hirdetés
hirdetés

A távmunka szerethető oldala

Ezeket a dolgokat szerettük leginkább a home office-ban

Szerettünk tovább aludni és örültünk, hogy többet lehetünk a családunkkal a karantén idején, derült ki egy friss felmérésből. Többek között arra voltak kíváncsiak, hogy az elmúlt hónapok milyen hatással voltak a magyarok otthonukhoz és munkahelyükhöz való viszonyára, mi hiányzik és mit nem sírnak vissza a karanténidőszakból munkavégzésük szempontjából.

Még öt perc szundi munkakezdésig vagy dugóban ücsörgés? Levelek átnézése a kanapén vagy helyvadászat a zónázón? Első kávé a macska társaságában vagy közös kávé a kollégákkal? Vannak, akik remekül kihasználták az otthoni munkavégzés előnyeit, míg mások alig várták, hogy visszatérhessenek az irodába. Az Allianz Hungária arról kérdezte irodai munkát végző honfitársainkat, hogy milyen hatással volt munkavégzésükre a koronavírus-járvány. Nézzük az eredményeket!

Minden otthon töltött percet imádtam!

A válaszadók több mint felének korábban is adódott lehetősége az otthoni munkavégzésre, azonban ennél jóval többen, 77,4 százalékuk mondta azt az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján, hogy megszokta a home office intézményét, szívesebben dolgozik most otthonról. 

A kitöltők csupán 26,9 százaléka vallotta azt, hogy a munkahelyén érzi magát hatékonyabbnak. Közülük voltak, akik örültek, hogy otthon nem megy el idő munkahelyi udvariaskodó beszélgetésekkel és jobban tudnak haladni a saját feladataikkal. A felmérésben résztvevők több mint fele jelölte meg több válaszlehetőség közül pozitívumként, hogy tovább alhatott reggel, illetve, hogy több időt tölthetett a családjával.

Nem kell annyit agyalnom, mit főzzek!

Akik örülnek, hogy vége az otthoni munkavégzésnek, leginkább azt nem fogják visszasírni, hogy összefolytak a napszakok és sosem ért véget a munkaidő, de 15,4 százalékuk azt is nehezen viselte, hogy egy személyben volt dolgozó ember, szülő, tanár és a család szórakoztatására hivatott programfelelős.

Sokaknak okozott fejtörést az is, miképpen hangolja össze az otthoni munkavégzést a főzéssel és a család étkeztetésével. A home office-ellenesek azon a véleményen vannak, hogy mindennek megvan a maga helye, s az otthon nem munkára való.

Valóban felkészültek vagyunk a körülményeink megváltozására?

A kutatásból az is kiderült, hogy noha a válaszadók több mint fele vallotta magát felkészültnek a váratlan helyezetekre, csupán 28,7 százalékuk érzi úgy, hogy a karanténidőszak hatására tudatosabbnak kéne lenniük a biztosítások terén, és érdemes volna biztosítaniuk saját, valamint családjuk jövőjét.

Azt gondolom, hogy a jelenlegi helyzet mindenképpen felhívja a figyelmet arra, hogy bárkivel bármi megtörténhet, így a kockázati életbiztosításokban még sok lehetőség rejlik. Azonban nekünk, biztosítóknak még van feladatunk bőven az emberek edukálását illetően e témában. Az egészségügyi vészhelyzet során ugyanis felmerülhetnek olyan kérdések, mint például az egészségi állapot hirtelen romlása, vagy hogy egy váratlan súlyos betegség esetén hogyan gondoskodhatunk a gyógyulással kapcsolatban felmerülő költségek vagy a család mindennapi életéhez szükséges kiadások fedezéséről. Talán sokan nem gondolnák, de a különböző egészségbiztosítások alapján nyújtott szolgáltatások megoldást jelenthetnek ezekben az esetekben - világított rá a felmérés kapcsán Csépai Orsolya, az Allianz Hungária Életbiztosítási igazgatóságának igazgatója. 

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A legjobb HR-kommunikációs megoldások versenye. Normál nevezési határidő: augusztus 19.

HR-esek és kommunikációs vezetők a nyitott szemléletű cégkultúráért. Egésznapos ÉLŐ konferencia szeptember 9-én!

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

hirdetés