hirdetés
hirdetés

Változó szokások

Így élik meg a magyarok nyáron a járványhelyzetet

Az Ipsos augusztusi Capibusz kutatása szerint zavartalanul élik tovább az életünket a magyarok, de a fertőzöttség enyhe emelkedésére reagálva jelentősen nagyobb hangsúlyt fektetnek a vírus elleni védekezésre, mint egy hónappal korábban. Az eddig mért legmagasabb, 87 százalékos a szájmaszk viselésének aránya hazánkban.

A lakosság viselkedésében érzékelhető trendek kettős képet mutatnak: míg fokozatosan visszatérnek a korábbi életvitelükhöz, a védekezésről a második COVID hullám árnyékában sem feledkeznek meg a magyarok. A fertőtlenítő kézmosás, illetve a másokkal való kézfogás kerülése az áprilisi értékeket megközelítő gyakoriságot mutat.

ÁBRA: Az alábbi tevékenységek közül melyik igaz Önre? (felnőtt lakosság bázisán, N=1.000 fő / hónap)

Kiemelkedő arányú a mért növekedés a védőmaszkok viselésében áprilishoz, valamint a múlt hónaphoz viszonyítva is. Az egyes társadalmi szegmenseket, régiókat vizsgálva megállapítható, hogy nincs jelentős eltérés a maszkok használatában, a védekezési forma általánosan elterjedt lakhelytől, életkortól vagy akár életviteltől függetlenül.

A lakosság mobilitása sokat erősödött az áprilisi mélypont óta eltelt hónapokban. Az alanyok fele (52%) jelezte azt, hogy továbbra is kerüli a tömegközlekedést, ami a négy hónappal korábban mérthez képest ez 12 százalékpont csökkenést jelent.

ÁBRA: Az alábbi tevékenységek közül melyik igaz Önre? (felnőtt lakosság bázisán, N=1.000 fő / hónap)

A belföldi utak irányában mérhető a legnagyobb nyitás, a korábbi 61%-ról 28%-ra csökkent azok aránya, akik átütemeznék az országon belüli útjaikat. A repülőútját 38%-os hányad mondja le, vagy halasztja el, ami ugyanakkor szintén javuló értéket jelent a járvány első hónapjaihoz képest.

A fokozódó utazási kedv eredményeképp a felnőtt lakosság negyede, közel 1,8 millió fő (és családja) tervez még pihenést a nyár hátralevő részében, döntő többségében belföldi nyaralás formájában. 

ÁBRA: Tervez nyaralást idén nyáron?

Az 50 év alattiak terveiben nagyobb arányban jelenik meg a nyaralások lehetősége, közel harmaduk indul még útnak augusztusban. Érdekesség, hogy a vizsgált korcsoportok közül a 40-49 évesek a leginkább nyitottak külföldi utazásokra, bár esetükben is mindössze 6% tervezi átlépni az országhatárt.

A tehetősebb társadalmi réteg 42%-a, a diplomások 48%-a enged meg magának nyaralást a szezon hátralevő részében, és 7% illetve 9% külföldi desztinációkat (is) tervez. Az ellenpólust az E státuszúak, illetve a legfeljebb általános iskolát végzettek jelentik, körükben az arány mindössze 2% és 8%, a külföldi utak pedig egyáltalán nem szerepelnek a tervek közt.

Az 1.000 felnőttkorú magyar állampolgár megkérdezésével, országos mintán zajló kutatás az Ipsos Omnibusz kutatásának részeként készült július végén. Az eredmények reprezentálják a hazai 18 éven felüli népességet a legfontosabb társadalmi-demográfiai mutatók (így életkor, nem, iskolai végzettség, lakóhely szerinti régió, településtípus) szerint.

A kutatás további részleteiért keresse szakértőinket!

(forrás: Ipsos)
hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés