hirdetés
hirdetés
hirdetés

Felmérés

Egyre fontosabbak az ügyfélszolgálatok

Ma Magyarországon 160.000 ember, a foglalkoztatottak 3,5 százaléka dolgozik ügyfélszolgálatosként, így ez az egyik legnépszerűbb szakma hazánkban, derül ki a Cofidis friss országos reprezentatív kutatásából*. Az ebben a munkakörben dolgozók 70 százaléka nő, kétharmaduk 25-44 év közötti, közel felük diplomás, keresetük átlag feletti. A magas juttatások és standardok érthetők: szakértők szerint az ügyfélkiszolgálás színvonalának növekedése néhány éven belül akár 20-30 százalékos átlagos árbevétel növekedést is hozhat**.

Az ügyféligények növekedése egyre nagyobb elvárásokat támaszt a cégek felé, és üzleti szempontból is kiemelten fontos a kiszolgálás minősége. Valószínűleg ezek a tényezők mind hatással vannak arra, hogy az ügyfélszolgálatosként dolgozók jobb anyagi körülmények között élnek az országos átlagnál (felső-közép és felső jövedelemcsoportba tartozók: 61%) és ezt érzékelik is (anyagi helyzetét ugyanolyannak vagy jobbnak érzi: 95%), stabilnak érzik az állásukat (100 fokú skálán 89 pont). Az ügyfélszolgálati foglalkozásúak átlagkeresete 2016-ban bruttó 350 ezer forint volt, számottevően magasabb, mint a nemzetgazdasági átlag (az év végén bruttó 289 ezer forint).

A csatornákat megvizsgálva kiderül, hogy a leggyakoribb kapcsolattartási mód a személyes ügyfélkiszolgálás (54%), ezt követi a telefonos (37%) az online eszközök és az email pedig csupán 8 százalékuknál a leggyakoribb kapcsolati mód. A ClientFirst Consulting által 10 éve létrehozott Kiválóság az Ügyfékiszolgálásban Program többek között ezen kategóriákat alapul véve vizsgálja a hazai ügyfélszolgálatok minőségét. Az idei díjkiosztón a Cofidis Magyarország lett a nagyvállalati telefonos ügyfélszolgálati kategóriában a pénzügyi szektor legjobb szolgáltatója.

 „Az eredményes munkához elkötelezett, motivált csapat kell, erre különösen nagy hangsúlyt fektetünk a Cofidisnél: amellett, hogy rendszeresen monitorozzuk munkatársaink elégedettségét, elindítottuk például a „Legjobb önmagamért” programot, aminek keretei között 100 kolléga maga határozhatta meg, miben szeretne fejlődni az adott évben, a cég pedig tréningekkel, képzésekkel segítette ezek elérését. Az eredmények önmagukért beszélnek, szerencsére nagyon alacsony a fluktuáció, és abból is látszik, hogy a munkatársak szeretnek nálunk dolgozni, hogy az újonnan érkezők 90 százaléka belsős ajánlásból érkezik” – mondta el Krant Klaudia a Cofidis ügyfélkapcsolati területvezetője.


*A Cofidis Magyarország és a Medián közös kutatásáról: A fél napos szakmai esemény keretét a Cofidis és a Medián közös országosan reprezentatív kutatása adta, amelynek fókuszában az átalakuló ügyfélszolgálati munka és a munkavállalók szakmai felkészítésének kérdései álltak. A KSH nagymintás adatgyűjtései (Munkaerő felmérés 38 ezer fő megkérdezésével), a Medián 2018 szeptembere és decembere között végzett 1200 fős országos reprezentatív  lakossági mintán végzett adatfelvételei és 20 HR vezetővel készített egyéni interjúja továbbá 400 online ügyfélszolgálati álláshirdetés elemzése adta a felmérés bázisát. Az ügyfélszolgálatosok munkaerőpiaci helyzetével kapcsolatos megállapítások a Cardif Biztosító és a Medián felmérésein alapulnak.

**http://www.clientfirst.hu/dijazottak-2017-18.html 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés