hirdetés
hirdetés
hirdetés

Aktuális

Fontos a vezető, de még fontosabb a feladat

A​ CX-Ray HR​-​technológiai cég felmérése szerint​ ​a magyar munkavállalók​ csaknem 60 százaléka gondolkodik azon, hogy munkahelyet vált​son​. Ez a ​hozzáállás jelentősen változhat, ha úgy érzik, ​hogy ​feladatai​kkal​hozzájárulhatnak a cég sikereihez​.

 
Magyarországon egyre több munkáltató szembesül fokozódó munkaerőhiánnyal: csak az IT szektorban például több mint 20 000 programozó tudna rögtön elhelyezkedni az IVSZ (Informatikai Vállalkozók Szövetsége) szerint, de hiány van a szakmunkásiparban
​is, ​és ​más​területe​ke​n​ is​. Többek között ezért is válhat egyre hangsúlyosabbá a szervezetek számára, hogy a kollégák megtartása érdekében megismerjék munkavállalóik véleményét a cég​ről. 
 
​Az online elégedettségi felmérést a CX-Ray HR-technológiai vállalat végezte számos magyarországi céget érintve. A kérdőívet csaknem 900-an töltöttek ki. ​A felmérés szerint az alkalmazottak ​több mint fele szíve szerint váltana munkahelyet, ami nem túl biztató kilátás.
 
Fontos a jó vezető, de még fontosabb az értelmes feladat
 
Az elemzés arra is rámutat, hogy mely szempontok kapnak kiemelt szerepet a „menjek, vagy maradjak” döntés meghozásakor. Az eredmények alapján leginkább a vezető személye igazán hangsúlyos, valamint az, hogy a dolgozó mennyire járulhat hozzá a cég sikereihez a munkahelyi feladataival. Ezekben itthon nagyon alulteljesítenek a vállalatok, ami a munkaerő alacsony lojalitásához vezet. 
 
Csupán a kitöltők 35 százaléka tekinti követendő példának a főnökét és még kevesebben – 29,48 százalékuk – érzik úgy, hogy a vezetőjük kellő fontosság- és biztonságérzetet tud kelteni
​ bennük​és motiválni tudja őket a nehezebb időszakokban. Ennél ​szerencsére többen​pozitívabban gondolnak a napi munkájukra: ​a munkavállalók ​47,89 százalék​a​érzi úgy, hogy a feladataival hozzájárul a cég sikereihez, és elkötelezetten végzi azokat.
 
​​Méréssel a fluktuáció ellen
 
Magyarországon a vezetők 86 százaléka csak akkor kezd el foglalkozni az emberei fejlesztésével, ha számszerű adatokat kap a csapata szervezetpszichológiai állapotáról. Az olyan tényezők, mint „a jó vezető” vagy „motiváló feladat” – habár elsőnek szubjektívnek tűnhetnek – számszerűsíthetőek.” – mondta el Hári Péter, a CX-Ray ügyvezetője. 
 
A felmérésekkel kinyert információk birtokában a cégek kellően megalapozott szervezetfejlesztési döntéseket hozhatnak, amellyel a munkacsoportok teljesítménye jelentősen javulhat.
hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

hirdetés