hirdetés
hirdetés
hirdetés

Knorr-Bremse Innovation Bootcamp

Ha nagyban akarsz játszani, állj össze a „kicsikkel”!

A piacon vezető státuszban lévő nagyvállalatként is érdemes lehet innovatív megoldásokat nyújtó startupokkal együttműködni. A nagyvállalatok hátterét ötvözve a startupok forradalmi ötleteivel valami olyan dolog sülhet ki, ami egyből versenyelőnyt jelenthet. Így tett a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest is, aki a Design Terminal segítségével igyekezett megtalálni ma a piacon azt a néhány startupot, amelyekkel együttműködve újfajta megoldásokat találhatnak a vállalat problémáira.

Átláthatóbb folyamatok, csökkenő adminisztrációs terhek, hatékonyabb csapatmunka, gyorsabb és pontosabb információáramlás – a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest olyan nemzetközi startupok bevonását kérte a széles nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező Design Terminaltól, amelyek szolgáltatásaikkal sokat tehetnek hozzá a munkahelyi légkör és a belső kommunikáció fejlesztéséhez.

A kooperáció most fordult termőre a startupok és a nagyvállalatok között mentorként közvetítő szervezettel: indulhatnak az első projektek annak tesztelésére, hogy a banki és a szolgáltató szektorban már bizonyított startupok mire képesek a gyártás és fejlesztés területén. A Design Terminal felhívására 82 nemzetközi pályázó jelentkezett, amelyek közül végül 10 startup kapott lehetőséget, hogy részt vegyen az Innovation Bootcampen. A háromnapos rendezvényen a Design Terminal mentoraival és a Knorr-Bremse Budapest munkatársaival ötleteltek a csapatok, amelyek közül magyar, cseh, német, francia, osztrák és brit gárda jutott be a legjobbak közé immáron az ügyfélre szabott ajánlataikkal.

Miért ezt az utat választotta a Knorr-Bremse?

„Ebben az együttműködésben látjuk azokat a megoldásokat, amik segítenek minket, hogy a jelenlegi és a jövőbeni piaci kihívásokra megfelelő választ tudjunk adni. Ezek nagyfokú rugalmasságot és agilis működést követelnek meg” – mondta el Bolla Attila a Knorr-Bremse forgácsoló és felületkezelő üzemének igazgatója. „A három kihívás, amiket közösen megfogalmaztunk a Design Terminallal, alapvetően soft jellegű területeket érint. Ha ezeket innovatív eszközökkel tudjuk megoldani, akkor a jövő kihívásaira is hatékonyabb választ tudunk adni. Egyaránt hatékonyabbá válnak a belső folyamatok és a külső működésünk is. A munkavállalói élmény javulhat, hitelesebb lehet az employer branding, és úgy általában jobb munkahellyé válhat a Knorr-Bremse.”

Bolla Attila

Chatbotot és ötletgyárat is alkalmaznak 

A győztesek közül három startuppal már biztosan együttműködik a Knorr-Bremse egy legalább féléves pilotprojekt keretében. A cseh Feedyou chatbotja nem csupán az első munkanap (onboarding) viszontagságain képes segíteni, hanem a bevett toborzási folyamatokat, a munkáltatói márkaépítést is megkönnyíti. A más információs rendszerekkel egyszerűen összekapcsolható, Messenger, Skype, Slack és Telegram felületen egyaránt elérhető szolgáltatás gyakori HR-es kérdések megválaszolására vagy akár munkatársak tréningezésére is bevethető.

„Szeretnénk megőrizni rugalmasságunkat és a döntéshozatali mechanizmusok gyorsaságát a startupoktól érkező impulzusokkal, amelyek arra is alkalmasak, hogy eredményesen különböztethessük meg magunkat más nagyvállalatoktól, még vonzóbbá váljunk a munkaerőpiacon, és saját tehetségeink megtartását is támogassuk” – fogalmazott Sávos András, a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest ügyvezetője.

Sávos András

A Feedyou-hoz hasonló pilotprojekt indul a német Delgate-tel, amelynek alkalmazása a szabad erőforrásokat és a szükséges szakmai tudást segít feltárni a vállalatoknak, hogy azokat belső fejlesztési projekteket indításában és megvalósításában hasznosítsák. A cél az, hogy az innovatív ötletek felcseperedjenek: azaz ne haljanak el egy-egy beszélgetés után, hanem valós, kiértékelhető projektekké váljanak, amelyekben megjelennek a vállalat szabad globális erőforrásai és nemzetközi tudásanyaga. Bár a most kiválasztott startupokkal fél- és egyéves projektekben gondolkodnak, Sávos András nem zárta ki az ennél is hosszabb távú közös termékfejlesztés lehetőségét sem.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés