ahol a maximum = 5).

Közelebbről így alakultak a számok:

Ide kattintva töltheted le az aktivitást bemutató pdf-et!

(A borítókép a díjátadón készült.)

hirdetés

Fileok

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés