hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hello 2019!

Hogyan érdemes újévi fogadalmat tenni, hogy azt be is tudd tartani?

Te is megfogadod, hogy január 1-jétől leszoksz a dohányzásról? Vagy inkább fogyni akarsz néhány kilót? Az új év első napja épp alkalmasnak tűnik, hogy elkezdd a régóta halogatott spórolást, belevágj egy új képzésbe, vagy rendezd évtizedek óta megromlott kapcsolatodat idősödő szüleiddel? A rossz hír: az újévi fogadalmakat tevők 90 százaléka elbukik – többnyire már februárban. A jó hír: vannak betartható fogadalmak is, és ezek is javíthatják az életminőséget - írja a Qubit.

Az újévi fogadkozás ősi szokását az Egyesült Államokban porolták le, a nagy gazdasági világválság idején. A válság előtt, az 1920-as évek elején az amerikaiaknak legfeljebb az ötöde próbált változtatni az új év hajnalán az életén. Mára az Egyesült Államokban és Nyugat-Európa egyes országaiban az emberek mintegy fele fogadkozik évről-évre, hogy valamilyen fontos körülményén változtat. A túlnyomó többségük azonban elbukik, a fogadalmaknak ugyanis legfeljebb a 8-10 százalékát sikerül betartani. Egy-egy újévi ígéret átlagos élettartama mindössze 6 hét. Február közepére az újévi fogadalmak négyötöde a süllyesztőben végzi. 

Legkevésbé az X generáció tagjai, vagyis a 40-60 éves korosztály tartja be a fogadalmait, de nem sokkal maradnak le tőlük a 60-80 évesek sem. A sikertelenség oka legtöbbször abban keresendő, hogy ez a két korosztály hajlamos a leginkább irreális célokat felállítani. 

Nagyban hozzájárul a sikertelenséghez az is, ha valaki titokban fogadkozik. Az Y és a Z generáció azért is teljesít jobban az újévi ígéretek betartásában, mert jobban elkötelezi magát azzal, hogy vállalását megosztja a közösségi oldalakon a szűkebb-tágabb környezetével. A fiatalabbaknak a vállalásokat felügyelő alkalmazások is segítenek a megvalósításban. A fogadkozók közel harmada ugyanis menet közben felejti el számon tartani az elért eredményeit, míg a negyedük az egész fogadalomról, úgy, ahogy van, megfeledkezik. A vállalások teljesítését az is hátráltatja, ha valaki túl sok mindent akar egyszerre megváltoztatni. 

Hogy lehet eredményesebben fogadkozni? 

A témával foglalkozó pszichológusok éppen ezért fokozatosságot javasolnak: a fogadkozást apró, könnyen teljesíthető tételekkel érdemes kezdeni. Például olyasmivel, hogy étkezés közben nem nézek a telefonomra vagy a számítógépemre, helyette beszélgetek az ebédlőasztalnál. Az efféle apróságokhoz érdemes nagyon szigorúan ragaszkodni. Az apró változások idővel növelik az önbizalmat, ami segít a nagyobb lépéseket is megtenni. A nagyobb kihívásokat, például a számítógépezés napi időtartamának a felezését csak ezután, és ekkor is csak folyamatos önjutalmazás mellett érdemes felállítani. 

(forrás: Qubit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

hirdetés