hirdetés
hirdetés

Friss felmérés

Így látják a munkavállalók munkáltatójuk döntéseit járványhelyzet idején

A koronavírus járvány okozta rendkívüli helyzet mindenkit váratlanul ért, rekordgyorsasággal kellett reagálni a dolgozóknak és a munkaadóknak egyaránt. Egy friss, online felmérés szerint a munkavállalók többsége úgy élte meg, hogy munkáltatója felelősen cselekedett: bevezette a legalapvetőbb higiéniai intézkedéseket, és akinél a munkaköre azt megengedte, otthoni munkavégzést rendelt el. A kitöltők 63%-a vélte úgy, hogy munkáltatója helyes döntéseket hozott a munkavállalók biztonsága érdekében. A home-office pedig, nem várt hatékonysággal, már beépülni látszik a munkanapokba.

Az OTP Bank megbízásából készített online felmérés szerint a válaszadók munkáltatóinak közel fele időben és világosan kommunikálta a változásokat. Mindössze 8%-uk vélte úgy, hogy munkaadója túl későn reagált, 19%-uk szerint pedig bizonytalannak tűnt a változtatások terén. A megkérdezettek 33%-a úgy ítélte meg, hogy munkáltatójának a dolgozók biztonsága volt a legfontosabb, további 17%-uk pedig úgy gondolta, hogy ez a szempont az üzleti érdeket is megelőzte.

A felmérésben résztvevő munkaképes válaszadók (akinek volt állása, nem nyugdíjas és nem diák a felmérés ideje alatt) 34%-a ugyanúgy bejárt dolgozni, mint a rendkívüli helyzet előtt, közel 60%-uk pedig otthonról teljesítette munkahelyi kötelességeit.

Félt és féltett az ország, ez az érzés megelőzte a bevételek csökkenésétől és a munkahely elvesztésétől való félelmet. A kitöltők legnagyobb hányada szeretteinek féltését (közel 49%) élte meg a legrosszabbul, ezt követte a személyes kapcsolatok hiánya (44%), és a betegségtől való félelem (29%). Miután a leggyakoribb intézkedés az otthoni munkavégzés lehetővé tétele volt (63%), azt gondolnánk, a legnagyobb kihívást a magánélet és a munka összeegyeztetése jelentette. Bár sokaknak okozott problémát, hogy a családjuk körében nem tudtak eléggé hatékonyan dolgozni, mégis ennél sokkal többen találták zavarónak a járványhelyzetből adódó stressz feldolgozását (közel 40%), és a folyamatos kesztyű- és maszkviselést (36%).

Az alapvető egészségvédelmi intézkedések mellett bizonyos szektorokban a munkaadók kiemelkedő védelmet vállaltak a dolgozók biztonsága érdekében. A megkérdezettek 4,6%-ánál szűrővizsgálatot, tesztelést vezettek be.

Bertalan Imre elmondása szerint a tömeges home office korábban nem volt jellemző a banknál, ám a járványhelyzet csúcsidőszakában 4996 munkavállaló dolgozott ebben a formában, elsősorban a központi területen és a back office-ban, ami nagyjából 50 százalékos arányt jelent. A bank belső felmérése szerint a munkavállalók többsége pozitívan élte ezt meg, de előfordult, hogy a munka-magánélet egyensúlyát nehezebb volt így megtalálniuk. A bank ennek érdekében számos olyan szolgáltatást tett elérhetővé, amelyek a dolgozók mentális egészségét segítették, mint például pszichológiai konzultációk, vagy tematikus webinárok. A belső felmérés arra is rámutatott, hogy nőtt az elköteleződés és javult a munkateljesítmény is, sőt az együttműködést is szorosabbnak érezték a kollégák a csapatokon belül.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés