hirdetés
hirdetés
hirdetés

HRKOMM Best Practices

Így növeld a dolgozók teljesítményét!

Alulteljesítő, elégedetlen, kiégett vagy motiválatlan munkavállalók – bármelyik ismerősen hangzik? A HRKOMM Award 2017 díjnyertes pályázatai közül több is a fenti nehézségekre kínált megoldást. Most ezeket gyűjtöttük egy csokorba.

Ha úgy érezzük, az alkalmazottaink többet is kihozhatnának magukból, akkor a legtöbb esetben nem mi vagyunk túlzottan perfekcionisták, hanem valódi problémával állunk szemben. Ráadásul ez egy olyan megoldandó nehézség, amelyet nagy körültekintéssel kell kezelnünk, hiszen az alulteljesítés vagy motiválatlanság hátterében számos ok állhat, amint azt már korábban megírtuk. Az alulteljesítés oka a leggyakrabban a képesség- vagy a motivációbeli hiány, de valamilyen személyes ok is meghúzódhat a háttérben (ezért is fontos, hogy empátiával kezeljük az ilyen helyzeteket). Az alább bemutatott díjnyertes hr-megoldások céges szinten igyekeztek kezelni az alulteljesítés, a kiégés vagy a munkavállalói elégedettség vagy motiváció alacsony szintjének problémáját – és kivétel nélkül sikerrel jártak.

 Stressz, pánik, depresszió cégen belül – mi lehet a megoldás?

Az elmúlt két évben az MEC vállalatcsoporton belül három dolgozó is stresszel, pánikkal és depresszióval kapcsolatos betegségekkel küzdött, és emiatt kellett félbeszakítania karrierjét, vagy pályát módosítania. A cég három kolléganője egymástól függetlenül arra jutott, hogy erre valahogyan megoldást kell találni, és az ő – alulról jövő – összefogásukból csakhamar összeállt egy projektcsapat, amely workshopokat kezdett szervezni. A projekt célja az lett, hogy a kollégák örömet okozó aktivitásokon keresztül tanulják meg kezelni az őket érő fokozott stresszt. Ezek az aktivitások a mindfulness lényegét követik: vagyis egyetlen tevékenységre összpontosítással kikapcsolják az agyalást, és megszüntetik az ártalmas hatást kiváltó multitasking-jelenséget, legalább arra az időre, amíg a munkatársak az adott tevékenységet végzik

Egy belső felmérés keretében összegyűjtötték, kinek milyen egyedi hobbija van, ami támogatja a munka és magánélet egyensúlyának megtartásában. A vállalkozó kedvű dolgozók ezután megmutathatták a többieknek, ők milyen típusú tevékenységgel kapcsolódnak ki, hogyan töltődnek fel. Ez egy programsorozat keretlében valósult meg, ahol egy éven át kéthetente egy este újabb és újabb foglalkozásokkal készültek a kollégák egymásnak. Hogy pontosan milyen tevékenységeket mutattak be a dolgozók, kiderül a projektet bemutató videóból:

Az egy évig futó programsorozat eredményeként sikerült elérni, hogy a dolgozók tudatosabban éljék meg mindennapjaikat, különféle stresszkezelési technikákkal vértezzék fel magukat, megismerjenek számos minőségi kikapcsolódási lehetőséget, javuljon a belső kommunikációjuk, és a közös élmények hatására erősebb legyen a közösség. Mindemellett mérhetően nőtt a kollégák együttműködési hajlandósága és a dolgozói elégedettség, és nemcsak az általános motivációjukat sikerült megnövelni, de az önmagukra való odafigyelés, a work-life balance tudatos szem előtt tartására való motivációjukat is; tehát létrejött bennük az igény, hogy a közös programokat követően is újra át tudják élni, és mindennapjaikba is beépítsék a nyugalom, az "egyre" figyelés élményét.

A dolgozók felrázása a csoportos létszámleépítést követően

A CIB Banknál más okból kellett megküzdeni a munkavállalók motivációcsökkenésével. Ez az ok egy jelentős, csoportos létszámleépítés volt, amelyet 2016 késő tavaszán hajtottak végre. Ez a lépés a válság utáni „nyugalmi éveket” követően azzal fenyegetett, hogy a rendkívüli energiával 2016-ra újra magas szintet elért dolgozói elégedettség hirtelen újra jelentősen visszaesik, kockáztatva ezzel az üzleti stratégia sikerének elérését.

Emiatt szükségesnek tartották egy átfogó programsorozat felépítését, ami a stabil belső vállalati márka erősségeire építkezve minden pontjában újszerű és bevonó programokkal felrázza a szervezetet. A négy hónapon keresztül, 2016. szeptember-december között „SHAKE IT UP” néven zajlott programsorozat célja az volt, hogy megerősítsék a bankcsoport alkalmazásában maradó munkatársak elköteleződését, és a leépítések utáni sokkból felrázzák a szervezetet. A 34 eseményből álló programsorozatban fontos szerepet kapott a közösségépítés, az innováció és az üzlet (C – Community; I – Innovation; B – Business).

Tudjon meg többet a programsorozatról a Shake it up!-ot bemutató pdf-ből!

Növeljük a teljesítményt gamifikált kampánnyal!

A Vidanet Zrt., a Dunántúl meghatározó internet-, tévé- és telefonszolgáltatója, egy gamifikált, sztori alapú kampánnyal vette fel a harcot a megsokasodó kihívásokkal, úgymint: az erősödő értékesítési kényszerrel, az eltérő szerződéses viszony miatt heterogén csoportjaiban tapasztalt együttműködés-hiánnyal és a tapasztalatmegosztásban érzékelt hiánnyal, valamint a földrajzi távolság miatt az értékesítők és vezetőik közötti szociális kapocs hiányával.

A megoldást a Vidanet gamification rendszer bevezetése jelentette. 2017 tavaszán elindult az első sztori alapú kampány, mely anyagi előnytől mentes, játékélmény alapú teljesítménynövelést szolgált. A Vidanet „értékesítési játszmában” rendszeresen megújuló kihívásokkal, valamint versengés és kooperáció ötvözetének segítségével sikerült elérni, hogy a munkavállalók 70%-a napi szinten használja a rendszert, 68%-uk több mint 20%-kal túlteljesítse a havi tervszámokat, és a munkavállalói elégedettséggel kapcsolatos visszajelzések száma is megnövekedjen.

Innét tölthető le a kampányt bemutató pdf!

A PPH Media tavaly első ízben meghirdetett HR kommunikációs versenyére összesen 70 pályázat érkezett, amelyből 39 pályamunkát juttatott a döntőbe a zsűri. Idén Ön se maradjon ki! Itt pályázhat az idei HRKOMM Awardra, a legjobb HR-kommunikációs megoldások versenyére 2018. augusztus 31-ig.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés