hirdetés
hirdetés
hirdetés

HR kampányt indított a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége

Hívd be Te is állásinterjúra, hogy megismerd!

A munkaadók és a toborzással, kiválasztással foglalkozó HR szakemberek legyenek nyitottak és kíváncsiak a siket és nagyothalló jelentkezőkre, kezeljék elfogadóan álláspályázatukat – erről szól a SINOSZ szemléletformáló kampánya: „Hívd be Te is állásinterjúra, hogy megismerd, milyen klassz ember!”

Egyre több siket és nagyothalló személy küzdi le a munkaerőpiacra lépés nehézségeit és egyre több vállalkozás nyitott a foglalkoztatásukra. Bár messze még a cél, hogy minden aktív siket és nagyothalló személy a képességének megfelelő állást töltsön be, de azért dolgozunk, hogy nyitottá tegyük a munkaerőpiacot és bebizonyítsuk, a siket és nagyothalló emberek értékes munkaerők.

A szemléletformáló kampány keretében elkészített társadalmi célú reklámfilmekkel azt az üzenetet szeretnénk erősíteni a munkáltatók esetében, hogy egy siket vagy nagyothalló pályázó elbírálása alkalmával az egyenlő bánásmód elve érvényesüljön: a képesség, tudás és tehetség számítson, hiszen a kommunikációs akadálymentesítés biztosításával megteremthetők az egyenlő esélyek.

Azon siket és nagyothalló személyek bátorítására is kísérletet tettünk ezekkel a kisfilmekkel, akik korábbi rossz tapasztalataik miatt esetleg bizonytalanabbak egy állásinterjún. Mivel Magyarországon már egyre több multinacionális cég nyitott a siket és nagyothalló munkavállalók foglalkoztatására, fontos, hogy a siket és nagyothalló társadalom tagjai a rossz élményeiket leküzdve újabb lendületet vegyenek és megújult erővel vágjanak bele az álláskeresésbe.

Ha ismernéd, ez nem számítana! 

A kreatív-koncepció fontos része volt, hogy a spotok szereplői amatőr valós személyek. Péter egy siket srác, Ági egy nagyothalló lány. A spotok saját élethelyzetükből táplálkoznak és a legfontosabb törekvés, hogy a hallásállapotukról a figyelem kizárólag az emberi kvalitásokra terelődjön. Tudatos volt azt is, hogy a szereplőket pozitívan, megnyerően mutassa be a spot és bátran alkalmazza a képi humor eszközét is. A forgatáson jelnyelvi tolmácsok segítették a kommunikációt a stáb tagjaival, amit minden résztvevő nyitottan fogadott.

Akadályugrás - Szakértői támogatás a siket és nagyothalló munkaerő toborzásában

A SINOSZ nagy múlttal rendelkező érdekképviseleti szervezet, amely a siket és nagyothalló személyek munkaerő-piaci integrációjában már bizonyított: akadálymentesen nyújtja professzionális szolgáltatásait és évek óta egyedülálló módon működteti hazánkban az első, siket személyek számára egyenlő eséllyel használható állásportált www.akadalyugras.hu elértéssel, ahol jelnyelvi adaptációval teszi közzé az álláshirdetéseket.

A SINOSZ teljeskörű szakértői támogatást nyújt a siket és nagyothalló személyeknek – tanácsadással, interjúra történő felkészítéssel, munkaerőközvetítéssel – valamint kézzelfogható megoldásokkal és szolgáltatásokkal segíti, támogatja a munkáltatók toborzói tevékenységét. 

A vállalatok – akik már bizonyították, hogy a társadalmilag felelős foglalkoztatás érték – a SINOSZ együttműködő partnereiként szívesen megosztják jó gyakorlataikat azokkal, akik a jövőben nyitottak a siket és nagyothalló személyek foglalkoztatására, a munkahelyi akadálymentesítés megvalósítására.

Értjük egymást a munkahelyen is! – KONTAKT

Azt tapasztaljuk, hogy a halló társadalom nagy része még mindig nem hallott a halló és hallássérült személy közötti kommunikációs gátakat elsöprő KONTAKT Tolmácsszolgálatról, mint elérhető videós akadálymentesítési lehetőségről. A KONTAKT Tolmácsszolgálat használata alapjaiban változtatta meg a siket és nagyothalló emberek számára az önálló ügyintézést – lehetővé teszi a telefonálást is – megkönnyítve ezzel társadalmi integrációjukat, növelve munkaerő-piaci esélyeiket.

Hangya Dóra, munkaerő-piaci szolgáltatásvezető, SINOSZ Akadályugrás www.akadalyugras.hu
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés