hirdetés
hirdetés

"Új normális"

Ez lesz 2021-ben a HR legfontosabb feladata

December óta 160 különböző méretű és iparágú céggel egyeztetve azt látjuk, hogy ahol eddig is megoldható volt a home office, ott úgy tervezik, hogy továbbra is részben vagy egészben maradni is fog. Bár most nagyon elegük van már az embereknek a bezártságból és a korlátozásokból, fel kell készülnünk arra, hogy ez lesz ezentúl az “új normális” - írja az EurekaGames.

A home office elkerülhetetlenül az alapműködés része lesz. A felmérések ugyanis azt mutatják, hogy a munkavállalók átlagosan heti 2-3 napot szeretnének továbbra is otthonról dolgozni és munkakeresés során azokat a cégeket részesítik előnyben, ahol erre lehetőség lesz. De nem tűnik el az iroda sem, hiszen annak is megvannak a maga előnyei. Tapasztaljuk, hogy valamilyen mértékben a legtöbbünket megviseli a kollégák és a társaság hiánya is.

Ezért a 2021-es év egyik fő feladata a hibrid munkavégzésre való berendezkedés lesz. 

A távmunkára és a hibrid működési-modellre való átállás közben, a HR-nek és a vezetőknek meg kell őrizniük a vállalati kultúra értékeit biztosítva, hogy a munkavállalói élmény összhangban legyen az üzleti elvárásokkal és igényekkel.

Az alábbi szempontok a legfontosabb prioritások között szerepelnek:

  • Az irodai tér értékajánlata a többi munkavégzési helyhez képest. Az iroda egyre inkább közösségi térként fog funkcionálni, azaz a kollaboráció és a külső szereplőkkel való találkozás színterévé válik. Az átalakulást a szervezet optimális működéséhez kell igazítani.
  • A cég értékajánlata wellbeing szempontból. Az elmúlt hónapok bebizonyították, hogy a fizikai és a mentális egészséggel is foglalkozni kell. A munkavállalók mostanra egyre inkább elvárják a cégek felelősségvállalását és iránymutatását.
  • Kapcsolat a vezetővel és a csapattal. A digitális onboarding optimalizálása alapvető. Az új élethelyzet és a kollégák is elvárják a vezetőtől az emberközpontú megközelítést, a hatékony delegálást és visszajelzést, továbbá, hogy rendszeresen tegyen a csapatösszetartás erősítéséért (ami nem merülhet ki a csapatépítő programokban).
  • Elérhető képzés-fejlesztési program. Nem az a kérdés, hogy támogatni kell-e a kollégákat az új helyzethez igazított kritikus készségek és kompetenciák fejlesztésében, hanem hogy hogyan? Fontos, hogy az “Up-skilling”, a digitális és hibrid megoldások segítségével, az új üzleti igényeknek megfelelően valósuljon meg.
  • Megfelelő eszközök biztosítása a hibrid munkavégzéshez. Ez nemcsak a magától értetődő technikai felszereléseket jelenti (céges laptop, mobiltelefon, deréktámaszos irodai szék), hanem azokat a digitális és analóg eszközöket, melyek a virtuális munkát és kapcsolattartást segítik. Ezek pedig sok esetben olyan újdonságok a munkavállalók életében, melyek megfelelő elsajátítása külön erőforrástervezést is igényel (pl. új CRM rendszer betanulása, VPN használata).

Várakozásainknak megfelelőn azt tapasztaltuk, hogy a fenti trendekre való felkészülést a legtöbb szervezetnél csak mostanában kezdték meg. Az elmúlt 1 év arra kényszerítette ugyanis a vállalkozásokat, hogy az eddig szokatlan működést (a “válságüzemmódot”) átkeretezzék, és elfogadják, hogy a hibrid működés végérvényesen gyökeret vert. 

Innen egyenes út vezet a munkavégzés világának alapvető átalakulásához. Az erre való átállás hosszú és izzadtságos folyamat, ennek megtervezése pedig sürgető – aki most lemarad, az végérvényesen leszakad.

A HR-nek pedig kiemelt szerepe lehetne a munka új világában, ahol végre megszabadulhatna sok felesleges terhétől, miközben kiemelt feladatává válhat a szervezet munkavállalóinak támogatása, fejlesztése és védelme. Erre felkészülni most még nem késő.

További hasonló tartalmakért látogass el az EurekaGames oldalára!

(forrás: Eureka games)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! Apex Toplistás pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2021. április 16.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés