hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sztereotípiák döntögetése

Felejts el mindent, amit eddig a Barbie babáról gondoltál! Jönnek az asztronauta és mérnök babák

Izgalmas együttműködést indított Barbie és az Európai Űrügynökség (ESA), amellyel arra ösztönzik a lányokat, hogy felnőttként ők legyenek az asztronauták, a mérnökök vagy az űrkutatók új generációja. A közös projekt részeként Samantha Cristoforettiről, Európa egyetlen aktív női asztronautájáról mintázott különleges Barbie is készült.

Különleges asztronauta babával ünnepli az Apollo 11 holdra szállásának 50. évfordulóját a Barbie. A márka az Európai Űrügynökség első női tagjáról, az olasz pilóta, mérnök és űrhajós Samantha Cristoforettiről mintázott babával inspirálja a fiatal lányokat arra, hogy valósítsák meg karrierálmaikat.

Az együttműködés a Barbie globális „Álomkapu projektjének” része, amelynek célja, hogy kinyissa a lányok gondolkodásában az álmok és a valóságról alkotott elképzelések közötti, társadalmi konvenciók miatt zárva tartott kaput. A kezdeményezés alapjául szolgáló kutatás ugyanis rámutatott arra, hogy 5 éves kortól kezdve sok lány korlátok közé szorítja az álmait, és megrendül az önmagukba vetett hitük is. Az Európai Űrügynökséggel közös együttműködés arra a tényre is felhívja a figyelmet, hogy az aktívan tevékenykedő asztronauták mindössze 15 százaléka nő, és nincs olyan női űrhajós, aki részt vett volna már holdraszállásban. A márka azáltal, hogy pozitív példaképet állít a kislányok elé, és megmutatja nekik, hogy bármi válhat belőlük, elkötelezetten dolgozik a sztereotípiák leküzdésén.

„Büszkék vagyunk az ESA-együttműködésre, amellyel arra ösztönözzük a lányokat, hogy váljanak ők az asztronauták, a mérnökök és az űrkutatók következő generációjává. Barbie azt üzeni a lányoknak, bármi lehet belőlük, megadva számukra a lehetőséget, hogy különféle szerepeket értelmezhessenek a játékon keresztül, és hogy számtalan olyan izgalmas pályát ismerhessenek meg, amelyek fejlesztik a képzelőerejüket, az önkifejezésüket. Tudjuk, mennyire fontosak a példaképek a lányok számára, az új ESA-együttműködés pedig megmutatja, a határ a csillagos ég” – mondta el Isabel Ferrer, a Barbie európai marketingigazgatója.  

Vaudo-Scarpetta Ersilia, az ESA főosztályvezetője hozzátette: „Míg a fiúk és a lányok általában ugyanolyan pontszámokat érnek el a tudományos tantárgyakban és a matematikában, kevés lány álmodozik tudós, mérnök vagy űrkutató karrierről. Ebben fontos szerepet játszanak a társadalmi és a kulturális tényezők, valamint a család tudományos szakmákhoz való hozzáállása is. Az Európai Űrügynökség ösztönzi a lányokat a tudományos témák megismerésére, különös tekintettel az űrkutatásra, hiszen sokféle tehetségre van szükségünk ahhoz, hogy elképzeljünk, és lehetővé tegyük a jövőt az űrben.”

Samantha Cristoforetti

A Barbie 2019 júniusában kutatást indított az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Olaszországban. A felmérés célja az volt, hogy jobban megismerje a szülők hozzáállását, tájékozottságát a tudományos tantárgyakkal kapcsolatban, és hogy kiderüljön, vannak-e olyan tényezők, amelyek korlátozzák a lányok űrkutatással kapcsolatos érdeklődésének kibontakozását. Az országonként 2000, 3 és 10 év közötti gyermek szüleivel végzett felmérés megmutatta, milyen tudással rendelkeznek a szülők az űrkutatáshoz és a tudományos tantárgyakhoz köthető karrierekkel kapcsolatban. Annak ellenére, hogy voltak eltérések a különböző országok egyéni eredményei között, a kutatás a következő kulcstényezőket tárta fel:

  • A szülők szélesebb körben ismerik a férfi űrhajósok érdemeit, mint női társaikét.
  • A szülők egyetértenek abban, hogy az űrkutatás területén hiányosak az ismereteik a nők által elért sikerekről.
  • A szülők többsége azt kívánja, bárcsak szélesebb tudással rendelkezne az űrkutatáshoz és a tudományos tantárgyakhoz köthető karrier lehetőségekkel kapcsolatban, hogy tájékoztathassa gyerekeit.
  • A legtöbb szülő elmondása szerint gyerekük érdeklődést mutat a tudományos tantárgyakhoz köthető karrierek iránt, de hogyha lányuk asztronauta szeretne lenni, nem tudnák, mit kell tenniük annak érdekében, hogy segítsék a karrierválasztásban.
  • A szülők túlnyomórészt egyetértettek abban, hogy a női sikereket a területen egyenértékűen kell megítélni a férfi sikerekkel.

A kutatásban résztvevő négy országból egy-egy gyerek el is látogathatott az Európai Űrügynökség kölni központjába, ahol feltehették kérdéseiket Samantha Cristoforettinek izgalmas munkájával kapcsolatban. A holdraszállás 50. évfordulójának alkalmából készült videó itt tekinthető meg. 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés