hirdetés
hirdetés
hirdetés

Munkaerőhiány?

Így bővít a legvonzóbb hazai munkáltató

2500 fős bővülést terveznek, de nem aggódnak a munkaerőhiány miatt a kecskeméti Mercedesnél. 2018 szeptemberében nyitja meg kapuit a Mercedes-Benz Akadémia Kecskeméten, ahol 250 fiatal fog gyakorlati képzésben részt venni. Az új központ ugyanakkor lehetőséget ad majd a meglévő munkatársak és vezetők továbbképzésére is – adta hírül a PÉNZCENTRUM.

A Mercedes-Benz hétfői sajtótájékoztatóján szó volt arról is, hogy az elérhető munkaerő hiánya jelenleg komoly kihívást jelent a gyár számára, különösen, hogy a következő években 2500 fővel növekszik majd a dolgozók száma, Ludvig Orsolya Stefanie, a cég kommunikációs és vállalati kapcsolatok igazgatója azonban úgy fogalmazott, egyelőre nem aggódnak.

Kiemelték a képzés fontosságát

Néhány hét múlva teszik le az új Mercedes-gyár alapkövét Kecskeméten, szeptemberben pedig megnyitja kapuit a Mercedes-Benz Akadémia, ahol 250, köztük szakközépiskolás diák, főiskolás és jelenlegi munkavállaló vehet részt képzéseken. Nem véletlen, hogy Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. (MBMH) ügyvezető igazgatója a Mercedes-Benz hétfői sajtótájékoztatóján többször kiemelte a képzés fontosságát.  Elmondta, a Mercedes-Benz Akadémián a munkatársak és vezetők is esélyt kapnak arra, hogy továbbképzésen vegyenek részt. A 8000 négyzetméteres intézmény a Csillag Bölcsőde és Óvoda mellett kapott helyet, az autógyár közvetlen szomszédságában. Az oktatótermek belső képzéseknek, adminisztratív és gyártósori tréningeknek is helyet adnak majd, de a munkaerő-toborzási és -kiválasztási napokat az új munkavállalók gyártósori betanítását szintén ide fogják szervezni.

Sokszínű juttatási csomag

A képzés fontosságán kívül arról is beszélt, sokszínű csomagot kínálnak a juttatásokat tekintve, ami szerinte a régióban egyedülálló, hiszen érinti az egészséget, a családot, és sportprogramokat is. Ludvig Orsolya Stefanie, a cég kommunikációs és vállalati kapcsolatok igazgatója a Pénzcentrum kérdésére elmondta, az anyagi juttatásokon kívül (ami szintén többsíkú, hiszen az alapbér mellé jár bónusz is) van cafeteria, és lehetőséget biztosítanak kedvezményes étkezésre, működik bérlakás-program, van bölcsőde, óvoda és iskola, ahová a gyárban dolgozók gyerekei járnak, kiemelte a sportolási lehetőséget, nem is csak Kecskeméten, de a környező városokban is igénybe lehet venni a sportkártyával edzőtermek szolgáltatásait, úszni lehet járni, de akár kosarazásra, focira is van lehetőség.

Kiemelném még az utazást, ugyanis a HR-osztály hosszú tárgyalást folytatott a Dél-Alföldi Közlekedési Központtal, így az ingázók számára van gyors, közvetlen járat, amely a korábbiakhoz képest lényegesen kevesebb menetidővel közlekedik

– mondta Ludvig Orsolya, hozzátéve, az egészségmegőrzésre is nagy hangsúlyt fektetnek, van helyi orvosi szolgálat és rendszeres egészségügyi szűrőprogramokon is részt vehetnek a munkavállalók, anélkül, hogy szabadságot kellene kivenniük. Kiemelte, a lépések, amiket a munkavállalók megtartása érdekében tettek, meghozták az eredményt, idén a Mercedes-Benzt a legvonzóbb hazai munkáltatójának választották.

2500 fős bővülés a terv

Josip Niksic, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénzügyi igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta:

Jelenleg kereken 4000-en dolgoznak nálunk, a második gyárral több mint 2500 fővel nő majd munkatársaink száma.

Arra a kérdésre, elkezdték-e már keresni az új dolgozókat és mik a tapasztalataik, mennyire nehéz a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben megfelelő szakembert találni, Ludvig Orsolya azt mondta, keresgélik már az embereket, de a toborzás igazán csak jövőre kezdődik. A 2500 új munkavállaló közül sokan a régi gyárból érkeznek, azok, akik szeretnének előrelépni, tehát kapnak erre lehetőséget. Nagyon sok munkakörre vadásznak embert, itt is lesz présüzem, karosszéria-üzem, festő üzem és összeszerelő üzem, vagyis szükség lesz emberekre a gyártósorra, de logisztikai munkatársakra, minőségbiztosítással foglalkozó kollégákra is. Úgy fogalmazott, vannak még azért a munkaerőpiacon kiaknázatlan lehetőségek: példaként a kisgyerekes anyákat, vagy a dolgozni akaró időseket említette, valamint a fiatalokat. Úgy fogalmazott, a cél, hogy a fiatalok lássák, nem csak külföldön van lehetőség, Magyarországon is lehet jó munkahelyet találni. Toborzási tapasztalatokról egyelőre nem tudott beszámolni, a termelést az új gyár 2020 végén kezdi meg, vagyis addigra kell megtalálni a szükséges embereket.

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés