hirdetés
hirdetés
hirdetés

Profession.hu elemzés

Ha nem írod bele a fizetést a hirdetésbe, egyharmaddal kevesebb jelentkeződ lesz

A Nyugat-Európában megszokott trendekkel szemben itthon még mindig ritkának számít, ha egy cégnél nyilvánosak a fizetések. A munkaerő keresésénél is hasonló a helyzet: rendkívül alacsony, csupán 7 százalék azoknak az álláshirdetéseknek az aránya, amelyek tartalmazzák az adott pozícióra kínált fizetést és jutalékokat. Pedig ezekre átlagosan 47 százalékkal több jelentkezés érkezik.

A TOP hiányszakmáknál rajzolódik ki leginkább, hogy miért nem érdemes elhallgatni a fizetést. A mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik, a gyártás/termelés kategóriában pedig megdöbbentően nagy a növekedés, 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek az új állásban – derül ki a Profession.hu legújabb elemzéséből. Érdekes módon legkevésbé a szakmunkánál (21%-al több) és a fizikai munkánál (15%-al több) számít, hogy tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információval, miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek ezt nyilvánossá teszik.

Ezt az 5 elemet semmiképp ne hagyd ki az álláshirdetésből!

A piacvezető állásportál felmérése szerint a munkavállalók a legfontosabb információnak sorrendben

1. a munkavégzés pontos helyét,

2. a munkabért,

3. a munkaidőt,

4. a feladatok leírását és

5. az elvárásokat tekintik. Ezek azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek egy hatékony álláshirdetéshez. Az amerikai Appcast tapasztalatai szerint a legsikeresebb hirdetések kevesebb, mint 1000 karakter hosszúak, és 50–60 karakteres címmel rendelkeznek. Tartalmazzák a felvételi folyamat leírását, és egy határozott toborzóüzenettel végződnek. A Profession.hu szakemberei a hazai piacon is hasonló trendeket tapasztalnak, de szerintük a maximum 3000 karakter még megfelelően rövid lehet.

„Az álláshirdetés szóban nem véletlenül szerepel a hirdetés kifejezés. Fontos, hogy a cégek ne csak a pozíció leírásaként tekintsenek rá, hanem egy olyan szövegre, ami – csakúgy, mint egy terméket – vonzóvá teszi és eladja a pozíciót a célközönségének” - javasolja Tüzes Imre, a Profession.hu Üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője. „Tisztában vagyunk azzal, hogy a fizetések nyilvánosságra hozása bérfeszültséget jelenthet rövid távon egy-egy cégnél, de hosszú távon valódi előnyt hoz, ha egy hirdető megfelelnek az álláskeresők elvárásainak” – tette hozzá.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

hirdetés