hirdetés
hirdetés
hirdetés

Cafeteria

Csökkent a béren kívüli juttatások mértéke

Átlagosan bruttó 371 ezer forintot, a tavalyinál kicsit kevesebbet nyújtanak a munkavállalóiknak cafeteria juttatásként a cégek a Szent István Egyetem és a HR Kutató Központ által végzett friss kutatás szerint, amelyből az is kiderül, hogy elsősorban a nagyvállalatok adnak béren kívüli juttatást – írja a Piac&Profit.

Az eredetileg a Világgazdaságban publikált kutatás alapján 2 százalékról 67 százalékra nőtt az e célra legfeljebb 100 ezer forintot biztosító munkáltatók aránya. A népszerűségi toplistát a SZÉP-kártya elemei uralják, az önkéntes egészség- és nyugdíjpénztári hozzájárulás viszont leszorult az élről, és a tavalyihoz képest hátrébb sorolódott a bérként adózó pénzkifizetés is.

A felmérés tanúsága szerint a nagyvállalatok körében a legnagyobb a béren kívüli juttatás elterjedtsége: az ezer fő fölötti alkalmazotti létszámmal működők 91 százalékánál vannak fixen nyújtott, illetve cafeteria juttatások, utóbbit 77 százalékuk biztosítja – írta a lap, hozzátéve, hogy az 50 fő alatti cégeknél 49 százalék ez az arány.

A vállalkozások egyre inkább személyre szabják a béren kívüli juttatásokat, így a mobiltelefon-használat ma már a legtöbb munkáltató által biztosított lehetőség. A kutatás szerint egyre inkább nem az adóterhek szerint döntenek a cégek a juttatásokról, hanem sokkal inkább a HR és a vállalati policy szerint, amit az adott foglalkoztató a munkaerő megnyerése és megtartása érdekében követ.

(forrás: Piac & Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

hirdetés