hirdetés
hirdetés

Alkalmazkodás

CsapatÚjraÉpítés a válság után – a szervezetfejlesztés aktuális irányvonalai

Minden változik, soha nem léphetsz kétszer ugyanabba a folyóba – tanította Herakleitosz már több, mint 2000 évvel ezelőtt. A világ a járvány következményeként sok szempontból alapvetően megváltozott, így radikális alkalmazkodást, változást igényel az egyének és vállalatok részéről is. Ez az alkalmazkodás motivált munkatársakkal, együttműködő csapattal sikerülhet igazán. Ha van egy jó csapat, akkor a folyamatok jobban működnek és nagyobb teljesítmény várható.

Az újrainduláshoz újra kell építeni a csapatokat 

A hirtelen és radikális változás, az azt kísérő káosz, valamint a még mindig bizonytalan jövő erősen megtépázta az egyéni motivációt. A megrendült motiváció, a kölcsönös kudarcélmény szükségessé teszi az élmények érzelmi feldolgozását. 

Az újrakezdés elején szükség van az akut motivációs problémák kezelésére – újra kell építeni a csapatot.

Az elmúlt időszak érzelmi feldolgozása és a tanulságok levonása csapatépítő programokon, workshopokon történhet a leghatékonyabban. Érdemes ezért a karácsonyi csapatépítő bulira szánt összeget előre elkölteni, itt és most egy olyan programra fordítani, ami újra ütőképessé teszi a munkahelyi gárdát.

Ezután jöhet a motivációs bázis hosszú távú felépítése. Mivel a motiváció több tényezőből áll, így érdemes ezeket külön kibontani és mindegyiket a megfelelő módon kezelni. Vegyük végig a fontosabb pontokat a szükségletpiramis szintjei szerint!

Alapvető szint 

Ezt a szintet érinti a jövedelem csökkenése és a munkafeltételek esetleges megváltozása a járványt követően.

A jövedelem csökkenése remélhetőleg csak átmeneti és az újraindulást követően visszaáll egy elfogadható szintre. A munkafeltételek biztosítását viszont érdemes hosszabb távra megvizsgálni. Ha például a távoli munkavégzés hosszú távon beépül a munkarendbe, érdemes segítséget nyújtani a megfelelő környezet kialakításában. Nem lehet egy dohányzóasztalon hosszú távon teljes értékű irodai munkát végezni. Az otthoni iroda a céges iroda kihelyezett részévé kell váljon infrastrukturálisan is.

Biztonság szintje 

A gazdaság kiszámíthatatlan változása megrendítette a biztonságérzetet. Ez rávilágít arra, hogy mennyire fontos a vállalat stratégiájával, jövőjével kapcsolatos tudatos tájékoztatás. A motiváció fenntartása érdekében nagyon fontos, hogy a munkatársak tájékoztatva legyenek a vállalat mindenkori helyzetéről. Ennek a tájékoztatásnak rendszeres alkalmat kell keresni a jövőben is.

Sokan panaszkodnak arról is, hogy hiányoznak a visszajelzések. A vezetők és munkatársak közötti távolság miatt kevésbé látszik a munkavégzés intenzitása, így sokan éreznek egyfajta bizonyítási kényszert. Ez előtérbe helyezi, hogy egyértelműek és objektívak legyenek a munkaköri elvárások, a teljesítési kritériumok. A vezetői kommunikációnak, a visszajelző beszélgetéseknek és a teljesítményértékelésnek nagyobb szerep jut, mint eddig. A vezetőket szükség esetén vezetői tréninggel kell képezni a feladat ellátására.

Kapcsolatok szintje

A kényszerű távolságtartás tette világossá azt a tényt, hogy a munkahely nem csak a munka, hanem a szociális kapcsolattartás fontos helyszíne is. A hiányzó munkahelyi kapcsolattartás személytelenebbé teszi a kapcsolatokat, rontja az együttműködés légkörét.

Új formákat kell találni a napi kapcsolattartásnak. Rendszeressé kell tenni az értekezleteket, ahol mindenki megkapja a szükséges információt. Ha szükséges, javítani kell az online értekezletek, megbeszélések kultúráját. A távoli munkavégzés káros hatásait pedig tudatos csapatépítéssel, intenzív közös programokkal kell ellensúlyozni. 

Egy több helyszínen, szétszórtan működő csapat esetén a csapatépítő programoknak rendszeresen helyett kell biztosítani. 

Hol szorít a cipő? 

Minden cég helyzete egyedi és eltérő. Az aktuálisan fejlesztendő pontok feltárása az újraindulás zűrzavarában azonban nem mindig egyszerű. A Győri Tréning Online Szervezetdiagnózis programjával szerencsére gyorsan és könnyen végezhetsz pontos helyzetfelmérést erőfeszítés nélkül. További információ a programról ezen a linken található.

(x)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés