hirdetés
hirdetés
hirdetés

Munkahelyi sport

Edzőterem vagy kávéautomata? A döntésben a munkáltató segíthetne – de sajnos nem teszi

Bár a munkavállalók fele rendszeresen sportol, ez korántsem a munkahelyük érdeme. A munkáltatók 74 százaléka semmilyen módon nem támogatja alkalmazottainak testmozgását, és csak 31 százalékuknak van lehetősége a munkahelyén, vagy annak közelében sportolni - derül ki a Profession.hu legfrissebb reprezentatív kutatásának adataiból. Az eredményeket a HR Feed foglalta össze.

Tavalyi kutatását megismételve, a munkavállalók sportolási szokásairól készített felmérést több mint 1000 fő megkérdezésével a Profession.hu. Az eredmények bizonyos szempontból jobb képet mutatnak idén: a válaszadók 52 százaléka rendszeresen mozog, sőt, a tavalyi felméréshez képest nőtt (47%-ról 50%-ra) azoknak a száma, akik akár heti két-három alkalommal is időt tudnak szakítani arra, hogy elmenjenek edzeni. A 6 órás részmunkaidőben dolgozók még ennél is elszántabbak: 34 százalékuk heti négyszer sportol. Az edzőtermek leggyakoribb vendégei azonban a vállalkozók: toronymagasan köztük a legmagasabb az aránya azoknak, akik akár heti hétszer, vagy annál is többször mozognak. A válaszadók nagy része inkább este edz (65%), a szabadúszók, részmunkaidőben dolgozók közül azonban sokan választják a reggeli, nap közbeni sportolást is.

Kevésbé lazít el a sport, de legalább visszafogtuk a nassolást

A tavalyi 24 százalékhoz képest idén már csak a válaszadók 21 százaléka állította, hogy a mozgás segít neki a munka utáni ellazulásban – pedig a sport kiváló feszültségoldó. Rövid sétát is csak 15 százalékuk tesz, ha felbosszantják a munkahelyén. Meglepően alacsony, csupán 7 százalék a 4 órás részmunkaidőben dolgozók között azoknak aránya, akik a problémákat sportolással orvosolják. A válaszadók többsége ilyen helyzetekben inkább kávézva (a válaszadók 28%-a) vagy dohányozva (20%) kapcsolódik ki. A szabadúszók ebben élen járnak, 44 százalékuk próbálja koffeinnel nyugtatni magát, de a fő- és mellékállásban dolgozóknak is megközelítőleg 30 százaléka így lazít. Egészségesebb és tudatosabb gondolkodás felé mutat azonban, hogy míg tavaly a megkérdezettek 19 százaléka vallotta, hogy feszült helyzetekben nassolni kezd, idénre ez az arány lecsökkent 13 százalékra.

A munkáltató inkább akadályoz a testmozgásban

A munkáltatók hozzáállása sajnos nem javult az előző évhez képest. A felmérésben részt vevők 74 százaléka szerint a munkahelye semmilyen módon nem járul hozzá a testmozgásához, és csupán 31 százalékuknak van a munkahelyén, vagy annak közelében lehetősége sportolni. 25 százalékukat pedig a munkája kifejezetten akadályozza a sportolásban. Közülük sokan olyanok, akiknek volt már valamilyen betegsége, ami a munkával járó feszültségek miatt alakult ki. Ők általában váltottak is már munkahelyet ilyen okokra visszavezethetően. Talán a változás jele azonban, hogy a munkahelyek 55 százalékán van lehetőség zuhanyzásra, ami motiváló lehet egy munka előtti frissítő reggeli kocogásra.

Ezért lenne fontos...

Az eredményekből az látszik, hogy a munkáltatók nem különösebben veszik ki a részüket munkavállalóik sportéletéből. Pedig, ha ezt megtennék, talán többen indulnának az edzőterem felé a kávéautomata helyett. Ez munkáltatói szempontból azért is fontos lenne, mert ahogyan az a Profession.hu korábbi kutatásából kiderült, a feszültségekkel teli munkahelyekről menekülnek az alkalmazottak: tíz munkavállalóból három mondott már fel a stresszes környezet miatt. A stresszoldás leghatékonyabb és legegészségesebb formája pedig a testmozgás. A sport támogatása egyébként kiváló eszköz a munkáltatói márka építésére is, és ez egy egyszerű szemléletváltással beépíthető a céges kultúrába.

(forrás: HR Feed)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztalbeszélgetés keretében május 22-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIN-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés