hirdetés
hirdetés
hirdetés

Támogatás

Hogyan alakítsunk ki valóban válságálló folyamatokat? – Házon belüli bérszámfejtés

Bár a vírushelyzet okozta kezdeti pánikhangulat kezd alább hagyni, a cégvezetőknek azonban most jön még csak a neheze. Mérlegelve az elmúlt 2 hónap tapasztalatait, a vállalat lehetőségeit és a jövőt, újra kell építeniük egy válságálló struktúrán alapuló, ütőképes szervezetet. Jelen pillanatban a jövőt érintő jóslatok legtöbbjében egy második hullámban végigsöprő vírushelyzet teljes realitással van jelen, ennek megfelelően egyre nagyobb valószínűséggel kell majd ezen új struktúrákhoz nyúlni, akár a közeljövőben is. Itt nem csupán a belső erőforrások, de a támogató külső partnerek is jelentős szerepet kapnak az egyes folyamatok biztonságos működtetése esetében. Ezen tendencia alapján átalakulóban vannak a bérszámfejtési outsourcing szolgáltatások is. 

Az újratervezés alapja minden bizonnyal egy jól felépített BCP (Business Continuity Plan) – üzletfolytonossági  terv, ami lefedi a vállalat minden folyamatát és az alvállalkozókkal kiépített együttműködéseket. 

Akár költségvetési, akár kockázat menedzsment / felelősségi szempontokat szem előtt tartva, de tény, hogy most egyre több vállalat fontolgatja a jelenleg kiszervezett üzleti folyamatok házon belülre való visszavezetését.

Nincs ez máshogy a kiszervezett bérszámfejtési szolgáltatások esetén sem. A szolgáltatások házon belülre való szervezésének leggyakoribb oka egy esetleges költség megtakarítás, így számos társaság esetén a kockázati management és értékteremtő szempontok háttérbe kerülnek.

Ne feledjük azonban, hogy ugyanúgy, ahogy egy kiszervezés keretrendszerét is időigényes munka megtervezni, úgy a házon belüli folyamatok megvalósítása sem egyszerű feladat. Érdemes lehet külső segítséget igénybe venni, aki egy tapasztalt, tanácsadói folyamatszemlélet révén segít kialakítani egy stabil, válságálló struktúrát. Továbbá fontos tényező lehet, hogy mindig legyen egy B opció vészhelyzet esetére, hiszen ha például a házon belül dolgozó, 1 fő bérszámfejtőnk hirtelen kiesik, komoly vihart kavarhat a munkavállalók bérének ütemezésében. 

Hogyan kezdjünk hozzá? – BCP audit és készenléti bérszámfejtési szolgáltatások 

A piac ezen szükségleteit alapul véve alakítottuk ki új szolgáltatási csomagjainkat, mely ügyfeleink biztonságérzetét hivatott növelni. Melyek ezek?

1. Támogatás insourcing esetén: Ha már eldöntötte, hogy a jövőben házon belül kívánja tudni a cég bérszámfejtését, folyamatfejlesztési szakembereink örömmel segítenek a beszervezendő feladatok és procedúrák házon belüli kialakításának tervezésénél, kivitelezésénél.

2. Új fogalom a köztudatban a BCP audit mint szolgáltatási elem. Vészhelyzet esetén a jó forgatókönyv a megoldás kulcsa. Ez a forgatókönyv pedig ki kell, hogy térjen a pénzügyi és HR folyamatokra egyaránt. A BPiON tapasztalt tanácsadói felülvizsgálják a jelenlegi terveket, átvilágítják a folyamatokat, mely során feltárják a hiányosságokat, végül megosztják a javaslataikat és a már jól bevált megoldásokat. Mindezt egy akciótervként használható audit riport formájában. Természetesen, igény esetén az új folyamatok implementációjában is állunk ügyfeleink rendelkezésére, valamint ezek rendszeres felülvizsgálatában, fejlesztésében.

3. Ha már jól működnek a házon belüli folyamataink, és rendelkezünk a megfelelő vészforgatókönyvvel is, akkor ennek biztosan része az erőforrásaink helyettesíthetőségének kérdésköre. Erre kíván megoldást nyújtani a BPiON standby (készenléti) szolgáltatása: vállaljuk, hogy egy évente ismétlődő teszt bérszámfejtési időszak révén felkészítjük kollégáinkat az ad hoc tűzoltásra. Ha a házon belüli erőforrásai bármilyen okból kifolyólag hirtelen kiesnek, mi ott leszünk a szervezet mögött és elvégezzük a feladatot, akár napok leforgása alatt! 

4. Tanácsadási szolgáltatások: Jelenleg is elérhető ügyfeleink számára forróvonalunk, mely kifejezetten a koronavírus krízis indukálta jogszabályi, adózási kérdések megválaszolására hivatott. Azonban a mindig megbízható és gyors válaszokra nem csak krízis helyzet esetén lehet igény. Tanácsadói csapatunk folyamatosan rendelkezésre áll a jogszabályi megfelelőség teljeskörű biztosítása érdekében.

A könyvelési és bérszámfejtési feladatok – legyen szó akár csak részleges vagy teljeskörű ellátásukról – mindig bizalmi szolgáltatásként funkcionálnak. Mi, a BPiON-nál tudjuk ezt, éppen ezért óriási hangsúlyt fektetünk együttműködéseink során a humán oldalról biztosítható szakmaiságra, rugalmasságra, készségességre és segítőkészségre. 

Vegye fel velünk a kapcsolatot, beszélgessünk róla, hogyan lehetnénk leginkább az Önök szervezetének segítségére!

(x)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tippek, amivel a HR időt, pénzt spórol és/vagy lojalitást nyer! Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés