hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pénzügyi tudatosság

Gazdálkodj vlogosan, avagy így válhat ötletből sikeres vállalkozás

A Bridge Bizniscool az UniCredit Bankkal közösen friss szemléletű, naprakész tananyagot dolgozott ki 11-14 éves gyerekek számára. A „Gazdálkodj vlogosan!” program keretében a gyerekek egy vlogger vállalkozás kulisszái mögé tekinthetnek be, kipróbálhatják lépésről-lépésre, mi kell ahhoz, hogy egy véleményformáló márkája sikeres legyen, és közben játékos formában ismerkedhetnek meg alapvető pénzügyi és vállalkozáshoz kapcsolódó fogalmakkal.

A Bridge Bizniscool a Bridge Budapest és a Logiscool közös kezdeményezése, amely a vállalkozói és üzleti szemléletmód elsajátítását, a vállalkozások működésének játékos módon történő megismertetését tűzte ki céljául. Táboraikkal, kurzusaikkal arra ösztönzik a gyerekeket, hogy lépjenek ki a hagyományos keretek közül, legyenek kreatívak, miközben megtanítják nekik, hogyan lesz egy ötletből konkrét termék, és hogyan lehet csapatban együtt dolgozni egy közös célért.

A gyerekek eddig két típusú tematikán, a csokoládé-, valamint a játékkészítő vállalkozás példáján keresztül ismerkedhettek meg a vállalkozások megtervezésével és működésével, ill. egy termékötlet piacra juttatásával. Idén nyártól már az új „Gazdálkodj vlogosan!” tananyagot is választhatják, amiben a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt kapott a pénzügyi ismeretek átadása.

Az új kurzus során a gyerekek 4 fiktív - beauty, travel, gamer, extrém sportoló – vlogger közül választhatnak, akiknek tanácsadóként segíthetnek a vállalkozása stratégiai, kreatív és pénzügyi döntéseinek meghozatalában, többek között megtakarításokhoz, hitelfelvételhez, szponzorációs együttműködésekhez kapcsolódó kérdésekben. Játékos formában ismerkednek meg - gyakorlatban is - a bankszámla, a hitel, a deviza vagy a megtakarítás fogalmával és olyan pénzügyi folyamatokkal, amelyeknek köszönhetően pénzügyeiket felnőttként is tudatosan kezelhetik majd.

A gyerekek ezek mellett a digitális marketinghez, vizuális kommunikációhoz, tartalomstratégia-alkotáshoz kapcsolódó szakmai ismereteket is elsajátítanak. Így mind a pénzügyi, mind pedig a kreatív tervezési folyamat is része a tananyagnak, miközben a projekt alapú feladatmegközelítést is közelebb hozzák a gyerekekhez, óriási hangsúlyt helyezve a csapatmunkára és az együtt gondolkodásra.

Az új tananyagot a Bizniscool és az UniCredit Bank közösen készítette. A közös munka 2018 őszén kezdődött: a bank nemcsak financiálisan, hanem 8 banki kolléga szakmai közreműködésével, önkéntes munkájával is támogatta a Bizniscoolt a tananyagfejlesztésben.

 „Három workshop keretében dolgoztuk ki a részletes tananyagot, amihez az UniCredites kollégák a legelső, koncepcionális kérdésektől kezdve számos ötlettel, szakmai és kreatív inputtal járultak hozzá” – hangsúlyozta Barta Nikolett, a Bridge Bizniscool program vezetője, aki kiemelte: korábban soha nem dolgoztak még ilyen szoros együttműködésben vállalati partnerekkel.

A munkában részt vevő önkéntes kollégáink között volt HR, nagyvállalati, projektmenedzsment és kockázatkezelési területen dolgozó kolléga is Többen pedig gyerekes szülők is vagyunk. Mindannyiunk számára nagyon izgalmas volt a saját munkánkról, a banki fogalmakról más perspektívából, gyerekfejjel gondolkodni” – mondta el Köles Gyöngyvér, az UniCredit Bank Private Banking üzletágának igazgatója. 

A Bizniscool pénzügyi tudatosságot fejlesztő táboraiban idén országszerte, 26 városban, összesen 33 helyen több száz gyereket várnak.  A hátrányos helyzetű gyerekek képzésére mintegy 150 helyet tartanak fenn.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés