hirdetés
hirdetés

Felmérés: új igények

Felértékelődött az egészségbiztosítási juttatás szerepe a járványhelyzetben

50 fő feletti létszámmal rendelkező vállalatok HR-vezetőit kérdezte meg Balázs Iván egészségbiztosítási szakértő, még júniusban, hogy az elmúlt időszakban mennyire érintette őket a pandémiás helyzet, illetve az egészségbiztosítások területén milyen tapasztalataik vannak.

 

A vírushelyzet mindenkit megterhelt

Gondolom, hogy senkit sem lep meg az az eredmény, hogy a cégeket nem csak gazdaságilag, hanem mentálisan is rendkívül megterhelte az elmúlt időszak. Olyan válasz – a több száz kitöltő közül – senkitől sem érkezett, hogy érintetlenül hagyta volna őket.

Munkavállalóit mennyire terhelte meg mentálisan az elmúlt időszak?

Egészségbiztosítás szerepe a juttatási rendszerben

Meglepő adat, hogy jelenleg a válaszadók 70%-ánál nincs egészségbiztosítás a juttatási rendszerben, még vezetői szinten sem! Pedig manapság ez a szolgáltatás sok esetben nélkülözhetetlen. Az okaként a legtöbben azt adták meg, hogy korábban sok más juttatás fontosabb volt, illetve vélhetően a munkavállalók is mást kértek, ha tehették, mint az egészségbiztosítást.

Önöknél van egészségbiztosítás?

Ez most megváltozott.

Amikor a kijárási korlátozások miatt a sürgősségi ellátáson kívül nem lehetett ellátogatni az orvoshoz, és most, amikor mindenki egyszerre szabadul rá az egészségügyi ellátórendszerekre, hónapos várakozási listákat okozva ezzel, felértékelődött az egészségbiztosítás kínálta magánorvosi ellátás lehetősége.

Akiknek van, azok elégedettek

Balázs Iván kutatásából kiderül: azok a vállalatok, ahol már juttatásként szerepel az egészségbiztosítás, többségében elégedettek is a kapott szolgáltatással, csupa 4–5 pontot adtak a válaszadók (a maximum 5 pont). Ami inkább problémás szokott lenni, az az adminisztráció, a számlázás, és a pandémiás helyzetre adott reakció; illetve az ebben az időszakban lévő tanácsadói támogatás kapta a legrosszabb pontokat a válaszadók körében.

Mennyire elégedett jelenlegi egészségbiztosítójával?

Mi alapján választanak a cégek egészségbiztosítást?

Arra a kérdésre szinte minden résztvevő válaszolt, hogy melyek a legfontosabb döntési kritériumok a megfelelő egészségbiztosítás kiválasztásánál. A válaszok 63%-a széleskörű szolgáltatói hálózatot, illetve a minél szélesebb szolgáltatási kör lefedését jelezte. Sokaknak fontos jelenleg a kiválasztásnál az előzménybetegségek bevállalása, a magán sürgősségi ellátás, illetve a prevenciós szűrés. A legfontosabb döntési szempont azonban (73%) az ár!

Új igények az egészségbiztosításban

Az ügyféligények között említésre méltóak még azok az új igények, melyek az orvosi távkonzultációra és – nem meglepő módon – az influenza elleni védőoltásra vonatkoznak. A válaszadók arra is kitértek, hogy sok vezető keresi a megoldást arra, hogy valaki versenyeztesse meg helyette a biztosítókat, segítsen az adminisztrációban, de legfőképpen a dolgozók tájékoztatására és a folyamatos kérdéseik megválaszolására van igény.

Általánosságban elmondható, hogy egyre népszerűbb az egészségbiztosítás a gyors és magas színvonalú egészségügyi ellátás miatt, és a vállalatoknál is ár/érték arányban elégedettek vele.

A kutatás teljes anyaga megtekinthető a https://balazsivan.hu/orszagos-egeszsegbiztositasi-piackutatasi-eredmenyek/ oldalon.

Rönky Balázs, ügyvezető, Online Fejvadász
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés