hirdetés
hirdetés
hirdetés

Future Jobs-interjú

Hr-eseket is vallathattak a rendhagyó állásbörze résztvevői

Több mint 1000 fő vett részt a Brain Bar május 31-én, Future Jobs címmel megrendezett újgenerációs állásbörzéjén. Az állás- és tehetségbörzén több mint 80 meghirdetett konkrét állásra jelentkezhettek a résztvevők. A Brain Bar azt vállalta, hogy a program végére a meghirdetett állások közül legalább 50-et betöltenek. Hogy milyen is egy újgenerációs állásbörze, továbbá milyen tapasztalatokat és tanulságokat lehet leszűrni ebből a rendhagyó rendezvényből, arról Vaskó Renátával, a Brain Bar innovációs menedzserével beszélgettünk.

Május 31-én Future Jobs címmel debütált a Brain Bar – Európa legnagyobb jövőfesztiváljának – rendhagyó karrierrendezvénye. A hagyományos állásbörzékkel szemben az érdeklődők itt több válogatott, kifejezetten a jövő kihívásaira válaszoló – modern technológiához, kommunikációs és stratégiai tervezéshez, adatelemzéshez, marketinghez, dizájnhoz kötődő – állásajánlat közül válogathattak. A karrierbörze egyben tehetségbörzeként is funkcionált, amelyet a szervezők kötetlen beszélgetésekkel, networking-lehetőséggel és előadásokkal támogattak, az álláskeresők pedig a jelen lévő hr-esektől is bátran kérdezhettek.

Hány álláskereső fiatal vett részt a rendezvényen?

Több mint 1000 fő jelent meg a rendezvényen, csúcsidőben hosszan kígyózó sorokat lehetett látni az egyes standok előtt. Az érdeklődés mértéke nem lepett meg minket, szervezőket, de az már igen, hogy akadtak, akik akár fél órát is képesek voltak várni, hogy sorra kerüljenek a kiállítói standoknál. Úgy gondoljuk, ez azt mutatja, hogy igenis létjogosultsága van egy ilyen rendezvénynek itthon.

Hogyan zajlott az esemény? Hogyan képzeljünk el egy újgenerációs állásbörzét?

A Future Jobs életre hívásakor fontos kiindulópont volt a saját korábbi állásbörzés tapasztalataink házon belüli megvitatása. Álláskeresőként a különféle karrierexpókon rendszerint azt tapasztaltuk, hogy ott nem történik más, csak bekerülünk egy Excel-táblába, és nem kapunk semmiféle visszajelzést – se a helyszínen, se később. A Future Jobs-szal pedig azt szerettük volna elérni, hogy ide reménységgel érkezhessenek a fiatal álláskeresők, valamint az is fontos volt, hogy konkrét lehetőségek kapcsán tudjanak beszélni a cégekkel.

Pontosan mitől „újgenerációs”?

A Future Jobs-on az Y- és Z-generációs munkavállalókra igyekeztünk szabni a programot. Ez egyrészt magukban a meghirdetett „futurisztikus” állásokban nyilvánul meg (ilyesmikre kell itt gondolni, mint például: UX designer, data scientist, kiberbiztonsági szakértő, a meghirdetett állások teljes listáját itt találhatjátok). Ezt házon belül úgy fogalmaztam meg, hogy „Olyan állásokat hirdetünk meg, amikhez a szüleinknek egy kis magyarázatra lenne szükségük.” Másrészt az állásokat kínáló cégek felkeresésekor szem előtt tartottuk, hogy ezeknek a generációknak már a folyamatos kihívások és személyes fejlődés a fontos, nem például a vállalati autó, tehát ilyen szempontból is arra törekedtünk, hogy a keresletet párosítsuk a kínálattal. Ezen kívül az esemény megszervezésében két újgenerációs állásportál is a partnerünk volt, és az ő segítségükkel többféle beszélgetést is szerveztünk az eseményre. Például az egyik programunkon a résztvevő fiatalok interjúztathatták a hr-eseket, vagyis egyfajta gondolatébresztőként változtattunk a szokásos felálláson. Egy másik beszélgetésben pedig az employer branding közhelyeit próbáltuk meg a közönséggel együtt tetten érni.

Milyen kérdéseket tettek fel az álláskeresők a hr-eseknek a fordított interjún?

Például: „Bevihetem-e a kutyámat a munkahelyre, ha hozzátok megyek el dolgozni?” „Mennyit fizetnétek azért, ami én vagyok?” – Itt fontos látni, hogy a cégeknek már legalább annyira meg kell küzdeniük a munkavállalókért, mint fordítva, éppen ezért már az álláshirdetéseket sem bullet pontokban érdemes megfogalmazni, hanem nagyon lényeges, hogy a cég megmutassa magát a jelentkezőknek. A szokásos tartalmakon túl mutassák meg, milyen közösségi értékeik vannak, amik egy munkavállalónak fontosak lehetnek: például milyen a hangulat cégen belül, eljárunk-e együtt a munkatársakkal ebédelni, kutyabarát-e a cég és így tovább. Mindezekre itt a résztvevő fiatalok rákérdezhettek, ami mindkét fél számára gondolatébresztőnek bizonyult.

Milyen eredményekkel zárult az esemény, sikerült-e teljesíteni az 50 fős vállalást, és betölteni az állásokat?

Az esemény végéig – amelyet egy körülbelül egyhónapos kampány előzött meg, melynek során megkerestük és előszűrtük a cégeket, és felkerültek a Brain Bar oldalára a meghirdetett állások – 50-nél sokkal több állást, egész pontosan 89-et tudunk meghirdetni. Volt olyan cég, akik az elején, amikor megkerestük őket, még nem rendelkeztek "futurisztikus" pozíciókkal, de az egyeztetések eredményeként kitaláltak ilyen pozíciót, amelyet aztán meghirdettek – ezt is egyfajta sikerként könyveljük el. A nagy érdeklődésnek köszönhetően az utolsó interjúköröket még most is bonyolítják a kiállítóink, és a mai napig érkeznek be új igények; de összességében azt mondhatjuk el, hogy az eredeti vállalást – vagyis hogy az esemény időpontjáig 50 állást betöltünk – már teljesítettük, és még nincs vége…

"A projekt célja nem csupán a tehetségek felkutatása, hanem kibontakoztatása és megtartása is” – olvashattuk az eseményről megjelent sajtóhírben. Ez pontosan miben nyilvánult meg a már említetteken túl?

A Brain Bar fesztiválra – melynek keretei között a Future Jobs-t is megszerveztük – évről évre több ezer fiatal érkezik: olyan fiatalok, akik nyitottak arra, hogy a jövőjüket maguk alakítsák. Szervezőként pedig számos nagyvállalattal dolgoztunk együtt ezen a fesztiválon, és az az ötletünk támadt, hogy az említett két célcsoportot a Future Jobs-on keresztül egyesítsük, illetve hozzuk össze egymással. A kiállítókat mi magunk kerestük fel. Fontos volt, hogy csak a már előzetes szelekción átment cégekkel jelenjünk meg az eseményen, hogy a jelentkezőink biztosan jó kezekbe kerüljenek, tehetségüket jó helyeken fejlesszék és kamatoztassák.

Milyen általános tapasztalatokat lehet megfogalmazni a rendezvénnyel kapcsolatban, milyen tanulságok említhetők?

Azt, hogy valódi igényeket kell felmérni mind vállalati, mind álláskeresői oldalon. Az volt a célunk a Future Jobs megszervezésével, hogy ezeket a hidakat segítsük megépíteni, és a két célcsoportot egymás megértésére buzdítsuk. A Brain Bar fesztiválon készült videóban elhangzó kulcsmondat a Future Jobs céljait is jól szemlélteti: „Sohase fogadd el azt válaszként, hogy 'ez már csak így szokott lenni'!” Buzdítok minden szakmabelit, hogy ne alkudjon meg a szokásos utakkal és megoldásokkal, még egy ilyen klasszikusnak mondható műfaj esetében sem.

Tudtok-e a Future Jobs-hoz hasonló rendezvény létezéséről, követtetek-e valamilyen (például külföldi) mintát az esemény megszervezésekor?

A Future Jobs a csillagok együttállása miatt valósult meg, öncélúan biztos, hogy nem vágunk bele a semmiből egy állásbörze megszervezéséhez: kellett hozzá az, hogy a Brain Baron keresztül már megvolt a több ezer fiatalból álló résztvevői táborunk, és kellettek azok a nagyvállalatok, akikkel már kapcsolatban álltunk; továbbá az említett saját állásbörzés tapasztalataink, amelyek mentén meg tudtuk fogalmazni, hogy mi miben szeretnénk mást csinálni. Abban vagyunk nagyon szerencsések, hogy mi csinálhattuk ezt meg először.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés