hirdetés
hirdetés

Korona után

Ez már egy másik iroda, mint ahonnét hazaköltöztünk márciusban

A járvány miatt hetekig otthonról történő munkavégzés után most újra változásokkal kell szembenéznie a cégeknek. Nemcsak a kötelező biztonsági intézkedésekhez kell azonban igazodni, de a kollégák közötti kapcsolat, a főnök-beosztott viszony és az otthoni munkához való hozzáállás is megváltozott – hívta fel a figyelmet a K&H.

A következő hetekben fordul a kocka, hiszen azok a dolgozók, akik eddig otthonról végezték el feladataikat, fokozatosan visszatérnek a munkahelyeikre. „A visszatéréskor elsősorban a biztonsági intézkedésekre koncentrálnak a cégek, ugyanakkor a kényszerhelyzet alatt megerősödött munkakapcsolatokra a jövőben is érdemes tudatosan odafigyelni. A karantén ideje alatt a munkatársak emberileg sokkal jobban megismerték egymást , ezért a jövőben bátrabban kérnek segítséget a másiktól, és könnyebben együttműködnek. A vezetők is új oldalukat mutathatták meg, hiszen a szakmai útmutatás mellett mentális támogatásra is szükség volt. A home office pedig bizonyította létjogosultságát, így, ha a jövőben is erre lesz szükség, sokkal egyszerűbben és rugalmasabban alkalmazkodik hozzá mindenki” – mondta el Végh József, a K&H HR igazgatója.

Legyen egyértelmű: mások egészsége is a tét

Attól, hogy visszatérünk az irodába, a vírushelyzetnek még nincs vége. Nemcsak a saját, hanem kollégák egészségéért is felelősek vagyunk, ezért  másképp kell használni az irodát, mint eddig. Legyen szó akár a maszk folyamatos viseléséről, kizárólag a saját eszközeink használatáról, legalább egy asztalnyi távolságtartásról, folyamatos kézfertőtlenítésről vagy előre beosztott ebédszünetekről, ahhoz, hogy a munkahelyi közösséget is óvjuk, ezeknek a szabályoknak a betartása, ahogyan otthon, mostantól már az irodában is  legyen egyértelmű.

Ne engedjük elveszni a kialakult emberibb kapcsolatokat!

A vírusjárvány alatt átélt nehézségek megmutatták a vezetők és a dolgozók emberi oldalát is. A munkaadók rákényszerültek arra, hogy nagyobb önállóságot nyújtsanak munkatársaiknak a feladataik elvégzése során, így azok felé a kollégák felé, akik a home office ideje alatt is jól teljesítettek, a bizalmuk is megnőtt. A dolgozók emiatt könnyebben kérnek egymástól és a vezetőiktől is tanácsot, miközben többször és szívesebben segítenek a másiknak, legyen szó a feladatok hatékonyabb megoldásáról vagy közös ötletelésekről. Azokat az emberibb és összetartóbb kapcsolatokat, amiket az online megbeszélések és a céges kihívások megoldása során kialakítottunk, az újrakezdéskor se engedjük elveszni.

Eddig kényszer volt, mostantól lehetőség a home office

Azáltal, hogy a kollégák a nehéz időszakban is képesek voltak jól teljesíteni, radikálisan megváltozhat a munkaadók hozzáállása az otthoni munkavégzéshez. Azoknak a vállalati vezetőknek, akik eddig kételkedtek a home office eredményességében, a vírusjárvány valódi tanulópénz volt. A munkavállalók ugyanis bizonyították, hogy otthon is helyt tudnak állni, és akár jobban is fókuszálnak a feladatokra. A távoli munkavégzés ezért innentől egy olyan lehetőséget jelenthet, aminek érdemes tudatosan megteremteni a feltételeit: a kényelmes munkakörnyezetet, a rugalmas munkabeosztást, valamint a biztonságos technikai hátteret.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés