hirdetés
hirdetés

Kutatás

Feltűnően sok munkavállaló volt fizetés nélküli szabadságon június elején

A GKI Zrt. egy 1000 fős, reprezentatív lakossági kutatást folytatott annak érdekében, hogy megtudjuk, az alkalmazottak milyen módon dolgoznak a koronavírus-járványt követő hatósági szigorítások részleges feloldása után – számol be a Piac & Profit.

Június elejére, a felmérés idejére, lényegében Közép-Magyarország régiót leszámítva mindenütt feloldották a szigorú korlátozásokat, illetve Pest megyében is jelentősen enyhültek a szabályok.

A válaszokból (657 fő) kiderül, hogy továbbra is a hagyományos, munkahelyen történő munkavégzés az elterjedt, a munkavállalók 66,6%-a ebben a formában dolgozik. Bár a technológia fejlődésével gyorsan nő a távmunka súlya, a munkavállalók alig 20 százaléka (kb. 800 ezer fő) dolgozik jelenleg távmunkásként, a vírushelyzet felgyorsította az erre alkalmas munkafolyamatok áthelyezését az online térbe. Kérdéses ugyanakkor, hogy ez az arány tartósan fennmarad-e.



A foglalkoztatottak 2,9 százaléka (kb. 120 ezer fő) állásidőn van, míg 1,4 százalékuk (kb. 55 ezer fő) fizetett szabadságát tölti. Rendkívül sok munkavállaló (az összes foglalkoztatott 1,5 százaléka, kb. 60 ezer fő) van fizetés nélküli szabadságon, miközben a munkavállalók 0,5 százaléka (20 ezer fő) felmondási idejét tölti. Az utóbbi két csoport valószínűleg a munkanélküliek táborát fogja gyarapítani, ha továbbra sem születik megfelelő kormányzati válasz a krízishelyzet kezelésére. Szintén magas (7%, 280 ezer fő) a részállásban foglalkoztatottak aránya.

(forrás: Piac&Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés