hirdetés
hirdetés
hirdetés

Best Practices

Így készítsd fel a Z generációt a munkaerőpiaci helytállásra

Az elmúlt években számos hazai és nemzetközi kutatás mutatott rá arra a problémára, hogy a középiskolás, illetve főiskolás korú fiatalok nem látnak rá megfelelően a munka világára, ezért a pályaválasztásnál és a szakosodásnál nincs elegendő információjuk a hosszú távú döntések meghozatalához.

Az Unilever Veszprémi Algida Jégkrémgyár és a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar közös programja egy lehetséges megoldást dolgozott ki erre a problémára. A közös program keretében szeptember 7-én, a PannON Orientációs Napon közel 100 elsőéves hallgató tekinthetett be a világ egyik legnagyobb FMCG vállalatának működésébe.

Az egyetemen megszerzett tudás rendkívül fontos a munkaerőpiacon való helytálláshoz, de egy összetett vállalati struktúra és a multinacionális cégek elvárásainak megértéséhez elengedhetetlen, hogy a diákok a gyakorlatban is megtapasztalják a szervezetek működését. A PannON Orientációs Nap célja az volt, hogy az elsőéves hallgatók már az egyetemi pályafutásuk kezdete előtt megismerhessék a rájuk váró tananyagok értékét, illetve kapaszkodópontokat kapjanak, hogy mely konkrét pozíciók és irányok felelnek meg leginkább az érdeklődésüknek.

Az idén másodszorra megrendezett eseményt Soós András gyárigazgató nyitotta meg, aki röviden bemutatta a vállalat működését. Az orientációs nap keretében a hallgatók első kézből ismerhették meg az Unilever vállalati működését: tíz szegmens munkatársai tartottak nekik interaktív, kiscsoportos workshopokat, többek között minőségbiztosítási és pénzügyi területen. A munkacsoportok összeállításánál lényeges szempont volt, hogy a Gazdaságtudományi Kar hallgatói számára leginkább releváns területeket érintsék, így a diákok számára reális karrierpályákat és kutatási témákat mutassanak be.

„Az egyetemmel együtt kiemelten fontosnak érezzük, hogy az elsőéves diákok tehetséggondozását (például TDK, esettanulmány versenyek) és karriermenedzselését minél korábban elkezdjük, így fejlesztve a hallgatók problémamegoldó, kreatív gondolkodását, egyéni és csapatmunka-készségeit, felkészítjük őket az egyetemi és munkahelyi kihívásokra” - mondta a program kapcsán Soós András gyárigazgató.

A workshopokat követően a hallgatók a több mint 700 főt foglalkoztató, 10 ezer négyzetméteres jégkrémgyár üzemi területére is beléphettek. A mintegy 6,5 milliárd forintos éves forgalmat termelő létesítményben készül többek közt a Magnum, a Carte d’Or, a Cornetto, és a BigMilk is, ezekből a diákok is kóstolót kaptak az esemény végén.

Az Orientációs Nap meghatározó eleme annak az együttműködésnek, amelyet az elmúlt években az Unilever jégkrémgyára, a veszprémi városvezetés és az oktatási intézmény között építettek ki. A második legfontosabb pillér a Pannon Mentor Program, ahol a hallgatókat a munkaerőpiaci elvárásokra készítik fel a szakemberek. A 2015 óra működő projekt a tehetséggondozás mellett olyan készségek terén is fejleszti az egyetemistákat, mint a problémamegoldás vagy a kritikus gondolkodás.

Korábban mi is megírtuk, hogy a magyar munkavállalók 44 százaléka nem azon a területen dolgozik, amelyben a legmagasabb végzettségét szerezte, és további 44 százalékuk aktívan gondolkodik a pályaváltáson, aminek az az egyik fő oka, hogy a pályaválasztés előtt álló fiataloknak semmilyen rálátása nincs arra, hogy milyen lehetőségeik vannak, és hogy az egyes szakmák milyen fizetésekkel, elvárásokkal és nehézségekkel járnak.

(forrás: Noguchi Porter Novelli )
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés