hirdetés
hirdetés
hirdetés

Év végi extra juttatások

Így honoráld a dolgozók egész éves munkáját!

Számos vállalat ismerte fel, hogy a jelenlegi munkaerő-piaci helyzetben csak az a cég tud hosszabb távon is versenyben maradni, üzleti sikereket elérni, amely aktívan tesz azért, hogy a munkavállalók azt érezzék, hogy fontosak a cégnek. Egyre inkább felértékelődnek a jutalmak és más extra elismerések. Az év végi bónusz az egyik ilyen eszköz a dolgozói elkötelezettség növelésére, de számos egyéb módszerrel is honorálhatják a cégek az egész éves munkát – írja a HRCENTRUM.

"(...) több ezer munkavállaló és számos partner példáján keresztül tapasztaljuk, hogy az év végi extra juttatás valamilyen formája széles körben alkalmazott és évről évre elterjedtebb gyakorlat Magyarországon. Közel 700 partnervállalatunknál a rajtunk keresztül foglalkoztatott fizikai dolgozók 60-70 százaléka részesül valamilyen év végi extra juttatásban" – mondta el Juhász Csongor, a Prohuman ügyvezető igazgatója.

A készpénz az első számú juttatási forma

A szakértő szerint eltérő jutalmazási módszer lehet eredményes a különböző dolgozói csoportok számára. A szakember szerint manapság mind a fehérgalléros, mind a kékgalléros dolgozók esetében a készpénz az elsőszámú juttatási forma, amely felváltotta a korábban széles körben alkalmazott cafetériát (íme egy egészen extrém példa a közelmúltból). A legjellemzőbb, hogy "pulykapénz" gyanánt 13. havi bért vagy azzal közel azonos mértékű pénzjutalmat adnak – sokszor teljesítményalapon, egy konkrét eredmény elérését jutalmazva – a kollégáknak. A fizikai állományban dolgozók gyakran vásárlási utalványt vagy tárgyi juttatást kapnak, ez utóbbi esetben például kisebb-nagyobb értékű elektronikai vagy háztartási eszközt.

Karácsonyi parti mint juttatás

A szokásos év végi rendezvény is tekinthető egyfajta juttatásnak és a csapatmorált is növelheti. Éppen ezért érdemes jól átgondolni a rendezvény helyszínét, jellegét, hogy az évet szimbolikusan lezáró esemény illeszkedjen a céges kultúrába és a kollégák elvárásaihoz egyaránt. "Egy kisebb cégnél egy kötetlen vacsora egy kellemes étteremben ideális választás lehet, míg multinacionális vállalatoknál, ahol sokféle életkorú, hátterű ember dolgozik együtt, köztük számos Y generációs fiatal, nagyszabású karácsonyi buli szervezése a gyakoribb."

"Természetesen nem csak ez a két opció létezik, egyik partnerünknél például megszavazták, hogy laser tag párbajjal zárták az óévet, de olyan csapatról is tudunk, akik közös korcsolyázást szerveztek. Évről-évre azt látjuk, hogy egyre több az ötlet, a kreativitás a karácsonyi rendezvények kapcsán, talán azért is, mert az év végi buli is egyre mélyebben részévé válik a dolgozói elkötelezettség növelését célzó intézkedéseknek. Az viszont közös pont és íratlan szabály, hogy a vállalat állja a karácsonyi buli költségeit" – foglalta össze a szakember.

Ne becsüljük alá a nyilvános köszönetnyilvánítás értékét!

Az évzáró rendezvények teret adhatnak az extra jutalmazásoknak, dicséreteknek is. Különböző szimbolikus jutalmakkal lehet honorálni, ha valaki teljesítménybeli mérföldkőhöz ért - például külföldi kiküldetésben sikereket ért el, esetleg előléptették - vagy már régóta lojális a céghez. "Az ilyen gesztusokhoz gyakran pénzbeli juttatás is társul, de ne becsüljük alá egy nyilvános köszönetnyilvánítás, a dicséret eszmei értékét sem. Így egyrészt felhívhatjuk a figyelmet valakinek a kiemelkedő teljesítményére olyanok előtt is, akikkel nem dolgozik közvetlenül egy csapatban. Az elismerés mindenkinek jól esik, és példát mutathat mások számára is, ha nagy nyilvánosság előtt kiemelik az erre érdemes kollégákat. Sok kutatás bebizonyította, és én is maximálisan egyetértek azzal, hogy nem elegendő kizárólag pénzbeli juttatással honorálni a teljesítményt. A személyes megbecsülésnek, elismerésnek legalább ugyanolyan komoly megtartó ereje van, mint az anyagi ösztönzőknek" – összegezte Juhász Csongor.

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az elmúlt és a mostani hetek már a visszarendeződésen való gondolkozás jegyében teltek/telnek. Ehhez szeretnénk segítséget nyújtani.

Tippek, amivel a HR időt, pénzt spórol és/vagy lojalitást nyer! Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés