hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pályaválasztó fesztivál

Évi 600 helyett 370 villanyszerelő végez

A Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) tavalyi felmérésében azt vizsgálta, hogy a cégek villanyszerelő szakember igénye és a végzett diákok száma mennyire van összhangban. Az eredmény nem kecsegtet sok jóval. A Mi a pálya? fesztivál célja a műszaki szakmák népszerűsítése.

A Magyar Elektrotechnikai Egyesület szakemberei és a cégek egyetértenek azzal a más fórumokon is megfogalmazott gondolattal, hogy a képzések minősége nem követi a gazdasági és technológiai fejlődést, az ipari változásokat.

A képző intézmények nem bocsátanak ki elegendő végzett diákot, továbbá jelentős különbség mutatkozik az iskolapadból kikerülő fiatalok tudása és a rájuk váró feladatok elvégzéséhez szükséges ismeretek között. A pályaorientációt és az oktatás vállalati igényekhez való illeszkedését egyértelműen segíthetné a párbeszéd és az érintettek – oktatási kormányzat, oktatási intézmények, és a szakemberhiánnyal küszködő cégek – erőfeszítéseinek összehangolása. E célból jött létre a MEE Tanári Tagozata is.

Több elmélet, korszerűbb tudás

Jelenleg három év alatt képeznek szakmunkásokat, akik az oktatási idő 30 százalékában részesülnek elméleti és 70 százalékban gyakorlati oktatásban. Önmagában a mai korszerű technika birtoklása elméleti megalapozottság nélkül lehetetlen és ehhez a 30 százalékos részarány meglehetősen kevés. A mai villanyszerelői tevékenység tele van informatikai, távközlési kérdésekkel, elektronikával, gondoljunk például az okos mérésre, a különböző hangfrekvenciás, vagy rádiófrekvenciás vezérlési feladatokra.

A megfelelő szakemberhiány problémájának gyökere persze nem csak a jelenlegi oktatásban keresendő. Az utánpótlás helyzete az utóbbi néhány évben egyre nagyobb gondot okoz a villamos szakembereket (villanyszerelő, technikus, mérnök) foglalkoztató cégeknek, holott a IV. ipari forradalom komoly munkaerőkeresletet gerjeszt a műszaki pályákon.

A Magyar Elektrotechnikai Egyesület felmérése szerint éves szinten legalább hatszáz villanyszerelőre volna szükség, ezzel szemben mindössze 370 végzős diák van jelenleg.

A 200 ezer kilométernyi magyarországi villamosenergia elosztóhálózat folyamatos korszerűsítése jelentős szakmai kihívást jelent a hálózati társaságoknak. Fontos, hogy az intézmények, a cégek motiválttá tegyék a fiatalokat a tanulásra, a szakképesítés szerzésre, a minőségi munkavégzésre. E célból szervezi meg a MEE a Mi a pálya? elnevezésű műszaki pályaválasztó fesztivált idén is, szeptember 26. és 27. között Budapesten és az ország további öt nagyvárosában.

A korral az oktatók szakmai felkészültségének, az oktatás módszertanának is haladni kell!

A tapasztalatok szerint, a Z generáció tagjai egészen máshogy reagálnak napjainkban a korábbi oktatási módszerekre. A diákokat más tartalommal, más csatornákon, más módszertannal kell elérni, mint eddig.

Ehhez össze kell fogni a szakmának és kialakítani az új követelményeknek megfelelő oktatási rendszert.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés