hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kutatás

Első munkahelyről nyugdíjba?

Stabil, megbízható munkáltató, biztos állás. Kellemes légkör, jó csapat. Versenyképes fizetés, béren felüli juttatások. Ez a három legfontosabb szempont, amit a hazai munkakeresők szem előtt tartanak, mielőtt jelentkeznének egy állásajánlatra, derült ki az ELMŰ-ÉMÁSZ friss kutatásából*. Annak ellenére, hogy a motivációs levelet a pályázók 30 százaléka nem szokta átírni, az önéletrajzban valótlant állítani csak alig 4 százalék szokott. Jó hír a munkáltatók számára, hogy megéri az employer branding tevékenységre energiát fordítani, ugyanis a jelenleg aktívan állást keresők 45 százaléka akár kevesebb fizetésért is elvállalná az állást, ha szimpatikus számára az adott cég.

A munkaerőhiány miatt sokan úgy gondolják, hogy munkavállalóként manapság könnyen lehet állást találni. Az álláskeresők azonban nem így látják a helyzetet: a lakosság kétharmada szerint ez egyáltalán nem igaz. Különösen nehéznek találják az elhelyezkedést a felsőfokú végzettséggel nem rendelkezők: körükben ez az arány 71 százalék, míg a diplomával rendelkezők esetében 60 százalék.

Munkakeresési szempontok

Az ELMŰ-ÉMÁSZ online kutatása arra a kérdésre is kereste a választ, hogy a magyarok számára mik a legfontosabb szempontok munkakereséskor. A stabil állás, a jó csapat és a versenyképes fizetés egyértelmű helyet foglalnak el a toplistán, ezeket követi a munka és a magánélet egyensúlya,  a munkahely megközelíthetősége, a rugalmas időbeosztás és a távmunka lehetősége, illetve az emberközeli, családbarát vezetőség. Szintén a szempontok közt szerepel, hogy a munkavállalónak legyen lehetősége fejlődni és továbbképzéseken részt venni, illetve egyre kiemelkedőbb szerepet tölt be a cég jó híre és társadalmi felelősségvállalása (CSR tevékenysége) is.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ kutatása szerint a 30 év alatt munkavállalók még nem fordítanak kiemelt figyelmet a munka és a magánélet egyensúlyára, a továbbképzési és előrelépési lehetőségek pedig elsősorban a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében népszerű hívószavak.

A nagyobb képért kattints!

Így pályázik a magyar

A lakosság saját bevallása szerint az esetek nagy részében csak és kizárólag valós dolgokat ír az önéletrajzába. Csupán az álláskeresők 4 százaléka állítja, hogy némileg kozmetikázza az igazságot egy-egy vonzó pozíció érdekében. A motivációs levelet ellenben a pályázók harmada a legtöbb esetben át sem írja.

Arra a kérdésre, hogy a pályázók szoktak-e jóval magasabb összeget feltüntetni igényként, mint amennyivel valójában elégedettek lennének, csupán 17 százalék válaszolta, hogy rendszeresen. Úgy tűnik, hogy ebben a kérdésben a 30 év alatti és a diplomás munkakeresők a legbátrabbak, körükben ez az arány már közel 30 százalék.

Ugyanakkor az összlakosságra lebontva a kutatás azt is megmutatta, hogy a jelenleg aktív álláskeresők 45 százaéka akár kevesebb fizetésért is elvállalna egy állást, amennyiben kellően szimpatikus az adott munkáltató.

Mi kell a munkaerő megtartásához?

Tisztesség, innováció, fejlődési lehetőség biztosítása. Az ELMŰ-ÉMÁSZ kutatása alapján ez a három legfőbb érték, aminek segítségével egy munkáltató hosszú távon is képes lehet megtartani a munkavállalókat. Háromból két ember azonnal felmondana, ha valamilyen törvénysértő tevékenység derülne ki a cégről, ahol dolgozik. A lakosság közel kétharmada abban is egyetért, hogy csak az innovatív, előremutató cégeknek van jövője. Ezt különösen a 60 év felettiek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők látják így, körükben ez az arány 70 százalék feletti.

Ahhoz, hogy egy munkáltató-munkavállaló viszony hosszú távon is sikeres legyen, mindkét fél számos kritériumnak kell megfeleljen. Ma már nem elég üres hívószavakkal bevonzani a tehetséges munkatársakat, és egy-egy jól kozmetikázott önéletrajzzal sem lehet messzire jutni. Azonban, ha a két fél kölcsönösen elégedett, akár a 30-40 éves jubileum sem kizárt! Az ELMŰ-ÉMÁSZ kutatása szerint ugyanis nemtől, kortól és végzettségtől függetlenül a munkavállalók több, mint 70 százaléka el tudja képzelni, hogy ugyanannál a cégnél dolgozzon egészen a nyugdíjba vonulásig.

 


 

*A felmérés 1008 fő megkérdezésével készült, a 18 év feletti magyar internethasználó lakosság körében 2019 januárjában, a 18 év feletti magyar lakosságra súlyozva.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés